728 x 90

كنفرانس بين المللى پاريس - بهمن 93,

دکتر آلخو ویدال کوادراس- رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت ـ کنفرانس بین‌المللی در پاریس ـ بهمن ۹۳

-

دکتر آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
دکتر آلخو ویدال کوادراس، رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
خانم رئیس‌جمهور، خانم رجوی گرامی، دوستان عزیز، سلام به همه شما. همواره مایه مسرت من است که در فعالیتهای اپوزیسیون دموکراتیک ایران با حضور دوستان که همگی در تلاش برای آزادی در خاورمیانه هستند، شرکت کنم. در حالی که ما داریم به سالگرد انقلاب 1979 نزدیک می‌شویم، من در احساس خیانتی که اکثریت جامعه ایران حس می‌کند، شریک هستم. بسیاری از ایرانیان فداکاری بسیار کرده‌اند. نیروهای دموکراتیک مانند سازمان مجاهدین خلق ایران نقش اساسی در انقلاب داشته‌اند، اما به‌دلیل سرکوب خمینی اکثر نیروهای دموکراتیک اعدام یا زندانی شده‌اند. مسعود رجوی، رهبر تاریخی سازمان مجاهدین خلق ایران در زمانی که شاه ایران را ترک کرد، بعد از هفت سال از زندان آزاد شد. اما خمینی و شبکه ملاهای او با نوع دیگری از دیکتاتوری جایگزین شاه شدند. یک دیکتاتوری مذهبی که تبدیل به منشأ صدور بنیادگرایی اسلامی و مرتجع‌ترین و خونریزترین دیکتاتوری شد که ما تأثیرات مرگبار آن را در جهان بعد از 36سال می‌بینیم. مدت کوتاهی بعد، خمینی برنامه خود را با تحمیل یک رژیم مذهبی و سرکوب اپوزیسیون شروع کرد. تنها سازمانی که باقی ماند سازمان مجاهدین خلق ایران بود که تبدیل به چالش اصلی این رژیم شد. من می‌خواهم در مورد 7نکته درباره اپوزیسیون و سازمان مجاهدین خلق ایران صحبت کنم. نکته اول این‌که مجاهدین توانستند ماهیت بنیادگرایی اسلامی خمینی را افشا کنند و یک تفسیر مدرن و بردبار از اسلام ارائه دهند که امروز می‌توان نماد آن را در خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی دید. سازمان مجاهدین خلق ایران بنیادهای ایدئولوژیک و فرهنگی این رژیم را زیر علامت سؤال برد.
دومین نکته این‌که سازمان مجاهدین خلق ایران نیروی اصلی بود که توانست به 8سال جنگ بین ایران و عراق پایان دهد. خمینی قول داده بود تا به آخر به این جنگ مخرب ادامه بدهد و قصد داشت به عراق حمله کند و بعد به بیت‌المقدس برود. لازم است یادآوری کنم که وقتی خمینی مجبور به پایان دادن به جنگ شد، اعتراف کرد که جام زهر نوشیده است. سومین نکته این است که زندانیان سیاسی در سراسر کشور در زندان مقاومت کردند و خمینی دست به یک کشتار 30هزار نفره در سال 1988 زد. این قتل‌عام با مخالفت علنی جانشین خمینی یعنی منتظری مواجه شد. این ضربه سختی برای رژیم بود و بعد خمینی منتظری را برکنار کرد.
چهارمین نکته این‌که سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران برنامه مخفی اتمی و فعالیتهای تروریستی رژیم ملاها را افشا کردند. به‌خاطر این افشاگری بود که زنگ خطر برای جامعه بین‌المللی به صدا درآمد.
پنجمین نکته، مقاومت ایران با رهبری خانم رجوی توانست یک جنبش مردمی در داخل و خارج ایران ایجاد کند. به‌عنوان مثال گردهمایی سالانه 100هزار نفره در پاریس در ماه ژوئن که از پنج قاره جهان آمده بودند.
ششمین نکته، خانم رجوی توانست یک کارزار وسیع به نفع مقاومت و آزادی مردم ایران را هدایت کند. کنفرانس امروز تنها یک نمونه است.
آخرین نکته، خانم رجوی یک برنامه مدرن و یک پلاتفرم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی برای ایران دموکراتیک آینده ارائه کرده است که می‌تواند با سیستمهای نهادینه‌ شده قضایی کشورهای اتحادیه اروپا برابری کند.
این نه فقط به نفع مردم ایران، بلکه به نفع همه ما در زمینه امنیت و صلح است. همان‌طور که گفته شد، این رژیم صلح و امنیت ما را به خطر می‌اندازد.
شورای ملی مقاومت ایران چندین بار اعلام کرده است که برنامه اتمی این رژیم بر علیه منافع ملی مردم ایران و همچنین تهدیدی برای امنیت جهانی است. ما باید بر اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، پایان غنی‌سازی اورانیوم و بازرسیهای سرزده اصرار بورزیم. ما نباید در برابر دیکتاتورها کوتاه بیاییم. ما باید در برابر دیکتاتورها قاطع باشیم. این تنها زبانی است که دیکتاتورها می‌فهمند. ما باید تحریمهای شدیدتری اعمال کنیم. ما باید پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم ایران را به شورای امنیت ملل‌متحد بفرستیم تا اقدامات تنبیهی اتخاذ شود.
ما باید به مردم ایران و جنبش مقاومت سازمان‌یافته با رهبری خانم رجوی کمک کنیم که این دیکتاتوری را سرنگون کنند و مردم ایران آزادی و دموکراسی را در کشورشان ببینند. اجازه بدهید بگویم که در 14سالی که من در کنار اپوزیسیون دموکراتیک ایران بوده‌ام، با تعداد زیادی از اعضای آنها آشنا شدم. در سال 2008 من به‌عنوان نایب‌رئیس پارلمان اروپا تحت عنوان رئیس یک هیأت از پارلمانترها به اشرف رفتم. در آنجا ما با صدها عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در اشرف گفتگو کردیم و ایستادگی و شهامت آنها را دریافتیم. می‌توانم با اعتماد بگویم که به این نتیجه رسیدم که این جنبش، شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران، یک جنبش دموکراتیک و تنها تهدید واقعی برای رژیم ملاهاست. اعضا و هواداران آنها اثبات کرده‌اند که آماده همه فداکاریها برای آزادی و دموکراسی در ایران هستند و این یک سرمایه بسیار مهم برای مردم ایران است به همین دلیل است که ما باید از شورای ملی مقاومت حمایت کنیم. در سال 1861 آبراهام لینکلن در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت ما نمی‌توانیم تاریخ را دور بزنیم.
یک روز تاریخ هر یک از ما را به‌خاطر نحوه برخوردمان در برابر دیکتاتوری مذهبی ایران مورد قضاوت قرار خواهد داد. من خوشحالم که همواره در طرف درست تاریخ قرار گرفته‌ام.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4ba32d1-5fcb-44f2-97fb-44ee89780b29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات