728 x 90

اخبار اقتصادی,

دروغهای باور نکردنی روحانی، نهایت درماندگی

-

فقر
فقر
هر روز که از عمر دولت روحانی می‌گذرد، به‌رغم فقر و فاقه‌ای که مردم گرفتار آن هستند و روز به روز هم گسترش می‌یابد، به‌رغم اظهارنظر کارشناسان خود رژیم که اوضاع نابسامان اقتصادی، فقر، بیکاری، بی‌خانمانی و گرانی امان مردم را بریده است، اما شیخ شیاد در هر سخنرانی و هر نشست و برخاستی به شیوه احمدی‌نژادی و بی‌دنده و ترمز، با دادن آمار و ارقام کذایی دروغ می‌گوید و دروغ می‌بافد و هربار هم دروغی بزرگتر از دفعات قبل تحویل خلق الله می‌دهد.
روحانی آن‌چنان بیلان مثبتی از وضعیت اقتصادی ارائه می‌دهد که گویا روز به روز مشکلات رو به حل می‌روند و سایر مشکلات اقتصادی هم در مسیر درست قرار دارند، و کسی هم نیست که از اوضاع به‌غایت بحرانی اقتصاد کشور و وخامت وضعیت معیشتی مردم خبر داشته باشد.
دجالیت این شیخک شیاد، آن‌چنان بی‌حد و حصر است که بی‌اعتنا به رشد روزافزون قیمتها و بی‌اعتنا به این‌که همین ماه گذشته بود که به‌خاطر جبران کسری بودجه، نان را گران کرد و از سفره مردم ربود، مدعی پایین آوردن تورم می‌شود.
او مدعی است که همپای تورم، رکود اقتصادی را برطرف کرده و اقتصاد وارد دوران رونق شده است. وی می‌گوید: «3ماهه اول کشور دارای رشد بود و در واقع از رکود ما عبور کردیم، آغاز رونق، آغاز شکوفایی، آغاز حرکت به پیش و امروز افتخار دارم در خراسان جنوبی به ملت بزرگ ایران اعلام کنم که آماری که دیشب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند، در سه ماهه دوم نیز کشور دارای رشد مثبت است.
ما مجموعاً در 6ماهه اول، سه ماه اول و سه ماه دوم. مجموعاً در 6ماهه اول دارای 4 درصد رشد هستیم. این را مقایسه کنید با سال 91 که 8/6 رشد منفی داشتیم، در سال 92 هم رشد منفی داشتیم، یه مقدار کمتر از 2 و امسال بعد از دو سال، اولین سالی هست که دارای رشد مثبت هستیم و در 6ماهه اول دارای 4 درصد رشد می‌باشیم، وقتی کشوری دو تا سه ماه پشت سر هم رشد داره، به‌معنای آغاز رونق اقتصادی هستیم.» (تلویزیون شبکه خبر 3 دی93)
در حالی روحانی مدعی برطرف کردن رکود می شود که نیمی از کارخانه‌ها و صنایع تولیدی تعطیل یا با حداقل ظرفیت خود کار می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، طبق آماری که اخیراً معاون وزیر صنعت و معدن داده حدود نیمی از کارخانه‌ها و صنایع تولیدی یا تعطیلند و یا با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کنند که این موضوع موجب بیکاری تعداد زیادی از کارگران شده است.
علی القاعده می‌بایست همراه با رشد اقتصادی که آخوند روحانی مدعی آن است، چرخه تولید کشور فعال شده و تولید کارخانه‌هایی را که اکثر آنها به گفته مهره‌های خود رژیم با ظرفیت حدود 30درصدی کار می‌کنند افزایش نشان دهد. اما واقعیت نیز چنین است؟
در تاریخ 5 آذر 93 احمدعلی ابریشمی، معاون وزیر صنعت رژیم ایران، از توقف فعالیت ۱۴ هزار واحد صنعتی در ایران خبر می‌دهد. وی گفته است که: «‌همچنین ۲۲ هزار واحد صنعتی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می‌کنند. ۲۴ هزار واحد صنعتی هم با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد به کارشان ادامه می‌دهند.»
ابریشمی روز دهم اردیبهشت سال جاری نیز در مورد تعطیلی کارخانه‌ها سخن گفته و اظهار داشته بود که در دولت حسن روحانی، ۵ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی در ایران از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ ورشکسته یا تعطیل شده‌اند.
وی تأکید کرده بود که ۷۰ درصد واحدهای تولیدی ایران از زمان آغاز تحریمهای اقتصادی «‌با مشکلات بسیاری» روبه‌رو شده‌اند که منجر به تعطیلی آنها شده است.
از طرف دیگر معنای رشد اقتصادی نیز این است که در کنار بالابردن تولیدات داخلی از حجم واردات کاسته است، درصورتی‌که به اعتراف معاون گمرک رژیم: «در هشت ماهه اول سال جاری 26 میلیون و 187هزارتن کالا به ارزش 34 ملیارد و254 میلون دلار از مبادی ورودی، وارد و ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از نظر وزنی ۳۷.۵ درصد و به‌لحاظ ارزشی ۲۰.۲۲ درصد رشد داشته است»(تلویزیون شکبه خبر30آذر93)
روحانی در حالی دم از عبور از رکود می‌زند که مهره‌های رژیم پیشاپیش پنبه دروغگوییها و پوشالبافیهای او را زده‌اند. محمد بیاتیان نماینده مجلس رژیم در18آبان 93 در مجلس رژیم گفته است: «آقای رئیس‌جمهور و ما ادراک ما الرکود، می‌فرمائید از رکود عبور کرده‌ایم بر اساس کدام آمار؟ بر اساس کدام دلیل؟ و مدرک مستدل؟ می‌فرمائید نرخ بیکاری کاهش داشته است در کدام بخش؟ در کدام استان؟ در کدام شهرستان؟ با آمار و ارقام بازی‌کردن نمی‌تواند نرخ بیکاری را کاهش و ما را از رکود عبور دهد در حوزه انتخابیه این‌جانب کمتر خانواده‌ای را پیدا می‌کنید که حداقل یک جوان تحصیل کرده بیکار نداشته باشد و نرخ بیکاری در استان ما در خوشبینانه‌ترین حالت حدود 30 درصد است نه 8 درصد. شاید عبور از رکودی که می‌فرمائید در منطقه زندگی شما در ولنجک باشد ولی مطمئن باشید در سایر نقاط کشور اتفاقی نیفتاده است»
یکی از شاخصهای مهم بهبود وضعیت و رونق اقتصادی، بهبود وضعیت کسب و کار و اشتغال است روزنامه رسالت 9شهریور93 می‌نویسد:” مردم در فضای رکود، گیر کرده‌اند و پدرها و مادرها نگران اشتغال فرزندان خود هستند. آمارها، یکی از دلایل افزایش جرایم در جامعه را بیکاری مفرط، معرفی می‌کنند. بیکاری منشأ بسیاری از بیماریهای روحی و روانی و ترویج بزه در جامعه است. آمارها نشان می‌دهد نرخ بیکاری در سال 92 نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز داشته است. اما دولت مدعی است رشد اقتصادی با نفت، ۶.۴ درصد و بدون نفت، 4/4 درصد بوده است، ولی تعداد بیکاران نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش هم داشته است. معلوم نیست ما در حالی‌که در فروش نفت به‌خاطر تحریمها پیشرفتی نداشتیم، این رشد از کجا حاصل شده است؟»
در حال حاضر در اثر عملکرد اقتصادی دولت روحانی وضعیت طوری است مسعود نیلی که رسانه‌های وابسته به باند خامنه‌ای از او به‌عنوان مشاور اقتصادی حسن روحانی نام می‌برند، اذعان کرده است که از نگاه مردم وضع اقتصادی در یک سال اخیر بدتر شده است (کیهان 5شهریور93).
این کارگزار رژیم درجای دیگری می‌گوید: ”رکود عمیق با تورم بالا موضوع جدی امروز اقتصاد ایران است“ (رسالت 3دی 93)
رشد اقتصادی مافوق تصوری که روحانی اعلام می‌کند، می‌بایست حاصل اقدامات معجزه‌آسایی در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری، نرخ اشتغال، نرخ بهروری سرمایه‌گذاری، نرخ بهره‌وری نیروی انسانی که مولفه‌های نرخ رشد هستند، بوده باشد؛ در حالی که نه در بخش کشاورزی؛ نه در بخش صنعت و معدن، نه در بخش تجارت، صادرات و واردات هیچ تغییر خارق‌العاده‌یی در کار نبوده است.
واقعیت این است که شیادی و دجالیت خصیصه وجودی دولت ولایت‌فقیه است و وقتی به فریب دادن مردم می‌رسد هیچ فرقی بین این باند و آن باند، احمدی‌نژاد و روحانی وجود ندارد و هر دو باند در بن‌بست هستند، بعبارت دیگر همه سر و ته یک کرباسند که البته تنها راه تعویض این کرباس،کار مردم و مقاومت مردم ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e8ccb1d-0868-403d-9a14-ec4014874b36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات