728 x 90

كنفرانس بين المللى پاريس - بهمن 93,

سناتور لوئیجی کومپانیا - عضو سنای ایتالیا ـ کنفرانس بین‌المللی در پاریس ـ بهمن ۹۳

-

سناتور لوئیجی کومپانیا، عضو سنای ایتالیا
سناتور لوئیجی کومپانیا، عضو سنای ایتالیا
رئیس‌جمهور مریم رجوی، دوستان عزیز
داستان مقاومت ایران، هم‌چنان که خانم پرزیدنت یادآوری کردند، از انقلاب ضدسلطنتی آغاز می‌شود، رژیم شاه یک رژیم سنگدل بود، اما بر اساس آنچه در تاریخ دیدیم، رژیم خمینی نشان داد که بیشتر از آن در قبال مردم ایران سنگدل کرده است.
در دسامبر 2014، یعنی ماه پایانی سال گذشته، مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد بار دیگر رژیم مذهبی (حاکم بر) ایران را به‌دلیل نقض سیستماتیک حقوق‌بشر محکوم کرد. اما مجمع عمومی سازمان ملل، همان است که هر سال رژیم ایران، معمولاً در سپتامبر در آن مدعی «حق هسته‌یی» «حق یهودستیزی» برای خودش می‌شود، همین ادعاها کافی است که بر مبنای آنها رژیم ایران را در جامعه جهانی نامشروع اعلام کنیم.
دوست فرانسوی ما «ایوبونه»، ناروایی‌هایی را که در حق مقاومت ایران در اروپا انجام شده است یادآوری کرد. دوستان آمریکایی، من معتقدم که سخنرانی رئیس‌جمهور اوباما در قاهره در سال 2009، مشکلات زیادی را دامن زد. در آن سخنرانی در مسجد قاهره، الازهر، که به آن «واتیکان» اسلام هم گفته می‌شود، رئیس‌جمهور اوباما گفت، لازم است دیالوگ جدیدی با رژیم ایران شروع شود، فکر می‌کنم رئیس‌جمهور اوباما اشتباه کرد، چرا که او در همین سخنرانی با چند انتقاد از خود قابل توجه، یادآوری کرد که آمریکا در گذشته نسبت به مصدق ارزیابی اشتباهی داشته و برای او اعتبار لازم را قائل نبوده‌اند، و این‌که چقدر با سطحی‌نگری ارگانهای سرکوبگر شاه را تقویت کرده‌اند. اگر کسی دلتنگی برای مصدق دارد، به هیچ‌وجه نمی‌تواند به خمینی گرایان که مدعی «حق هسته‌یی» و «حق یهودستیزی» هستند، هیچ امتیازی بدهد یا در مقابل آنها کوتاه بیاید. با این سخنرانی فوق‌الذکر، رئیس‌جمهور اوباما در پیشگاه جامعه بین‌المللی، بیش از حد برای رژیمی که مردم ایران را سرکوب می‌کند اعتبار قائل شد.
از همین زاویه سخنرانی رئیس‌جمهور مریم رجوی، یک یا دو هفته پیش در شورای اروپا، یعنی بعد از هفته وحشتناک «شارلی ابدو»، یک سخنرانی بسیار مهم بود و اگر غرب به آن توجه لازم را نکند، ضرر خواهد کرد، چون در آن حادثه، به یهودیان فقط به‌دلیل این‌که یهودی بودند شلیک شد.
از زمانی‌که خمینی قدرت را به‌دست گرفت، مردم ایران چه چیزی به‌دست آوردند؟ چه مصیبتها که از دست این رژیم کشیدند؟ ما فقط زمانی متوجه می‌شویم که بیاییم در چنین کنفرانس‌هایی در پاریس تا نسبت به مشکلات مردم ایران متحمل شده‌اند مطلع شویم. و همچنین از مقاومت علیه ادولف هیتلر.
به‌خصوص تأکید می‌کنم که اگر به این نکته سخنرانی خانم رجوی در شورای اروپا توجه کافی نشود، باز هم یک بحث مهم به حاشیه می‌افتد. یک هفته قبل از وقایع «شارلی ابدو»، پرزیدنت مصر، السیسی در مسجد قاهره، الازهر، به امام آنجا گفته بود که به این نوع تفسیرهای خشک از قرآن باید پایان داده شود؛ اگر این روال ادامه پیدا کند، تحت نام اسلام تنفرآور را اشاعه داده می‌شود و باعث می‌شود به اسلام با کلمه تروریسم اهانت شود. بنابراین اگر غرب به‌دلیل محاسبات دیپلوماتیک یا نفتی، سخنرانی رئیس‌جمهور مریم رجوی را در شورای اروپا در 20ژانویه نادیده بگیرد، و همچنین سخنرانی ژنرال السیسی در اول ژانویه را نادیده بگیرد، بدترین اشتباه را مرتکب شده است؛ به همین دلیل به‌نظر من حضور ما در چنین کنفرانس‌هایی در پاریس، برای این‌که غرب خودش را نزدیک و کنار مقاومت ایران بداند، خیلی مهم است.
با تشکر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a45ac9d1-94c6-47c1-a6ab-1310c78899dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات