728 x 90

سانسور در ایران,

قدرت‌نمایی پوشالی سپاه جهل و جنایت؛ چرا؟

-

وحشت آخوندها از انتشار خبرها در فضای مجازی
وحشت آخوندها از انتشار خبرها در فضای مجازی
همزمان با بحرانهایی که سر تا پای رژیم را فراگرفته و همزمان با شدت یافتن تظاهرات اقشار مختلف مردم نظیر کارگران، پرستاران و معلمان، رژیم آخوندی برای سرپوش گذاشتن بر این تضادهای جوشان اجتماعی و عقب نشینی‌هایش در زمینه اتمی، ناگزیر به دودودمهای تبلیغاتی توسط سپاه ضدخلقی روی آورده است تا ضعف ماهوی این نیروی سرکوبگر را در مقابله با بحرانهای اجتماعی لاپوشانی کند.
برای توجیه این ضعف ماهوی است که سپاه پاسداران ضدخلقی نیاز به اقداماتی از قبیل نمایش دریایی تحت عنوان مانور و رزمایش و قدرت‌نمایی پوشالی در هدف قرار دادن ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی روی می‌آورد. نمایشی که به‌رغم هیاهوی رژیم و سپاه جهل و جنایت مورد تمسخر کشورهای غربی قرار گرفت و سخنگویان آمریکایی آن را بازیهایی جنگی، نمایشهای هالیوودی و... نامیدند.
واقعیت این است که رژیم با این قدرتنمایی‌های کاذب تلاش دارد تا نیروهای روحیه باخته سپاه و بسیج را در مقابله با بحرانهای لاعلاجی که رژیم را احاطه کرده است روحیه بدهد.
هنوز چند روز از این قدرت‌نمایی مضحک رژیم نگذشته که سپاه پاسداران رژیم، دودودم و فتح الفتوح! دیگری در زمینه فضای مجازی را اعلام کرده و مدعی شده است که بر 8 میلیون لایک در فیس‌بوک اشراف پیدا کرده و با اجرای پروژه‌یی به نام ”عنکبوت“مدعی ”نقض تبلیغات“ این شبکه اجتماعی شده است.
مرکز سایبری سپاه اعلام کرده است بر اساس گزارشهای امت همیشه در صحنه که از آن با نام ”گزارشهای مردمی و اشراف حاصله از آن“ یاد می‌کند، دردو ماه آینده پروژه دیگری درشبکه‌های ”اینستاگرام“، ”وایبر“، ”واتس اپ“ و... را اجرا خواهد کرد که هدف از آن مقابله با جرایم سازمان‌یافته سایبری و رمز نگاری پیچیده محتواهای منتشره و ”مخفی‌سازی هویت مجرمین امنیتی و مخربین هویت ایرانی و اسلامی و...“ است.
همزمان، مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته فرماندهی امنیت سایبری سپاه ضدخلقی اعلام کرده است که در پروژه ”عنکبوت“چند نفر را دستگیر کرده است، اما به‌دلیل ملاحظات امنیتی از ذکر هویت دستگیر ‌شدگان خودداری کرده، و ”با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی، به تشریح جزئیات فعالیت دو تن از مهم‌ترین متهمان بازداشت شده پرداخته است! “ (خبرگزاری تسنیم10اسفند93)
در ورای این قدرت‌نمایی و پوشالبافی سپاه ضدخلقی واقعیتی نهفته است و آن ترس رژیم از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که نقش موثری در شکل دادن اعتراضات اجتماعی ایفا می‌کنند.
تمامی ‌ترس رژیم و سپاه ضدخلقی نیز ریشه در همین نوع کارایی فضای مجازی دارد. آن‌چنان‌که سازمان‌یافتگی اعتراضات اخیر مردم خوزستان و پرستاران و حرکت گسترده و شجاعانه معلمان در10اسفند93... با بهره‌گیری از فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، امکانپذیر شد.
رژیم آخوندی تلاش دارد تروریسم دولتی علیه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را تحت عنوان ”امنیت سایبری و مواجهه با تهدیدهای نوپدید در فضای مجازی“ توجیه کند، اما کیست که نداند که هیچ مقوله به‌اصطلاح ”نوپدیدی “در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌وجود نیامده است.
استفاده اقشار مختلف جامعه در خبر رسانی و هماهنگی برای تجمعات اعتراضی و ایستادگی در برابر سیاستهای سرگوبگرانه و غارتگرانه این رژیم و نیز به سخره گرفتن گسترده فرهنگ ارتجاعی و عقب مانده آخوندی و سران آن از خمینی گرفته تا خامنه‌ای و رفسنجانی و روحانی... اصل حرف و اصل نگرانی رژیم آخوندی است
سپاه ضدخلقی هم‌چنان که تلاش دارد مانور نمایشی و پوشالی را به‌عنوان نمودی از قدرت رژیم در چشم نیروهای وارفته‌اش جلوه دهد، تلاش دارد تروریسم دولتی علیه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را نیز نمود دیگری از همین نوع قدرت‌نمایی بنمایاند.
اما تردیدی نیست که این قدرتنمایی‌های پوشالی دقیقاً نشانه ضعف و استیصال رژیم در برابر مردم و فعالیتهای آنها در فضای مجازی است که به یک تهدید جدی برای رژیم تبدیل شده است تا جایی که برای سانسور فضای مجازی ارگانی تحت عنوان شواریعالی فضای مجازی تشکیل شده است که هدف آن سرکوب و سانسور در فضای مجازی است.
این ماهیت واقعی ارگانی است که رسانه‌های رژیم به‌روشنی به آن اعتراف می‌کنند و سران رژیم به شکست خود در این سرکوب دست می‌گذارند.
مأموران امنیتی رژیم در مشهد روز5مرداد 93 طی یورشی تعدادی از فعالان سایبری درمشهد را دستگیر کردند و ضمن بازرسی منازل آنان کامپیوترهای شخصی، مدارک و فایلهای موجود و گیرنده‌های ماهواره‌یی آنان را با خود بردند.
طی ماههای اخیر نیز تعدادی از فعالان فضای مجازی مورد بازداشت و محکومیت قرار گرفته‌اند و محمد مقیسه رئیس شعبه28 بیدادگاه رژیم 8تن از آنان را به اتهماماتی از جمله ”اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی“، ”فعالیت تبلیغی علیه نظام“، ”توهین به مقدسات! “ و ”توهین به سران قوا“ به 12سال حبس محکوم کرده است.
روزنامه ابتکار 18شهریور 93 اعتراف کرد که 69 درصد جوانان ازفیلتر شکن استفاده می‌کنند و سیاست فیلترینگ وسانسور رژیم را دور می‌زنند و آخوند حسن روحانی نیز در سخنرانی‌اش درمشهد اعتراف کرد ”دیوار وفیلتر کارسازنیست “ (روزنامه ابتکار18شهریور93)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/937d4c74-7c92-4045-a2f2-c053c337d8c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات