728 x 90

سانسور در ایران,

اعتراف به فیلترینگ هوشمند، اعتراف رسمی به سانسور!

-

فیلترینگ
فیلترینگ
شورای عالی مجازی رژیم تحت نظر دولت آخوند روحانی فاز نخست سامانه هوشمند فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و سایتهای اینترنتی را با هدف ”صیانت فرهنگی و اجتماعی“ ! از فضای مجازی کشور آغاز کرد.
بر اساس این طرح سایتها و شبکه‌های اجتماعی به‌طور کامل بسته نمی‌شوند، اما مواردی از آنها سانسور می‌شوند.
شورای عالی مجازی رژیم رسماً اعلام می‌کند سایتها وشبکه‌های اجتماعی را سانسور می‌کند و روشن است که منظور از ”صیانت فرهنگی و اجتماعی“ هم صیانت از فرهنگ منحط و سیاستهای ننگین نظام ولایت‌فقیه است. زیرا فرهنگ مردم در شبکه‌ها وسایتهای اجتماعی ضد سیاست نظام ولایت‌فقیه است و شبکه‌های اجتماعی و فعالان اینترنتی با هدف قرار دادن سیاست و فرهنگ آخوندی و تمسخر سران این رژیم و حتی با جوک درست کردن برای سران رژیم خصوصاً خمینی دجال، رژیم را کلافه کرده‌اند.
طرح سانسور شبکه‌های اجتماعی و سایتها آن‌چنان مفتضح و در عین غیرعملی است که بعضاً رسانه‌های حکومتی نیز آن را به سخره گرفته‌اند، روزنامه مردم‌سالاری اول مهر93 در این رابطه نوشته است: ”مگر خدای ناکرده‌، تا کنون فیلترینگ فله‌یی، دیمی و کیلویی بوده و بدون هیچ ضابطه و برنامه خاص و مدون علمی انجام می‌شده و مردم بینوا اطلاعی نداشته‌اند که حالا تازه فاز نخست فیلترینگ هوشمند به‌کار افتاده است؟“
بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم، تفاهم‌نامه طراحی مدل جدید پالایش هوشمند (بخوانید سانسور خودکار) با حضور مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و در کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی به مرحله اجرا درآمده است.
کارگزاران رژیم هدف از این طرح ضد‌مردمی را رفع نگرانیهای صاحبنظران فرهنگی و دینی و نهادهای دینی اعلام کرده‌اند، که مشخص است منظور آخوندهای حاکم است که از فعالیت شبکه‌های اجتماعی و فعالان اجتماعی به وحشت افتاده‌اند و شورای عالی مجازی رژیم به فکر رفع نگرانی آنها افتاده است.
«مرکز ملی فضای مجازی» رژیم هدف این طرح ضد‌مردمی را ”بهره‌گیری از خدمات مفید شبکه جهانی اینترنت“ و ”برای صیانت از آسیبهای ناشی از آن و به‌منظور فیلترینگ هوشمند تصویر، فیلم و متن“ اعلام کرده است. واضح است که هدف از فیلترینگ هوشمند تصویر، فیلم و متن، مواردی است که اقدامات ضدمردمی و سرکوبگرانه رژیم را ضبط و با قرار دادن آنها روی اینترنت، افشا می‌کنند.
بنا بر ادعای کارشناسان رژیم یکی از مشخصه‌های اصلی این سیستم سانسور، شناسایی کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی است و این کارگزاران مدعی هستند که طرح فیلترینگ هوشمند می‌تواند نیازمندیهای سالم کاربران را تشخیص دهد!
صرف‌نظر از این‌که به‌لحاظ فنی، رژیم دارای چنین توانمندی برای سانسور و شناسایی فعالان اینترنتی باشد یا نباشد و ادعای رژیم چقدر واقعیت دارد یا به‌منظور فضاسازی و ایجاد رعب است، اما در هر حال، این اقدام رژیم از سرن اتوانی و عجز در برابر شبکه‌های اجتماعی و همچنین هراس از فعالان در این زمینه است که حتی حاضر است پیه رسوایی بین‌المللی آن را نیز به تن بمالد.
سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی به تاریخ 17مهر 93، اقدامات سرکوبگرانه رژیم برای سانسور اینترنتی را محکوم کرد. در گزارش این سازمان آمده بود «رژیم ایران شبکه اینترنت را سختگیرانه کنترل می‌کند مقامهای رسمی رژیم ایران تأیید کرده‌اند که در این رابطه تا کنون12نفر را دستگیر کرده‌اند، آنها همچنین تأیید کرده‌اند که می‌توانند این نرم افزارها را کنترل یا مسدود کنند“.
هدف اصلی رژیم برای فیلترینگ، جلوگیری از تاثیرگذاری آن دسته از شبکه‌های اجتماعی است که فعالیتهای آنها در حوزه براندازی نظام است.
رژیم از اعلام نام و هویت این شبکه‌های به‌اصطلاح برانداز به‌طور صریح هراس دارد اما رسانه‌های رژیم به‌طور سربسته تحت عنوان ”دشمنان“ به آنها اشاره می‌کنند. همین روزها نیز رسانه‌های رژیم از فعالیت همین شبکه‌ها در انعکاس تظاهرات گسترده زنان علیه جنایت سازماندهی اسید پاشی عوامل رژیم به وحشت افتاده‌اند خصوصاً رسانه‌های رژیم در مورد فعالیت شبکه‌های اجتماعی مجاهدین در این زمینه سوز و گداز کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f475ec8d-99e2-4a87-918f-d797d850975d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات