728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,کمپ لیبرتی,

بیانیه ۳۷ انجمن ایتالیایی و ۱۵تن از مشاوران شهرداری تورینو، فراخوان به تضمین امنیت لیبرتی

-

 -
-
بیانیه 37 انجمن ایتالیایی: حفاظت برای لیبرتی، تغییر دموکراتیک در ایران

به‌مناسبت سالگرد «روز لائیسیته در ایتالیا»، مجمع شور برای لائیسیته و قوانین شهر تورینو، مرکز استان پیه‌مونته، مراسمی را با حضور نمایندگان انجمن‌ها، کمیته‌ها و اتحادیه‌های استانی و کشوری برگزار کرد.
انجمن ایران آزاد و دموکراتیک که در این مراسم حضور یافته بود، با برپایی نمایشگاهی، به افشای نقض وحشیانهٴ حقوق‌بشر در ایران پرداخت و ضرورت تضمین امنیت اشرفی‌ها در لیبرتی را مورد تأکید قرار داد.

در این مراسم بیانیه مشترکی از طرف 37 انجمن حقوق‌بشری ایتالیا و مشاوران شهرداری تورینو در محکومیت نقض فزایندهٴ حقوق‌بشر در ایران و در حمایت از تغییر دموکراتیک به‌دست مردم و مقاومت ایران به امضا رسید.

متن این بیانیه با عنوان «از حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران دفاع می‌کنیم»، به این قرار است:
«نقض ویرانگر و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران، موج فزایندهٴ اعدامها در ملأعام و در زندانها (بیش از 1000 اعدام در یک سال و چند ماه بعد از بر روی کار آمدن روحانی)، اعمال شکنجه‌های وحشیانه و جلوگیری از امور درمانی بر روی زندانیان سیاسی، سانسور گسترده، اقتصاد ورشکسته، نفی کامل حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی، نقص آشکار قوانین و معاهدات بین‌المللی حقوق‌بشر، سرکوب و اختناق کامل علیه زنان، جوانان و مخالفان سیاسی. بیانگر وخامت همه‌جانبه اوضاع در ایران است.
ادعای اعتدال و اصلاح از سوی حسن روحانی کاملاً ریاکارانه و یک فریب برای افکار عمومی جامعه بین‌المللی است.
این رژیم دیکتاتوری مذهبی هرگز اصلاح‌پذیر نخواهد بود. سیاست مماشات با رژیم تاریک‌اندیش حاکم بر ایران باعث بی‌تفاوتی جامعه بین‌المللی در قبال نقض حقوق ساکنان کمپ لیبرتی، و نقض مستمر حقوق‌بشر، در ایران و هم‌چنین، بی‌تفاوتی نسبت به گسترش و حمایت از تروریسم توسط رژیم آخوندها می‌شود.
از دولت ایتالیا می‌خواهیم، مسئولانه و با وضعیت دراماتیک نقض حقوق‌بشر در ایران و با نقض حقوق ساکنان لیبرتی به‌طور جدی برخورد کند.
پرونده نقص حقوق‌بشر در ایران، به‌خصوص قتل‌عام بیش از 30000 زندانی سیاسی در سال 1988 و پرونده کشتار ساکنان اشرف در اول سپتامبر 2013 (باید) به شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و دادگاه جنایی بین‌المللی جهت محکومیت عاملان آن ارجاع داده شود.
از ایالات متحدهٴ آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل‌متحد می‌خواهیم تا دولت عراق را به آزادی هفت گروگان ربوده‌شده از کمپ اشرف و احترام به حقوق بین‌المللی ساکنان کمپ لیبرتی ملتزم کند.
ما خواهان تعیین حضور دائمی کلاه‌آبی‌های سازمان ملل برای تضمین امنیت و آسایش ساکنان لیبرتی هستیم.
ما از راه‌حل سوم خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای تغییر دموکراتیک و برنامه 10 ماده‌یی ایشان برای یک ایران دموکراتیک حمایت می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82397158-e733-40aa-bfc6-0da97dc307f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات