728 x 90

اخبار سوريه,

جزییات جدیدی از فرماندهی جنگ در درعا و قنیطره سوریه توسط سپاه پاسداران

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
رژیم اسد که از تهاجم گسترده رزمندگان ارتش آزادی و پیشروی آنان به سمت دمشق به‌شدت نگران شده است فرماندهی کامل نبردها در درعا و قنیطره و حومه دمشق را به دست پاسداران داده است.

تلویزیون اورینت
مزدورانی از عراق، ایران و لبنان برای اشغال مناطق تحت کنترل رزمندگان به حمله شدیدی در دو استان درعا و قنیطره دست زدند.
به گزارش تلویزیون اورینت، این مزدوران تحت فرماندهی پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس می‌باشند. رزمندگان در مثلث بین قنیطره و درعا و حومه دمشق با این مزدوران در چندین محور درگیر شده و مانع پیشروی آنان شدند.
اورینت خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر در استان خراسان جسد سه مزدور افغانی رژیم ایران که در نبردهای درعا به هلاکت رسیده‌اند دفن شد. رسانه‌های اسد به‌طور رسمی در چند روز اخیر به وجود مزدوران ایرانی و لبنانی که جنگ درعا را فرماندهی می‌کنند اعتراف کردند.
تلفات پی‌درپی دشمن مانع پیشروی آن در منطقه حوران شده است. حداقل 35تن از نیروهای اسد به هلاکت رسیده و بیش از 100تن در نبردهای دیر العدس مجروح شدند.
نیروهای اسد با وجود این‌که از پشتیبانی مزدوران حزب‌الشیطان برخوردار بودند در تهاجم به دیر العدس با شکست مواجه شدند، نیروهای اسد با توپخانه و موشک این منطقه راهدف قرار دادند و با ارسال نیروی تقویتی، تلاش کردند اجساد مزدوران به هلاکت رسیده را عقب بکشند.
سناریوی مشابهی در نقطه‌ای دیگر از این منطقه تکرار شد. نیروهای اسد با کمک مزدوران خارجی در حمله به رزمندگان شکست خوردند و دهها تن از آنان به هلاکت رسیدند و دهها خودرو زرهی منهدم شد.
هدف رژیم اسد از این حملات ایجاد خط دفاعی برای سد کردن پیشروی رزمندگان و پس گرفتن نقاط استراتژیک مانند بلندیهای حمر است که در کنترل رزمندگان می‌باشد.
منابع آگاه در بیمارستان نظامی صنمین گفتند بیش از 150 جسد را که در نبردهای دیر العدس. دیر ماکر، کناکر و زمرین به هلاکت رسیده‌اند به این محل منتقل کردند.
اما در شهرک قرفا، رزمندگان از چندین محور تهاجم کردند و منطقه مسجد در نزدیکی قصر رستم غزالی را تسخیر کردند. 31 گروه از رزمندگان با هدف به کنترل درآوردن قرفا و نمر در حومه درعا، اتاق عملیات مشترک تشکیل دادند.
ارتش اول در منطقه جنوبی برای مقابله با حمله نیروهای اسد و مزدوران خارجی آن فراخوان عمومی صادر کرد. دشمن تلاش می‌کند مناطق آزاد شده در حومه شمالی درعا را به تصرف درآورد.
این حمله بعد از تلفات سنگینی است که دشمن در علمیات رزمندگان با نام «شکستن چنگالها» متحمل شده است. رژیم اسد تلاش می‌کرد آخرین حلقه دفاعی پایتخت را که تا حومه شمالی درعا و حومه غربی دمشق ادامه داشت حفط کند.
انتظار می‌رود نبردها در درعا بیشتر اوج بگیرد، مخصوصاً بعد از این‌که همه رزمندگان در جبهه جنوبی به پشتیبانی از رزمندگان در جبهه شمالی وارد شدند و برای ارسال امکانات و نیرو به جبهه‌های درگیر فراخوان داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cc08ee9-3dfd-445d-9296-1ec802b55d5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات