728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

از سرگیری نبردها در جبهه جنوبی سوریه و هلاکت دهها مزدور

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
پاسداران که فرماندهی نظامیان اسد و مزدوران در جبهه جنوبی را بر عهده ‌دارند تلاش کردند از چند محور به رزمندگان سوری حمله کنند:
استانهای درعا، قنیطره و حومه غربی دمشق مجدداً به صحنه درگیریهای گسترده تبدیل شده‌اند. درگیریها این بار با یورش نظامیان اسد و شبه‌نظامیان و پاسداران و با پشتیبانی آتش سنگین شروع شد. اتاق عملیات نظامی رزمندگان در منطقه جنوبی می‌گوید آتشباری با بیش از صدها موشک و خمپاره و بمباران هواپیما و بشکه‌های انفجاری انجام شد. این آتشباری که بعد از نیمه‌شب آغاز شد برای ارزیابی توان دفاعی رزمندگان بوده است. پس از آن نیروهای دشمن از چند محور حمله کردند. یک محور از سمت ایوبه به سمت حمریت بود که طی آن تعدادی زیادی از مزدوران حزب‌الشیطان و نظامیان اسد به هلاکت رسیدند. محور سلطانه و دیر‌ماکر و بلندیهای فاطمه و «تل شحم» نیز شاهد درگیریهای شدیدی بود. در این درگیریها از انواع سلاحها استفاده می‌شد. فرماندهی این درگیریها با پاسداران بود. آنها تلاش کردند جبهه‌های دیگری برای پراکنده کردن رزمندگان بازکنند.

همزمان، در قنیطره در اطراف شهر حمیدیه و بعث در نزدیکی ‌خان ارنبه درگیریهای شدیدی در جریان است. همچنین استان درعا شاهد نبردهایی در چهار محور می‌باشد که مهمترین آنها تل عنتر و اطراف «کفر شمس» در حومه شمالی تا شرق درعا است.

اما در جبهه سوم، نیروهای اسد تلفات و خسارات زیادی متحمل شدند که انتظارش را نداشتند. این مزدوران تلاش کردند در شهر حراک نیز یک جبهه باز کنند اما به کمین رزمندگان افتادند و دهها تن از افسران و مزدوران اسد در نزدیکی تیپ 52 توسط رزمندگان به هلاکت رسیدند.

در شهر انخل رژیم اسد ضربه دیگری دریافت کرد، رزمندگان طی یک عملیات ویژه در داخل تیپ 15 دهها تن از مزدوران اسد را به هلاکت رساندند. گروهی از رزمندگان از دیوارهای حفاظتی این تیپ عبور کرده و به مقر نظامیان اسد رسیده و آن را منفجر کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9af8b79e-1cc4-44d1-b2b7-461118b3a246"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات