728 x 90

اخبار علمی و فناوری,

اطلاعات جدیدی از پرواز پرندگان مهاجر

-

پرواز پرندگان مهاجر
پرواز پرندگان مهاجر
محققان به‌تازگی کشف کرده‌اند که پرندگان هنگام کوچ، موقعیت جلوداری پرواز را به نوبت به عهده می‌گیرند.
پرندگان در این موقعیت انرژی فوق‌العاده زیادی را صرف می‌کنند که در نتیجه مجبور می‌شوند پس از مدت زمانی کوتاه، جای خود را به پرنده بعدی بدهند.
دانشمندان می‌گویند که پرندگان در شکل پرواز به‌صورت (عدد هشت) برای پرنده بعدی شرایط مناسب‌تری به‌وجود می‌آورند، چرا که با خلایی که در پشت سر خود ایجاد می‌کنند، پرنده‌های بعدی 70درصد انرژی کمتری صرف کرده و توان پرواز بیشتری خواهند داشت.
دانشمندان با نصب دستگاههای ردیاب بر روی بدن پرندگان مهاجر کشف کردند که هر پرنده بیش از یک دقیقه در موقعیت جلوداری، باقی نمانده و جای خود را به پرنده دیگری موکول می‌کند و تمامی پرندگان تک به تک، و بطور مساوی این مسئولیت را به‌عهده می‌گیرند، به‌طوریکه در یک پرواز 60دقیقه‌ای 60 جابه‌جایی در نوک ستون پرندگان انجام می‌شود.
در کار تیمی مهاجرت اگر پرنده‌ای خسته شود، بقیه پرندگان پشت سر او با خواندن مستمر خود روحیه او را تقویت کرده تا بتواند به همراهی با جمع ادامه دهد. همچنین اگر پرنده‌ای بیمار و یا توانایی پرواز نداشته باشد، دو پرنده مسؤل رسیدگی به او شده و او را تا رفع بیماری همراهی کرده تا بتوانند مجدداً به گروه بپیوندند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/616d0f43-65e5-44b2-8916-bffecc437b7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات