728 x 90

اذيت و آزار زندانيان,

انتقال ۳۲ زندانی قزل‌حصار به زندانی جدید با شکنجه‌های وحشیانه

-

قزلحصار
قزلحصار
روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه حدود ۳۲ زندانی از سالن ۲ واحد۲ زندان قزل‌حصار کرج که اکثر آنها در آستانه اجرای حکم اعدام هستند به زندان جدیدی به نام زندان تهران بزرگ واقع در حسن آباد تهران منتقل شدند. این زندانیان به تیپ ۱ این زندان و سالنهای مختلف منتقل شدند.
این زندانیان در اعتراضها و اعتصاب‌غذا علیه اعدام در زندان قزل‌حصار کرج شرکت داشتند.
هدف دژخیمان رژیم از انتقال این زندانیان از هم پاشاندن کانون اعتراض و سرکوب آنها بوده است. این زندانیان به‌محض رسیدن به زندان جدید دست به اعتراض زدند.
دژخیمان رژیم برای خاموش کردن اعتراضات این زندانیان یکی از زندانیان به نام جواد جهانی را فلک کردند و برای مدت طولانی وی را آماج ضربات کابل قرار دادند. پاسدارهایی که این زندانی را مورد شکنجه قرار دادند به نامهای رجب‌زاده و نوروزی می‌باشند.
از طرفی دیگر چند هفته پیش هنگامی که زندانیان قزل‌حصار در اعتراض به ادامه اعدامها در این زندان دست به اعتصاب‌غذا زده بودند ۲۱ نفر از زندانیان سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل‌حصار که همگی در آستانه اعدام بودند را به سلولهای انفرادی بند ۵ زندان گوهردشت کرج منتقل کردند و از آن زمان تا کنون از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست. اکثر این زندانیان در آستانه اعدام هستند و خطر جدی وجود دارد که آنها به‌طور مخفیانه در محلهای جدید اعدام شوند.
لازم به یادآوری است زندان تهران بزرگ در حسن آباد واقع است ویکی از بزرگترین زندانهای رژیم می‌باشد. در حال حاضر ۲ قسمت این زندان به نامهای تیپ ۱ و تیپ ۲ راه‌اندازی شده است. هر تیپ از ۱۰ بند تشکیل شده است و هر بند چندین سلول را شامل می‌شود. ساخت این زندان هنوز پایان نیافته است و زندانیان در شرایط بسا بدتر از زندان قزل‌حصار کرج به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe562fb5-f706-4558-bd23-ac0379d4bbcb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات