728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,

این همه آه و فغان؛ چرا؟

-

بمباران مناطق حوثی در یمن
بمباران مناطق حوثی در یمن
پس از اقدام ائتلاف منطقه‌یی و عملیات توفان قاطع علیه گروه کودتاگر حوثی مورد حمایت رژیم آخوندی، وحشت و آه و فغان سران و مهره‌های نظام نسبت به این عملیات شروع شد رژیم آخوندی که تا قبل از اقدام ائتلاف مخالف هر گونه راه‌حل سیاسی در یمن بود اکنون ”عابد و زاهد و مسلمان“ شده است و از زبان ایادی و مهره‌هایش و به‌طور مشخص مقامات وزارت‌خارجه رژیم خواهان گفتگو و حل مسالمت‌آمیز بحران شده است. با گذشت زمان از شروع این عملیات، عجز و لابه‌های مقامات و مهره‌های نظام هم از این عملیات بیشتر می‌شود و علاوه بر مقامات رسمی رژیم سایر مهره ها و ائمه جمعه رژیم نیز نسبت به این عملیات ابراز وحشت کرده و به صحنه آمده‌اند.
جواد ظریف وزیرخارجه رژیم در رابطه با عملیات ائتلاف دریمن گفت ” «حادثه یمن حادثه بسیار تلخی است که امروز در منطقه ما شکل می‌گیرد و حادثه بسیار خطرناکی است».
ظریف بار دیگر اعلام کرد: «موضوع باید از طریق گفتگو بین گروه‌های یمنی حل شود».
رژیم آخوندی که به هیچ قانون و قاعده بین‌المللی پایبند نیست و برخلاف قوانین و خواست کشورهای منطقه در امور سوریه، لبنان عراق و... دخالت می‌کند، اکنون که موقعیت آن و گروه وابسته‌اش در یمن به خطر افتاده قانونمدار شده و حوادث یمن را غیرقانونی می‌داند!
حسین امیر عبداللهیان معاون وزارت‌خارجه رژیم درباره حوادث یمن می‌گوید: «در خصوص تحولات یمن که موضوع جدید به‌شمار می‌رود حمله هوایی جنگنده‌های خارجی به مناطق یمن را نقض تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشور می‌دانیم، این‌که برخی کشورها خودسرانه با نقض منشور سازمان ملل اقداماتی را انجام دهند امنیت بین‌المللی را تقویت نمی‌کند».
معاون وزیرخارجه رژیم در شرایطی به فکر رعایت قانون بین‌المللی و رعایت حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای دیگر افتاده است که گله گله مزدوران سپاه در عراق و سوریه جولان می‌دهند و صراحتاً سرکردگان سپاه و مقامات رژیم به دخالت رژیم در سوریه و عراق اعتراف می‌کنند، با این وجود از نظر آنان دخالت رژیم در این کشورها نقض تمامیت ارضی و حق حاکمیت این کشورها نیست.
معاون وزیرخارجه رژیم وقتی که می‌بیند تعادل به ضر رنیروهای وابسته به رژیم دریمن است خواهان گفتگوی ملی دریمن می‌شود و می‌گوید: ”«آنچه در یمن جریان دارد موضوع داخلی است و رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی و رهبران یمن از توانایی کافی برای حل مسایل داخلی برخوردارند».
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت و خارجی مجلس رژیم نیز ضمن ابراز آه وفغان نسبت به حمله ائتلاف علیه مزدوران رژیم دریمن، خواهان متوقف شدن عملیات نظامی و حل مشکل یمن از طریق سیاسی شد.!
ائمه جمعه رژیم نیز که از دفتر خامنه‌ای خط می‌گیرند بعضاً قانونمدار شده‌اند و به‌رغم نعره های قبلی سران رژیم علیه دولت قانونی یمن و سخنسرایی آنان در مورد عمق استراتژیک نظام، به فرموده دفتر و بیت ولایت به یک‌باره خواهان حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق گفتگو شده‌اند. این در شرایطی است که تا قبل از اقدام ائتلاف در یمن، سرمست از یکه تازی گروه حوثی دریمن بودند و آن هنگام که این گروه دست بالا در تعادل نظامی یمن را داشت صحبتی از راه‌حل مسالمت‌آمیز در منابر جمعه رژیم نبود.
امام جمعه یزد با ابراز هراس از اقدام ائتلاف در یمن می‌گوید مسأله یمن به‌صورت داخلی و از طریق گفتگو حل‌ و فصل شود و دخالت عربستان و ائتلاف در یمن موجب نگرانیهای جدیدی در منطقه است.
امام جمعه‌های خامنه‌ای اضافه بر تخصص د رعلوم حوزی بعضاً درحقوق بین‌الملل نیز یک شبه متخصص شده‌اند و مانند امام جمعه خامنه‌ای درخرم آباد حمایت آمریکا از حمله به حوثیهای یمن را بدون پشتوانه حقوقی! وورود عربستان به یمن را حمایت از تروریسم القاعده می‌داند!.
در شرایطی که رژیم آخوندی قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد برنامه اتمی خود را «ظالمانه» و «غیرقانونی» می داند، اکنون که بایک ضربه جدی در منطقه مواجه است به ناگاه آخوندها طرفدار شورای امنیت وقطعنامه‌های آن هم شده‌اند و امام جمعه یاسوج در این زمینه می‌گوید: ”یک کشور به کشور دیگری تجاوز کرده ولی شورای امنیت یک کلمه در محکومیت این اقدام نابخردانه و ناجوانمردانه به زبان نیاورده است.“
آخوند سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز در وحشت از حمله ائتلاف به حوثیهای یمن عنوان ”شیعه هراسی“ را ابداع کرده و گفته است عربستان، قطر، ترکیه و امارات مأمور ”جنگ نیابتی“ آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند و عربستان تحت‌تاثیر ”شیعه هراسی“ وارد ”جنگ نیابتی“ شده است.
این هم از دجالیت نظام آخوندی است. که وقتی می‌بیند کشورهای عرب و مسلمان علیه مطامع رژیم دریمن اقدام کرده و دیگر حنای دجالگرانه ”اسلام هراسی“ رنگ باخته است، عنوان ”شیعه هراسی“ و ”جنگ نیابتی“ را اختراع می‌کند.
قانونمدار شدن رژیم آخوندی و مهره‌های آن از جمله ائمه جمعه رژیم در شرایطی است که تا قبل از اقدام ائتلاف علیه دست نشاندگان حوثی رژیم دریمن، سران و مهره‌های رژیم از جمله
ولی‌فقیه ارتجاع بودند که بارها از فتنه‌گری حوثیها حمایت کردند و دولت قانونی این کشور را به‌رسمیت نمی‌شناختند و مشخصاً خامنه‌ای گفته بود: ”این تفکر که تفکر بسیجی است، این صادر شده. این صادر شده، بارها گفتیم مفاهیم انقلاب و مفاهیم اسلام مثل عطر گلهای بهاری است رفته صادر شده الآن در کشورهای گوناگونی شما ملاحظه کنید تفکر در لبنان داره فعالیت می‌کنه. در عراق داره فعالیت می‌کنه، در سوریه همینجور، در غزه در فلسطین همینجور در یمن همینجور“.
البته مشخص است تا آنجا که به این رژیم و سران آن برمی‌گردد، به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیستند و تنها زبانی را که خوب می‌فهمند زبان تعادل‌قوا است، و اکنون که تعادل قوای منطقه‌ای کاملاً به زیان رژیم عمل می‌کند مدافع ”تمامیت ارضی یمن“، جلوگیری از خونریزی و کشتار مردم و خواستار راه‌حل سیاسی شده‌اند. درصورتی‌که این نظام تا کنون به هیچ قاعده و قانونی در دنیا از جمله قوانین بین‌المللی پایبند نبوده است.
صف بندی و آرایش سیاسی جدید در منطقه و قدرت بزرگی که در اثر این ائتلاف علیه مطامع رژیم آخوندی شکل گرفته است، باعث به وحشت افتادن رژیم شده به گونه‌یی که پدرخوانده تروریسم و ام القرای ارتجاع و بنیادگرایی یکباره دچار تب قانونمداری بین‌المللی و طرفداری از شورای امنیت سازمان ملل... شده است. طبعاً این ائتلاف قبل از این‌که ائتلافی علیه یک گروه دست‌نشانده مانند عوامل حوثی رژیم در یمن باشد، دقیقاً رو در روی رژیم و علیه منافع پلید آن در منطقه است و سراسیمگی و هراس رژیم نیز ناشی از همین است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89bd906a-0c82-4ccd-a981-3b378f67e42c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات