728 x 90

دریاچه ها و تالاب های ایران,

حذف ۹۰درصد بودجه مهار ریز گردها توسط مجلس رژیم ایران

-

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع
معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در دولت آخوند روحانی اذعان کرد 90 درصد بودجه مربوط به کنترل ریزگردها و گردوغبار، در سال گذشته توسط مجلس ارتجاع به مهار آبهای مرز اختصاص یافته است. این کارگزاری حکومتی که گرشاسبی نام دارد گفت: «در بحث گردو غبار سال گذشته دولت هزار میلیارد از درآمد نفتی به کنترل گرد و غبار اختصاص داد اما توسط همین نمایندگان ۹۰۰ میلیارد تومان آن برای کنترل آب‌های مرزی غرب کشور اختصاص پیدا کرد و محقق نشد».
این اذعان در شرایطی است که بحران ریزگردها تمامی شهرهای خوزستان را فراگرفته است و انواع سرطان ناشی از آن تا 300 درصد افزایش یافته است. روز چهارشنبه 15بهمن 93 یک کارگزار رژیم در خوزستان اذعان کرد عدد استاندارد آلودگی 1000 است، دستگاه سنجش ما 10هزار را نشان می‌دهد. اما آلودگی بیش از 10هزار است چون دستگاه سنجش ما بیش از این را نمی‌تواند نشان دهد.
شایان یادآوری است افزایش ریزگردها نتیجه بلافصل سیاستهای نظام ولایت بوده که با گسترش بیابان زایی، در اثر ربودن آب تالابها و انحراف آن به سمت صنایع آب مخفی نظامی و یا اراضی وابسته به کارگزاران نظام در استانهای دیگر بوده است. خشک شدن تالابهای شادگان، مجنون، گاوخونی و بختگان و رودخانه زاینده رود، و دریاچه ارومیه از آثار سیاستهای منهدم کننده منابع محیط زیستی در نظام ولایت بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d5a8d06-3bcd-4a00-9519-dc7a5b2c9ded"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات