728 x 90

روابط ایران آمریکا,پرونده هسته ای ایران,

باراک اوباما: هر گونه توافقی با رژیم ایران باید مانع دستیابی آن به سلاح اتمی شود

-

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد هدف از هر گونه توافقی با رژیم ایران این است که مانع از دستیابی این رژیم به سلاح اتمی شود.

وی گفت: در مورد ایران، به‌دلیل تحریمهای بی‌سابقه‌یی که ما به اجرا در آوردیم که در واقع تأثیر فلج کننده‌یی بر اقتصاد ایران داشته آنها پای میز مذاکره آمدند و بطوری جدی در مورد تأمین تضمینهایی که سلاح اتمی را توسعه ندهند برای اولین بار وارد مذاکره شدند. ما توانستیم برنامه آنها را منجمد کنیم و در برخی موارد ذخیره مواد اتمی را که پیشاپیش در دسترس داشتند کاهش دهیم حتی کشورهایی که ما اختلافاتی با آنها داشتیم مانند روسیه، با ما توافق کردند وبا ما همکاری کردند تا تلاش کنیم راههایی بیابیم که مطمئن شویم رژیم ایران ظرفیت توسعه سلاح اتمی نداشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مورد توافق هسته‌یی و شرایط لغو تحریمها نیز گفت:
اگر ما یک توافق داشته باشیم که مطمئن باشم مانع از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی می‌شود و ما بتوانیم جهان و افکار عمومی را در این مورد متقاعد کنیم در آن صورت زمان تعامل با کنگره می‌رسد و من فکر می‌کنم می‌توانیم برای کنگره استدلالی قوی ارائه دهیم که این برای ما بهترین راهی است که از یک ایران اتمی جلوگیری کنیم، که در آن صورت موثرتر خواهد بود تا این‌که آلترناتیوهای دیگر از جمله آلترناتیو نظامی را بخواهیم به‌کار ببریم، ولی این امر نیازمند معامله‌ای خوب است. من پیوسته گفته‌ام که ترجیح می‌دهم هیچ معامله‌ای نداشته باشم تا این‌که معامله بدی داشته باشم. زیرا کاری که نمی‌خواهیم انجام دهیم این است که تحریمها را برداریم و به رژیم ایران مشروعیت بدهیم که به سلاح اتمی دست یابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb5878e2-2eec-496b-b33f-b5a42a78e3a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات