728 x 90

گردهماییهای مجاهدین,

بزرگداشت پهلوان اشرفی مجاهد خلق میر یعقوب ترابی

-

 -
-
مجاهد خلق یعقوب ترابی، پهلوان اشرفی، از افسران ارشد ارتش آزادیبخش ملی و کادرهای ارزنده سازمان مجاهدین خلق ایران، پس از سه دهه پیکار آزادی، روز جمعه 16آبان93 در اثر ایست قلبی در پاریس درگذشت.
میر یعقوب ترابی، متولد 1331، فرزند دلاور مردم زنجان، که مجاهدان اشرفی او را پهلوان یعقوب می‌خواندند، فوق‌لیسانس رشته مدیریت از دانشگاه کنکوردیا در مونترال کانادا بود.
او در سال 1365، با ترک خانمان و فرزندان دلبندش، خود را با اخلاص و پاکبازی ستایش انگیز به صفوف نبرد رهایی بخش در قرارگاههای مجاهدین رساند و تمام زندگی و هستی خود را وقف مبارزه با ارتجاع و دیکتاتوری آخوندها و رزم بی‌امان در برابر ضحاکان حاکم بر ایران کرد.


پهلوان ارتش آزادی، در تمام نبردها از جمله سلسله عملیات بزرگ آفتاب، چلچراغ، فروغ جاویدان و نبردهای مروارید، شرکت داشت و سه نوبت پیاپی از ناحیه گوش، کتف و پا مجروح شده بود. با این همه در سالهای پایداری اشرف و کارزارهای درخشان ایستادگی و مقاومت، و همچنین در مسابقات ورزشی و جشنواره‌های مهرگان و سیمرغ، پیوسته میداندار و کباده کش سرفراز ورزش باستانی بود و رسم جنگاوری و رادمردی به جا می‌آورد.
پس از حمله زرهی و کشتار 19فروردین 1390 در اشرف، وقتی به‌درخواست نماینده سازمان ملل متحد، سازمان مجاهدین خلق ایران برای خنثی کردن ضرب‌الاجل مالکی در همان سال، از پهلوان یعقوب که پاسپورت معتبر کانادایی داشت به اصرار خواست به کانادا برود، او در شمار مجاهدانی بود که ترک اشرف را به هیچ رو نمی‌پذیرفتند.
سرانجام، 8ماه پس از حمله به اشرف در آبان سال 90 یعقوب پس از خواهش رهبری مقاومت، به‌خاطر در هم شکستن بهانه‌های مالکی و امنیت یارانش، رفتن از اشرف به کانادا را با ناخرسندی عمیق پذیرفت.
این در شرایطی بود که به‌خاطر فشار خون بالا، سالها تحت درمان و کنترل پزشکی بود.
ایست قلبی پهلوان اشرفی به‌طور ناگهانی صورت گرفت. وی مدتی بود که برای دیدار یارانش در پاریس به‌سر می‌برد.



تجدید سوگند سرنگونی با جنگ صد برابر

گفتا کجاست ایمن، گفتم که زهد و تقوی
گفتا که زهد چه بود، گفتم ره سلامت
گفتا کجاست آفت، گفتم که کوی عشقت
گفتا که چونی آنجا، گفتم در استقامت

ایکاش می‌توانستم با خونم این تجدید پیمان برای سوگند سرنگونی را بنویسم، چون نیاز روزمره‌ام است که انسانیت و مقام آزادی را در مکتب مریم و مسعود گرفته‌ام چون در دنیا و آخرت سربلندم به‌خاطر این‌که در رکاب پیروان برحق و راستین امام علی و حسین (ع) قدم برداشته‌ام،
با التزام و مقید بودن در جنگ صد برابر با عزم حداکثر با تک‌تک سلولهایم و خون شهدایمان تجدید پیمان می‌کنم که برای سرنگونی این رژیم ددمنش آخوندها و رساندن مهرتابان آزادی به ایران با تمام توش توانم از پای ننشینم.

میریعقوب ترابی
۸۹.۱۱.15

در شرایط محاصره ضدانسانی اشرف که مالکی جنایتکار آن را از ابتدای روی کارآمدن خود در سال 1385 تحمیل کرده بود، پهلوان یعقوب در بخش تأمین ارزاق و تدارکات و دارو برای برآوردن نیازمندیهای همرزمانش سر از پا نمی‌شناخت. قهرمانان اشرف با تلاش شبانه روزی و انواع ابتکارات و خلاقیتها برای تأمین حداقلها می‌کوشیدند.

در همین رابطه رهبر مقاومت در سال1387 با قدردانی از یکانهای ذیربط که پهلوان یعقوب نیز از رزم آوران پرشور آن بود، آنان را ستارگان روزی رسان اشرف توصیف کرد و افزود:
«راستی چه افتخاری در دنیا و آخرت برای یک مجاهد خلق بالاتر از روزی رساندن به یکانهای رزمنده ارتش آزادی‌ست؟ آن هم در بحبوحه مقاومتی شورانگیز، در شرایطی که رژیم پلید و مزدورانش در عراق ارزاق مجاهدین را قطع کرده‌اند، بگذریم که کسی خبردار نشد مجاهدین در دوران محاصره چگونه و با چه سلسله عملیات و ابتکارات روزانه‌ای، ارزاق و دارو و سوخت و تدارکاتشان را تأمین کردند. نه فقط گرد خاری و پریشانی بر آنها ننشست، بلکه با مناعت و عزّت نفس مجاهدی، طبق رهنمود ”کس نخارد“ ، همه چیز را خودشان حل کردند. »...

مراسم خاکسپاری و بزرگداشت پهلوان اشرفی میر یعقوب ترابی

روز پنجشنبه 22آبان، پیکر مجاهد صدیق، یعقوب ترابی با شرکت هموطنان و یاران و اعضای خانواده و فرزندانش در سرجی در شمال پاریس به خاک سپرده شد.

همزمان، مراسم بزرگداشت پهلوان یعقوب، در اورسوراواز با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برگزار گردید.

در لیبرتی نیز، همرزمان مجاهدش مراسم یادبودی برگزار کردند و در مونترال کانادا یاد مجاهد صدیق یعقوب ترابی گرامی داشته شد.


پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی
به‌مناسبت خاکسپاری و آخرین وداع با مجاهد صدیق میر یعقوب ترابی

خواهران و برادران عزیز
هنگام از دست دادن پاک‌باختگان و انسانهای والایی هم‌چون مجاهد خلق، میر یعقوب ترابی، چه چیزی جز کلام خدا قلب و جان درسوگ نشسته ما را التیام می‌بخشد که «ما از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم».
و در لحظات دردناک آخرین وداع با او، چه کلماتی ترجمان حقیقی احساس خضوع ما نسبت به این رادمرد صدیق است که

سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین
ادخلوها بسلامٍ ذلک یوم الخلود

آری امروز روز جاودانگی توست.
راستی که به‌خاطر پایداری و مقاومتت مشمول بالاترین درجات و پاداشهای خدایی می‌شوی.
به‌خاطر سه دهه نبرد با دشمن‌ترین دشمن مردم ایران و تمام خلقهای منطقه
و به‌خاطر بیش از یک دهه پایداری در اشرف.
پهلوان محبوب مجاهدین، از نسلی است که برای آرمان رهایی و آزادی همهٴ هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته چیزی برای خود نمی‌خواهد و چشمداشتی ندارد.
او همراه با نسلی به پاخاست که صداقت و فدا و وارستگی از همه مظاهر بهره‌کشی را پیشاروی خود گذاشته است. و تا این ارزشهای بزرگ انسانی فراروی بشریت است، یعقوب زنده و حاضر است.
به خانوادهٴ محترم ترابی، به مردم زنجان، به جامعه ورزشکاران ایران، و به همرزمانش در لیبرتی و به مسعود تسلیت می‌گویم. و اطمینان دارم که مجاهدان آزادی جای او را با الگو برداری از فضیلتها و نیکی‌های فراموش نشدنی‌اش پر خواهند کرد.
سلام بر او روزی که‌زاده شد، روزی که پرچم پایداری پرشکوه را بلند کرد و روزی که به رفیق اعلی پیوست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b0e3be9-718f-4357-a978-63ae0ba05787"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات