728 x 90

کمپ لیبرتی,

کمپ لیبرتی: ندادن لیفتراک به ساکنان توسط نیروهای عراقی و ناگزیر کردن آنها به حمل بارهای سنگین با دست و بر روی دوش

-

 -
-
این امر یک شکنجه ضدانسانی در قرن 21ام که ساکنان را دچار بیماریهای شدید استخوانی کرده است

نیروهای عراقی به جلوگیری از استفاده ساکنان از لیفتراکهای متعلق به خودشان ادامه می‌دهند بر اثر این اقدام ضدانسانی ساکنان مجبورند بارهای سنگین را با دست یا بر روی دوشهایشان حمل و جابه‌جا کنند. چند عکس ضمیمه است.

بعد از این‌که نیروهای عراقی از انتقال دهها لیفتراک از اشرف به لیبرتی جلوگیری کردند و پس از مراجعات مکرر ساکنان به مقامات آمریکایی و ملل متحد، در نوامبر 2012، در یک توافق سه جانبه بین یونامی و ساکنان و دولت عراق، دو لیفتراک از اشرف به لیبرتی منتقل شد. نیروهای عراقی این دو لیفتراک را تحویل ساکنان ندادند و قرار شد در مرکز پلیس نگهداری شود و ساکنان روزانه آن را تحویل گرفته و بعد از استفاده برگردانند.
 
 

از همان ابتدا استخبارات در تحویل روزانه لیفتراک ها سنگ‌اندازی می‌کرد و به‌طور عملی هر چند روز یک بار آنها را به ساکنان می‌دادند، اما اکنون بیش از چهار ماه است که به‌رغم مراجعات روزانه، نیروهای عراقی از تحویل لیفتراک ها خودداری می‌کنند. مأموران استخبارات عراق لیفتراک ها را به مقر خودشان برده و از آن استفاده می‌کنند.

جلوگیری از دسترسی ساکنان به لیفتراکهای متعلق به خودشان به‌عنوان ساده‌ترین وسیله حمل و نقل، چیزی جز یک شکنجه ضدانسانی در قرن بیست و یکم نیست. بر اثر این اقدام، ساکنان ناگزیرند به‌طور مستمر بارهای سنگین را با دست و یا بر روی دوشهایشان حمل کنند، چیزی که در طول ماههای گذشته، باعث دردهای شدید کمر و دست و بیماریهای استخوانی در میان تعداد زیادی از ساکنان شده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
25مهر ماه 1393 (17اکتبر 2014)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/872f41ba-5604-4924-9949-b6e6a2fc4b5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات