728 x 90

مریم رجوی - نگرش نسبت به انسان

نگرش نسبت به انسان
نگرش نسبت به انسان
آزادی، گوهر وجودی انسان
ایمان به‌توان بی‌نهایت انسان
ایمان به تغییر پذیری انسان

لرد راسل جانستون فقید:
«او (مریم رجوی) یک شخصیت استثنایی است. اعتقاد او به تغییر پذیری انسان نفسها را در سینه حبس می‌کند».

مریم رجوی _ سالگرد حماسه سرخ‌فام اشرف- شهریور ۱۳۹۳
... در میان انسانهایی که به دنیا می‌آیند و سپس در می‌گذرند، انسانهایی هستند که زندگیشان، حیاتی خلاق و جوشان است و مرگشان، نه نیستی، که جاودانگی است. زیرا خالقان قدرت معنوی و حیات پاینده‌یی هستند که بشریت را به پیش می‌برد. این است راز شکوه و عظمت نام‌آوران جهان انسانی؛ از اسپارتاکوس تا عیسی بن مریم و حسین‌بن علی که در آنها و در زندگی و شهادتشان، تاریخ راه کمال را می‌یابد؛ راهنمایان، شاخص‌ها و چشمه‌های امید برای رستگاری بنی نوع آدم از بردگی و از خود بیگانگی...

مریم رجوی- ۵شهریور ۱۳۸۴
«… از مهمترین ثمرات این مسیر (مبارزه و انقلاب) آن است که هرکس درک و فهم و بینایی و شنوایی خود و بهتر است بگویم همهٴ حواس خود را انسانی می‌کند و به‌قول قرآن چشم جانش بینا می‌شود. در نتیجه می‌تواند نیکی‌ها، پاکیها و آنچه را که رحمت و محبت خدایی است، ببیند و دریابد. در چنین دنیایی آنچه اصالت دارد نه نقصها و عیبهای انسانها بلکه روابط هر انسان با همنوعان و همراهان او و میزان فداکاری و مایه‌گذاری انسانها برای یکدیگر است…».

انسانیت و عدالت، نیروی تغییر - ۳تیر ۱۳۹۱
«… بله! نیروی انسانیت و عدالت به میدان آمده است، تاریخ ورق خورده است، دیکتاتورها یکی از پس از دیگری سرنگون می‌شوند، بنابراین سیاستهایی نیز که حافظ آنها بود، باید تغییر کند. این تغییر در توان ماست و ما آن را محقق خواهیم کرد...


 

در مراسم تحویل سال ۱۳۹۳
مریم رجوی: «… مجاهدان آزادی، در مقابل چندین بار موشک‌باران لیبرتی هم، استواری و صلابت خود را به اوج رساندند.
آری، مقاومت ایران، بارها پیکرش به خون آغشته و سرخ‌فام شد، اما استوار و محکم ایستاد و رستاخیز تاریخی همت و عزم ملت ایران برای کسب آزادی گردید.
حقیقت این است که مقاومت ایران بن‌مایهٴ بهار را یافته است.
یعنی شکفتن و قد برافراشتن و درخشیدن در تیره‌ترین تیرگیها‌ و زمستان‌ترین زمستانها.
پس در برابر شقاوتها و سنگدلی‌ها بر رزم خود افزود‌ه است. در بغرنجی اوضاع، در تلاطم حوادث بزرگ و در کوران حمله‌ها و توطئه‌ها، راه و راهنما را در تسلیم نشدن و نبرد یافته است.
بله، گوهر دستاوردهای ما در سال گذشته و شاخص و شاقول پیشروی ما در سال جدید همین است: نبرد، پایداری و تعهد و عزم صد برابر برای سرنگونی آخوندها و آزادی مردم ایران.
همین پایداری بود که نقشه‌های خامنه‌ای و مجریانش از مالکی تا امثال کوبلر را برای انحلال و انهدام مقاومت، درهم پیچید.
و توطئه‌ها و طرحهای بزرگ هدایت شده از سوی خلیفه ارتجاع و اطلاعات بدنامش علیه مسعود را به اتکای حمایت و محبت هموطنانمان نقش برآب کرد.
اعتصاب غذای بی‌نظیر مجاهدان لیبرتی و اشرف‌نشانها و یاران مقاومت در اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا که 108روز به‌طول انجامید، مایه افتخار و تحسین ایرانیان شد که دیدند وقتی پای آرمان آزادی در میان است، از خودگذشتگی اعضای این مقاومت، هیچ حدی نمی‌شناسد.

… آری، بهار بزرگ، نوروز پیروز و عید آزادی در تقدیر است. زیرا که رشیدترین فرزندان ایران، آن را با قلب و جان و روان خود تدارک دیده‌اند و در پی آنند تا طرحی نو در اندازند.
بله، مجاهدانی برای آن به‌پا خاسته‌اند که بهار و یگانگی انسان را در فرد و جمع خود محقق کرده‌اند. و نیروی پایداری آنها از همین جا سرچشمه گرفته است:
از مسئولیت‌پذیری بی‌انتها و تعهد بی‌چشمداشت نه فقط در امور اجرایی و سیاسی بلکه در اعتلای مناسبات جمع انسانها.
مجاهدان آزادی، ثابت کردند که با الهام از راهبر و آموزگار خود، در بغرنج‌ترین شرایط، با ارتقای مناسبات جمعی توان رهبری پیدا کرده و در عمل آن را اثبات کرده‌اند. و این چنین کورانها و گردنه‌های سهمگین و سنگین سال گذشته را پشت سر گذاشته و موفق و سرفراز سال نو را با عزم نبرد صد برابر آغاز می‌کنند…».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/992dda41-0df7-44d6-a2b3-70c847658905"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات