728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

پیامد اظهارات جنتی در مورد یک وعده غذا

-

آخوند جنتی
آخوند جنتی
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خامنه‌ای، آخوند جنتی در نماز جمعه 10بهمن 93 رژیم در تهران باوقاحت مطرح کرد چه اشکال دارد مردم یک وعده غذا بخورند.
سخنان آخوند جنتی در مورد کافی بودن یک وعده غذا برای مردم د رحالی است که این روزها پرونده دزدیهای صدها و هزاران میلیارد تومانی سران و وابستگان نظام یکی بعد از دیگری در جنگ جناحی فاش می‌شود.
حرفهای چندش‌آور آخوند جنتی آن‌چنان مشمئز کننده بود که حتی رسانه‌ها و بعضی از مهره‌های رژیم نیز از آن فاصله گرفتند و یا مهره‌های باند رقیب آن را دست مایه‌یی برای جنگ باندی قرار دادند.
آخوند فاضل میبدی یکی از آخوندهای وابسته به باند رفسنجانی- روحانی در حوزه قم در روزنامه حکومتی شرق 13بهمن 93 با عنوان ”سخنی ازسرپند با خطیب جمعه تهران“، ضمن حمله به اظهارات خارج از عرف جنتی در مورد درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان، به این قسمت از حرفهای جنتی که گفته است یک وعده غذا کافی است و... پرداخته و نوشته است: ”آقای جنتی در خطبه مذکور بر این عقیده است که باید سیاستهای مورد نظر ایشان را پیش ببرند هر چند به اقتصاد ما آسیب بزند و مردم روزی یک‌بار غذا بخورند. این حرف با کدام منطق سازگاری دارد؟ اگر نتوانیم سیاستهای خارجی خود را بر اساس یک عقل و منطق دنبال کنیم و با دنیا از سر تعامل درآییم، اقتصاد ما به نقطه موردنظر نخواهد رسید.“
حرف فاضل میبدی با جنتی این است که اولاً اظهار لحیه او در مورد مسایل اقتصادی و توصیه او به مردم در مورد خوردن یک وعده غذا با عقل سلیم و با منطق جور در نمی‌آید و هم این‌که حل و فصل مشکلات اقتصادی رژیم جز در کادر سیاست ”تعامل“ باند رفسنجانی- روحانی و سیاستهای دولت آخوند روحانی امکانپذیر نیست و اقتصاد مقاومتی خامنه‌ای جز پوشالبافی چیز دیگری نیست.
کواکبیان یکی دیگر از عناصر وابسته به باند رفسنجانی- روحانی نیز ضمن رد اظهارات جنتی در نمایش جمعه رژیم، در مورد آمادگی مردم برای خوردن یک وعده غذا در شبانه روز، اظهارات او را خلاف افکار عمومی جامعه می‌داند.
سایت حکومتی عصر ایران نیز اظهارات جنتی را به‌عنوان حرفهای پیرانه سری که از روی کهولت سن و ناتوانی ذهنی ابراز کرده دست می‌اندازد و می‌نویسد: ”اگر آیت‌الله جنتی، به هر دلیلی از جمله کهولت سن، نمی‌تواند آن طور که شایسته است خطبه بگوید، -ضمن احترام- صلاح ایشان و جامعه در آن است که استعفا کند و این تریبون مهم را به افراد دیگری بسپارد. (عصر ایران 12بهمن93)
اسحاق جهانگیری معاون آخوند حسن روحانی نیز ضمن رد اظهارات جنتی گفته است: «‌طرفدار این نیستیم که مردم یک وعده غذا بخورند و این حرف سخن خوبی نیست».
آخوند طباطبایی یکی از آخوندهای وابسته به باند رفسنجانی- روحانی نیز با عنوان ”خطبه‌های نمازجمعه جنتی همیشه برای نظام هزینه‌بر است“ می‌گوید: ”آیت‌الله جنتی در خطبه‌هایشان گفتند که مردم باید سختیها را تحمل کنند، رسیدن به قله‌ها با تحمل سختیها ممکن بوده است، جالب‌تر این‌که ایشان از مردم خواسته‌اند اگر لازم است مردم روزی یک وعده غذا بخورند، این مطالب با واکنش مثبتی از سوی جامعه روبه‌رو شده است. بله بسیاری از مردم در نتیجه این خطبه ها به ناباوری هم می‌رسند که ضربه‌يی به نظام است.“
واضح است که اظهارات سخیفانهٴ آخوند جنتی آن‌قدر مفتضح و رسوا است که باند مقابل از آن به‌عنوان یک اهرم برای کوبیدن جناح مقابل و هیزم جنگ باندی استفاده می‌کند، وگرنه تمامی آخوندهای خمینی صفت از هر دو باند، همگی غارتگران اموال مردم و مسببان خالی شدن سفره‌های مردم هستند. هردوباند رژیم طی 37سال حاکمیت منحوس این رژیم دست در دست یکدیگر مردم را غارت وچپاول کرده‌اند. اظهارات مهره‌ها و رسانه‌های باند رفسنجانی- روحانی در حمله به جنتی، صرفا مصرف جنگ باندی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aafb12d6-1fb0-490d-8d4a-dec7c00ff049"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات