728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

تأکید دوتن از نمایندگان پارلمان آرژانتین بر نقش رژیم ایران در انفجار تروریستی بوئنوس آیرس

-

فدریکو پیندو  و لائورا آلونزو نمایندگان ٴ پارلمان آرژانتین
فدریکو پیندو و لائورا آلونزو نمایندگان ٴ پارلمان آرژانتین
دو تن از نمایندگان پارلمان آرژانتین طی مصاحبه‌هایی با سیمای آزادی بر نقش رژیم آخوندی در انفجار تروریستی بوئنوس‌آیرس تأکید کردند.
لائورا آلونزو نمایندهٴ پارلمان آرژانتین در مصاحبه با سیمای آزادی درباره دست‌داشتن سران حکومت آخوندی در بمب‌گذاری آمیا، تأکید کرد: «اتهامات وارد شده به مقامهای (رژیم) ایران جدی است. ما می‌دانیم که رژیم حاکم بر ایران، ایرانیان را نمایندگی نمی‌کند. ما از نقض گسترده حقوق‌بشر و فقدان حکومت قانون برای ایرانیان اطلاع داریم و امیدواریم که آزادی، دموکراسی و حکومت قانون، روزی در ایران برقرار شود تا میلیونها نفری که جانشان در معرض خطر است، مورد حفاظت قرار گیرند».
وی درباره قتل دادستان آلبرتو نیسمن نیز، گفت: «نیسمن در کارش متعهد و مصمم بود. او به‌سختی برای حضورش در کنگره مطالعه می‌کرد و قصد داشت این کار را انجام بدهد. او اعتقاد داشت که شواهد محکمی در دست دارد و قصد داشت اطلاعات بیشتری را که به‌دلیل قانون اطلاعات نمی‌توانست به اشتراک بگذارد، به نمایندگان ارائه کند».
لائورا آلونزو، اضافه کرد: «آرژانتین چندین‌بار از رژیم ایران خواهان آن شده که متهمان را (به این‌جا) بفرستد. کنگره باید پیمان غیرقانونی‌یی را که رئیس‌جمهور فرناندز با رژیم ایران امضا کرده، ملغی کند... (توافق امضا شده با رژیم ایران) بدترین اشتباه دولت آرژانتین در تحقیقات قضایی بمب‌گذاری آمیا و سیاست بین‌المللی آرژانتین است. (این توافق) کشور را در طرف سیاه جهان قرار می‌دهد. امضای توافق آن هم بدون پایه حقوقی با رژیمی که به برنامه‌ریزی و تأمین مالی آن عمل تروریستی متهم است، غیراخلاقی است».
همچنین فدریکو پیندو نمایندهٴ دیگر پارلمان آرژانتین در مصاحبه با سیمای آزادی تأکید کرد که حضور متهمان رژیم ایران در دادگاه آرژانتین برای حل و فصل پرونده بمب‌گذاری آمیا ضروری است.
وی اضافه کرد: «ما در کنگره با تأیید توافق امضا شده بین (رژیم) ایران و دولت آرژانتین مخالفت کردیم؛ چون فکر می‌کنیم که این مسیر درستی در راستای کار قضائیه آرژانتین نیست... همهٴ ما خواهان آن هستیم که در یابیم چه کسانی مسئول بمب‌گذاری (آمیا) با 85 کشته و نیز (مسئول) قتل دکتر نیسمن هستند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ada1f99-2c94-4975-af61-347d851349fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات