728 x 90

مریم رجوی از نگاه دیگران

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس - ۱۳۹۷
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس - ۱۳۹۷
آنچه در زیر می‌آید، گزیده‌یی است از اظهارات شخصیتهای برجستهٴ کشورهای مختلف جهان درباره مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، طی یک سال گذشته.


ادیت باوئر - نماینده پارلمان اروپا
«مریم رجوی سمبلی برای همهٴ ماست. نمونه‌یی از این‌که چگونه می‌توان در برابر شرایطی که به نظر می‌رسد کاملاً غیرممکن است، قیام کرد. من مطمئنم او رهبر ایران آزاد در آینده نزدیک خواهد بود».




 
بیل ریچاردسون وزیر پیشین انرژی آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری:
«مهم‌ترین پرسش ما امروز این است که آیا تغییری برای ایران متصور است؟ پاسخ آری است، پاسخ، شما هستید! پاسخ شما و مجاهدین هستند. پاسخ مریم رجوی است».




 
 
اینگرید بتانکور، کاندیدای ریاست جمهور کلمبیا
«من معنی حرفم را می‌فهمم وقتی که می‌گویم آنها همچنین برای کل دنیا نور و روشنایی هستند. فکر نمی‌کنم که دارم بزرگنمایی می‌کنم و می‌خواهم این احساسم را به شما برسانم. اما مشکل در این‌جاست که در همهٴ جوامع عربی ما شاهد سازمانی نظیر سازمان شما نیستیم. سازمانی که مورد احترام جامعه مسلمان است و تفسیر واقعی از فرهنگ اسلام ارائه می‌دهد که همانا برابری همه انسانهاست و نه سوء برداشت از قرآن. شما تنها سازمانی هستید که زنان را در جایگاه حقیقی‌شان قرار می‌دهید. شما تنها سازمانی هستید که در فکر برقراری دموکراسی در ایران هستید، دموکراسی‌ای که غیرمذهبی است. و از نظر من شما تنها کسانی هستید که می‌توانید صلح را در کل خاورمیانه برقرار کنید. من اطمینان دارم که روزی شاهد حضور مریم رجوی در رأس دولت ایران خواهم بود. و آن روز مهمی برای کل دنیا خواهد بود چرا که در آن روز ما شاهد خواهیم بود که به حقوق زنان در سراسر جهان احترام گذاشته خواهد شد. شما در این‌جا در حال رقم زدن تاریخ هستید و من مفتخرم که در این مبارزه شرکت داشته باشم».




الس دمول - نمایندهٴ پارلمان بلژیک
«خانم رجوی، ما یقین داریم که مقاومت ایران تحت رهبری شما با دیدگاه جدایی دین از دولت و تعهد در برابر دموکراسی، دارای بهترین جایگزین در برابر رژیم حاکم بر ایران می‌باشد.
هر بار که با خانم رجوی دیدار می‌کنم، همواره برانگیخته می‌شوم که در مورد زنان ایرانی چیزی بگویم. من پایداری و شجاعت آنها را می‌ستایم».




سناتور کارلوتا ریپولی، عضو سنای اسپانیا
کینه‌یی که علیه زنان ایرانی روا داشته می‌شود، خود را به‌خوبی در کشتار آنها یا گروگانگیری آنها نشان داده است و علت آن روشن است: تبعیض علیه زنان ناشی از ترس است، ترس آنها ناشی از این است که نسبت به‌ قدرت این زنان کاملاً آگاهند. زنانی مانند شما خانم رجوی که روزانه این را در مبارزه برای عدالت و برای دفاع از آزادی مردمتان نشان می‌دهید».




رودی جولیانی شهردار پیشین نیویورک
«بسیار افتخار می‌کنم که کسی را به شما معرفی کنم که خیلی او را دوست دارید و می‌شناسید. کسی که شما را در سخت‌ترین شرایط هدایت کرده. همهٴ ما او را به‌خوبی شناخته‌ایم و می‌ستاییم جسارتش را، اصولش، عشق و عاطفهٴ عظیمی را که نسبت به مردمش دارد، این‌که چطور در رنج آنها سهیم است و این‌که چطور برای آنها کار می‌کند، و این‌که چطور این جنبش را هدایت کرده و آن را بین‌المللی کرده تا این‌که اکنون مردم جهان می‌توانند صدای شما را بشنوند و این‌که چه چیزی را می‌توانید محقق کنید. این باید کاملاً باعث سرگیجه رژیم ایران شود که جنبش شما توسط یک زن رهبری می‌شود و چه زن بزرگی! چه انسان بزرگی!».




مایکل موکیزی، وزیر دادگستری پیشین آمریکا
«رهبر این سازمان یک زن است که ملاها را دیوانه کرده است».





 
 
دکتر آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس پارلمان اروپا
«همه احساس می‌کنیم که حقیقتاً این یک موقعیت تاریخی است. ما یک موقعیت تاریخی را در اوج کارزارمان تجربه می‌کنیم، در حالی‌که بسیاری باور نمی‌کردند ما موفق شویم، خانم رجوی الگویی را برای پیروزی از طریق مقاومت علیه اختناق و سرکوب خلق کرد. پس به‌ مردم ایران و دوستانمان در اشرف و لیبرتی تبریک می‌گویم. آنها قربانیان اصلی این بی‌عدالتی و حالا صاحبان این پیروزی هستند».




سید احمد غزالی ـ نخست‌وزیر پیشین الجزایر،
«یک رژیم دیکتاتوری نمی‌تواند توسط یک قدرت جهانی به پای میز مذاکره کشانده شود و برای این است که خانم مریم رجوی که من ۱۰سال است سخنرانیهای او را می‌شنوم، می‌گوید راه‌حل سوم. نه جنگ که فقط می‌تواند در خدمت رژیم باشد و نه مماشات و مذاکره. راه‌حل سوم این است که بگذارید مردم ایران این رژیم را سرنگون کنند. سد راه مقاومت ایران نشوید، سد راه تنها قدرت سیاسی قادر به زمین زدن این رژیم نشوید».




نریمان الرؤسان نماینده پارلمان اردن:
«اجازه بدهید به بانوی شرق و انوار افتخار آن خانم مریم رجوی به‌خاطر شهادت ۵۲تن از عزیزانش در اشرف گرم‌ترین تسلیتها را تقدیم کنیم».




 
زهره الجبلاوی، از زنان مبارز سوری در ارتش آزاد سوریه
«خانم رجوی از زنانی است که ما به آنها افتخار می‌کنیم او پیشتاز و جلودار ما در مبارزه بر علیه هژمونی طلبی و استبداد رژیم کنونی ایران می‌باشد. از خدای عزّ و جلّ خواستاریم که آنها را در مبارزه‌شان موفق کند تا بتوانند انقلابشان را به پیروزی نهایی برسانند».




فتیحه بقالی نمایندهٴ پارلمان مراکش
«سخنان آتشین و ممتاز و شجاعانه بانوی مجاهد و مبارز رئیس‌جمهور مریم رجوی را شنیدیم. این شهامت و این قدرت است که در تمامی اعضای مجاهدین خلق در لیبرتی و تمامی رزمندگان در تمامی نقاط جهان ساری و جاری است و همهٴ اینها در گسترش ایمان به آرمان مجاهدین خلق شریک هستند».




دکتر ممدوح عبادی نماینده پارلمان اردن:
«... ما آرزو داریم به آن روز برسیم که شما را، خواهر مریم، در تهران ببینیم در حالی‌که شما آن را به نعمت آزادی و حقوق انسان رسانده‌اید… شما و همهٴ زنان و مردان مبارز که با شما هستند، به کشورشان سرفراز و با افتخار باز گردند».





پروفسور ریتا زوسموت: رئیس پیشین پارلمان فدرال آلمان
«در فرصتی که من با این گروه و با خانم رجوی سپری کرده‌ام، آموختم که به‌جلو حرکت کردن کار بسیار سختی است. قانع کردن افراد کار سختی است. نگاه کنید که او در رابطه با افرادی که دست به اعتصاب‌غذا زدند چه کار کرد، کسانی که به هیچ گزینهٴ دیگری باور نداشتند. او علیه بنیادگرایی اسلامی است. این یک واکنش در برابر مذهب نیست، بلکه در برابر سوء‌استفاده از مذهب است که ما در بسیاری از کشورها با آن مواجه هستیم».




کارمن کویین تانیلا - رئیس کمیسیون زنان پارلمان اسپانیا:
«نیروهای بنیادگرای اسلامی می‌خواهند صدای زنان را خفه کنند و امروز این‌جا هستیم زیرا خانم رجوی جنبشی را توسط زنان ایجاد کرده است. او جنبش زنان ایران را سازمان داده است که برای زنان در آن سوی جهان مبارزه کنند و علاوه بر این جنبشی برای آزادی است. جنبشی است که می‌گوید دیگر بس است! نقض حقوق زنان در ایران دیگر بس است!».




تونه کلام ـ نمایندهٴ پارلمان اروپا از استونی
«ما رهبری ایشان را دیده‌ایم که چگونه به نقطهٴ انگیزش دهها هزار از هواداران شما که از تمامی جهان برای حمایت جمع می‌شوند تبدیل شده است».




 
خوزه لوئیس زاپاترو نخست‌وزیر پیشین اسپانیا:
«در نبرد مریم رجوی، ما می‌توانیم صدای دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر را بشنویم. این صدای نبرد در ایران است».




 
 
سناتور مارگریتا دوران ودل - عضو سنای اسپانیا:
«من شخصاً بر این باورم که خانم رجوی یک رهبر نمونه در خاورمیانه است. ما بر این باوریم که او باید مورد حمایت کشورهای غرب قرار گیرد. برنامه دموکراتیک او بر اساس جدایی دین از دولت شاید تنها امید میلیونها نفر در ایران باشد. ما حمایت او از حقوق‌بشر و ارزشهای دموکراتیک را مورد ستایش قرار می‌دهیم».




رابرت جوزف ـ معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا
«ما باید نقش کلیدی مجاهدین خلق به‌عنوان عامل شتاب‌دهنده برای تغییر را به‌رسمیت بشناسیم و از آن حمایت کنیم. خانم رجوی، شما عامل شتاب‌دهنده برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک هستید».




برنارد کوشنر ـ وزیر امور خارجه پیشین فرانسه
«شما و قبل از همه، خانم رجوی، برای ارزشهای مردان و زنان مبارزه می‌کنید، برای نقش زنان در سیاست مبارزه می‌کنید و این، در خاورمیانه امری خارق‌العاده است. شما بینش بسیار واضحی از جدایی ضروری دین از دولت دارید.
… شما الگویی برای همهٴ خاورمیانه هستید و برای ورای خاورمیانه».




سناتور رابرت توریسلی:
«این یک آرمان گسترده، بزرگ و عمیق است، چون در تمامی جهان تنها یک سازمان اپوزیسیون و تنها یک صدا هست: خانم رجوی که حاضر به معامله نیست و خواهان تغییر رژیم است، مدافع اصول دموکراتیک است و توسط آخوندها مرعوب نخواهد شد و مورد معامله قرار نخواهد گرفت».




ژیلبر میتران رئیس بنیاد فرانس‌لیبرته
«دانیل میتران به مطبوعات گفته بود: ”من مریم را می‌شناسم، او در فرانس‌لیبرته اعتماد ما را جلب کرده است و چشمان ما را بر روی ستم مردم ایران باز کرده است. این مسئولیت روزانهٴ ماست که حقیقت را بیان کنیم“.
شما مریم با جنبش خودتان و دوستانتان یک شعلهٴ امید بودید و اکنون به نور آن تبدیل شده‌اید».




ژان پیر مولر رئیس کمیته شهرداران فرانسوی مدافع اشرفیها:
«خانم مریم رجوی گرامی، بی‌صبرانه منتظرم روزی که بتوانیم از روی آخرین پله‌های هواپیما بپریم با اشک در چشمها و شاید هم بیشتر به‌دلیل این‌که آزادی و دموکراسی در ایران برقرار شده است. برای این‌که شما ایران هستید».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c60a7ca-9f62-4630-90db-248de4bd15a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات