728 x 90

8 مارس روز جهانى زن,

«زنان پیشتاز مبارزه با افراطی‌گری اسلامی» کنفرانس در روز جهانی زن با حضور مریم رجوی

-

کنفرانس در روز جهانی زن با حضور مریم رجوی
کنفرانس در روز جهانی زن با حضور مریم رجوی
برلین -8مارس 2015
در ادامه کنفرانس بزرگ 7مارس در برلین، روز یکشنبه 8مارس، روز جهانی زن، کنفرانسی د ر دفتر شورای ملی مقاومت ایران در برلین تحت عنوان «زنان، پیشتاز مبارزه علیه افراطی‌گری اسلامی» با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برگزار شد.
در این کنفرانس شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق زنان از کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آرژانتین، ایتالیا، فنلاند، پرتغال، رومانی، آلبانی، الجزایر، سوریه، مصر، مراکش، اردن، تونس، تاجیکستان، هند، پاکستان و مالدیو شرکت داشتند؛

خانم رجوی در سخنرانی خود در این اجلاس، تأکید کرد: «کشاکش سرنوشت‌ساز کنونی، به‌ویژه چالشهای بزرگی که در یک سال گذشته علیه زندگی و سرنوشت زنان مسلمان و عرب، به‌خصوص در سوریه و عراق به‌وجود آمده، موجب شده که مسئولیت زنان از مبارزه برای کسب آزادی و برابری برای خودشان، بسیار فراتر برود. امروز نجات تمام جوامع منطقه از شر بنیادگرایی، به‌صورت یک رسالت بزرگ بر دوش زنان قرار دارد».
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با یادآوری نقش رژیم آخوندی به‌عنوان پدرخوانده و کانون بنیادگرایی در جهان که زن‌ستیزی اصلی‌ترین ویژگی آن است، اضافه کرد: در تمامی دوران حاکمیت آخوندها، زنان ایران هدف وحشیانه‌ترین سرکوب‌ها و رذیلانه‌ترین تحقیر‌ها و تبعیض‌ها قرار گرفته‌اند. از شکنجه و اعدام دهها هزار زن مجاهد و مبارز تا نقض آزادیهای مدنی و حقوق فردی و اجتماعی، نقض کنوانسیونهای بین‌المللی، به‌خصوص کنوانسیون رفع هر گونه تبعیض علیه زنان تا تحقیر، دستگیری و شلاق‌زدن برای تحمیل حجاب اجباری به زنان، محدودیتهای تحصیلی و اشتغال.
مریم رجوی با اشاره به وحشت رژیم از نیروی زنان ایران برای تغییر و به‌زیر کشیدن نظام ولایت‌فقیه، گفت: «فاشیسم دینی حاکم بر ایران رکوردار کشتار زنان به دلایل سیاسی در تاریخ معاصر جهان است و در این جنایت بزرگ نظیر و مانندی ندارد. اما به‌رغم تمامی این جنایتها، آخوندها در تحمیل راه و رسم ارتجاعی خود به زن ایرانی شکست خورده‌اند. زنان پیشتاز رودروی این رژیم در پایداری و پیشروی جنبش مقاومت نقش کلیدی برعهده گرفته‌اند. نقش زنان در جنبش مقاومت به‌خصوص در کارزار پایداری در اشرف و لیبرتی پهنهٴ تعیین‌کننده رویارویی زنان ایران با این رژیم زن‌ستیز و ضدبشری بوده و هست».
سخنرانان کنفرانس روز جهانی زن در دفتر شورای ملی مقاومت در برلین در سخنرانیهای خود، ضمن گرامیداشت این روز، نقش بنیادگرایی اسلامی و کانون آن یعنی رژیم حاکم بر ایران را در سرکوب حقوق و آزادیهای زنان مورد بررسی قرار دادند و نمونه‌هایی را از عملکرد بنیادگرایی اسلامی در کشورهای مسلمان بازگو کردند.
سخنرانان بر ضرورت حمایت از یک اسلام بردبار و دموکراتیک به‌عنوان راه‌حل پدیده بنیادگرایی اسلامی که منطقه و جهان را تهدید می‌کند تأکید کردند.
سخنرانان کنفرانس همچنین بر حمایت و همبستگی خود با زنان اشرفی در لیبرتی به‌عنوان پیشتازان مبارزه زنان ایران علیه رژیم آخوندهای حاکم بر ایران تأکید کردند.
در این کنفرانس، خانم سروناز چیت‌ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت، پیام فراکسیون پارلمانی الفتح فلسطین را که نمایندگان آن به‌دلیل انتخابات نتوانسته بودند در این کنفرانس حضور یابند، قرائت کرد. فراکسیون پارلمانی الفتح در پیام خود، بر ادامه حمایت از مقاومت ایران در چارچوب نبردی مشترک برای آزادی، عدالت و دموکراسی و بر همبستگی با مجاهدان اشرفی در لیبرتی تأکید کرد.
 
شرکت کنندگان در کنفرانس «زنان، پیشتاز مبارزه علیه افراطی‌گری اسلامی» عبارت بودند از:
انیسه بومدین - استاد دانشگاه -بانوی اول الجزایر در دوران پرزیدنت بومدین
ماریا کاندیدا آلمیدا دادستان کل پرتغال، اولین زن دادستان بعد از انقلاب پرتغال.
اوینیحول بوبونازارووا اولین زن کاندیدای ریاست‌جمهوری تاجیکستان، مادر حقوق‌بشر تاجیکستان، برنده جایزه یکی از 10 زن شجاع سال 2014
نجیمه طای طای- وزیر سابق از مراکش
سناتور استفانیا پتزوپانه عضو سنای ایتالیا نایب‌رئیس شورای انتخابات و مصونیت پارلمانی سنای ایتالیا
نجاح العزه-اردن معاون پارلمان اردن
عالیه منصور مسئول هیأت زنان ائتلاف ملی سوریه
نعایم المجارمه نمایندهٴ پارلمان اردن
الیزابت نوکلر نمایندهٴ پارلمان فنلاند رئیس گروه پارلمانی حقوق‌بشر
دکتر رانجانا کوماری مبارز حقوق زنان از هند، برگزار کننده جلسات «پکن20»
ماریا النا الوردین رئیس فدراسیون جهانی زنان حقوقدان، رئیس انجمن زنان حقوقدان پرتغالی‌زبان، رئیس انجمن زنان حقوقدان آرژانتین.
ویزه اغیلحریز از قهرمانان زن انقلاب الجزایر (برنده چندین جایزه از طرف دولت الجزایر به‌دلیل شرکتش در انقلاب الجزایر
انسیه احمد برنده جایزه بین‌المللی زن شجاع سال 2012، مسئول سازمان غیردولتی معاون پیشین وزیر حقوق و برابری مالدیو
نادره امینات معاون وزیر حقوق و برابری - مالدیو
حسنا مرسیت نمایندهٴ تونس در پارلمان زنان عرب
ماجده النویشی نمایندهٴ مصر در پارلمان زنان عرب
ماریا گرچه‌آ نمایندهٴ پارلمان رومانی
لوبنا امهر نمایندهٴ پارلمان مراکش
میاده خلیل از فعالان زنان اپوزیسیون سوریه
آنا پائولا باروس پارلمانتر پیشین از پرتغال، وکیل و حقوقدان
سویم آربانا بنیانگذار و رئیس سازمان غیردولتی سودمند برای زنان آلبانیایی و بنیانگذار انجمن زنان پلی برای صلح و تفاهم در بالکان. برنده جایزه حقوق‌بشر دولت فرانسه، کاندیدای جایزه صلح نوبل در 2005، رئیس پیشین شورای ملی زنان آلبانی
مونیکا آگوست رئیس انجمن زنان علیه بنیادگرایی و برای برابری از کانادا
احلام بالار (از اعضای انجمن زنان علیه بنیادگرایی و برای برابری) از کانادا
کارول فونتین عضو انجمن زنان علیه بنیادگرایی و برای برابری از آمریکا
جنیفر شاو پروفسور دانشگاه در آمریکا و عضو انجمن زنان علیه بنیادگرایی و برای برابری
ژان پیر برار نمایندهٴ پیشین پارلمان فرانسه، از بنیانگذران کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک و شهردار پیشین شهر مونتروی
و پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در کشورهای نوردیک.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adf52016-89e3-4b72-a9c3-da83ee514ec4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات