728 x 90

اخبار سوريه,

به هلاکت رسیدن بیش از ۲۰تن از نیروهای اسد در حومه حلب

-

 -
-
انقلابیون بعد از درگیریهای شدید با نیروهای اسد بخش زیادی از کارخانه‌های سیمان و گاز در منطقه راموسه درجنوب حلب را به کنترل خود درآوردند.
آنان در یک اقدام دیگر ساختمان تجمع نیروهای اسد درحلب را منفجر کردند. این عملیات منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از مزدوران اسد شد.
اما در حومه شمالی حلب، رزمندگان پس از نبردهای شدید با نیروهای دشمن برخی از مواضع را در منطقه ملاح را مجدداً به کنترل خود درآوردند.
همزمان انقلابیون یورش نیروهای اسد برای پیشروی در این منطقه را درهم شکستند و بیش از 20تن از آنان را به هلاکت رساندند. درجبهه حندرات نیز انقلابیون بعد از درگیریهای شدید مواضع خود را مستحکم کردند.
 
در یک یورش جدید، نیروهای اسد قصد داشتند در شهر حلب پیشروی کنند. شهری که از هر طرف به جز یک مسیر در شمال غربی، محاصره شده است. نبردهای شدیدی بین نیروهای اسد و ارتش آزادی در شرق شهر حریتان درگرفت. در این درگیری 10تن از نیروهای دشمن کشته شدند.
منابع محلی می‌گویند نیروهای اسد تهاجم خود را از بلندیهای حندرات و زیر پوشش بمباران هوایی شروع کردند. اما این تهاجم با مقاومت رزمندگان شکست خورد و دشمن متحمل خسارات سنگینی شد.
بر اساس گفته مخالفان همزمان با این درگیریها، شهرکهای مجاور با موشک و توپ هدف قرار گرفت. بر اثر این جنایت دشمن، دو کودک در شهر حریتان جان باختند. شهر عندان نیز با دهها موشک هدف قرار گرفت و ویرانی گسترده‌یی به بار آمد.
در جنوب شرقی حلب انقلابیون سه خودرو انتقال نظامیان اسد در اطراف کارخانه گاز را منهدم کردند. ارتش آزادی نیز بعد از درگیرهای شدید تعدادی از مواضع دشمن را در خان طومان به کنترل خود در آورد. رزمندگان در نبردهای مستمر درمناشر بریج 12تن از مزدوران اسد را به هلاکت رساندند
 
شهر حلب تبدیل به ویران‌ترین شهر در سوریه شده است. این شهر در حال حاضر به‌صورت مساوی بین رژیم اسد و رزمندگان تقسیم شده است. نیروهای اسد، محله‌های غربی و میانی و بخشهایی از شمال حلب را تحت کنترل خود. در مقابل محله‌های شرقی و قدیمی و بخشهایی از جنوب و حومه جنوبی و غربی آن در کنترل رزمندگان می‌باشد.
اما حومه شرقی و بخشهایی از حومه شمالی در کنترل داعش می‌باشد.
هفته‌هاست نبرد بین نیروهای اسد و مزدوران خارجی آن با رزمندگان ادامه دارد. به‌طور مشخص در جبهه حندرات رژیم اسد تلاش می‌کند تنها مسیر کمک‌رسانی رزمندگان را قطع کند و بعد از آن مواضع رزمندگان را به کنترل خود در آورد. اما تا کنون تمامی تلاشهای آن ناکام مانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4a73d6c-0b40-43c5-b93b-4aa50cf747b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات