728 x 90

مجاهد شهید محمد معینی

مجاهد شهید محمد معینی
مجاهد شهید محمد معینی
مجاهد قهرمان محمد معینی متولد سال‌۱۳۳۶در تهران، پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال‌۵۵ وارد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران شد. محمد از همان سالها وارد فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی گردید. وقتی وارد دانشگاه شد فعالیتهای سیاسیش را ارتقا داد و از سال‌۵۷ در ارتباط با تشکیلات مجاهدین قرار گرفت.
او بلافاصله بعد از قیام بهمن57، در تشکیل انجمن دانشجویان هوادار مجاهدین در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران نقش فعالی ایفا کرد و در اواسط سال58 به ‌بخش انتظامات ستاد مرکزی مجاهدین انتقال یافت.
با تشکیل میلیشیا، مجاهد قهرمان محمد معینی در شمار نخستین فرماندهان میلیشیا در تهران قرار گرفت. بسیاری از رزمندگان میلیشیا و هواداران مجاهدین در تهران که طی آن سالها در مراسم و سخنرانیهای مجاهدین حضور داشتند، «فرمانده افشین» را در مراسم و تظاهرات مختلف به‌یاد می‌آورند که با کفایت و شایستگی و تسلط بر‌ صحنه، حفاظت و انتظامات مراسم را فرماندهی می‌کرد.
او از اواخر سال‌59 به بخش حفاظت سازمان منتقل گردید و با عشق و ایمان و جدیت و کوشش مضاعف وظایف انقلابیش را در این مسئولیت حساس به‌عهده گرفت. افشین از قهرمانان مجاهدی بود که در پایگاه سردار‌ خیابانی عهده‌دار مسئولیت بود و سرانجام در رکاب اشرف و موسی تا آخرین نفس جنگید و جاودانه گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9775c80-3800-49eb-962c-7354eb01d45e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات