728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,کمپ لیبرتی,

مصاحبه سیمای آزادی با نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا - فراخوان به تضمین امنیت اشرفی‌ها در لیبرتی

-

مجمع پارلمانی شورای اروپا
مجمع پارلمانی شورای اروپا
مایک هنکاک - نایب‌رئیس اول کمیته امور سیاسی و دموکراسی شورای اروپا
خوشوقتم که امروز ریاست کمیته امور سیاسی شورای اروپا را برعهده داشتم و این کمیته باتفاق آرا پیشنهادی را که من ارائه کردم تصویب کرد که توجه جهان و توجه شورای اروپا را به وضعیت اسفباری جلب کند که در حال حاضر نسبت به افرادی که در عراق هستند و به‌زور توسط رژیم آنجا زندانی شده‌اند و شرایط سخت اشرفیها (درلیبرتی) است جلب نماید. و جای خوشوقتی است که کمیته باتفاق آرا پیشنهادی را که من ارائه کردم تصویب کرد که شرایط دشوار و دردناک موجود و وضعیت افرادی اشرفیها در این کمپ که بیشتر به یک زندان شباهت دارد تا یک مرکز انسان‌دوستانه را به توجه نه فقط شورای اروپا بلکه به اطلاع طرفهای دیگری که باید بشنوند در سطحی بسا فراتر برساند. امیدوارم جامعه جهانی و همچنین خود ما در اروپا توجه بسیار دقیقی نسبت به آنچه که در آنجا جریان دارد بکنیم و در مورد حکومت عراق و نخست‌وزیر جدید در این دولت قضاوت خودمان را بکنیم. من امیدوارم که آنها رویکرد به‌مراتب روشن‌بینانه‌تری در مورد این شرایط سخت در کمپ لیبرتی اتخاذ کنند و هرچه سریعتر این کار را بکنند، بهتر است.

کیمو ساسی - نایب‌رئیس گروه حزب مردم اروپا در شورای اروپا
ما بسیاری از اعضای شورا اروپا به‌شدت در مورد وضعیت در ایران نگرانیم. نقض حقوق‌بشر وخیم‌تر شده است ما هم‌چنان شاهد حلق‌آویز افراد جوان و نقض حقوق‌بشر در سراسر کشور هستیم. بنابراین ما در مورد تحولات ایران بسیار اندوهگین هستیم و خواهان دموکراسی، حقوق‌بشر و اجرای قانون در ایران هستیم.
ما همچنین در مورد کمپ لیبرتی و اشرفیها در عراق بسیار نگرانیم. نخست‌وزیر سابق در عراق، تحت نفوذ رژیم ایران بود. ما بسیار امیدواریم که نخست‌وزیر جدید با جامعه بین‌المللی همکاری کند و امنیت در کمپ لیبرتی را تضمین نماید. واقعیت این است که نیروهای عراقی افراد داخل آن کمپ را کشته‌اند و این قابل‌تحمل نیست، چرا که جامعه بین‌المللی و ملل‌متحد به آنها تضمینهای امنیتی داده بودند. ما به کشورهای عضو شورای اروپا فراخوان می‌دهیم که افرادی که نیاز به رسیدگی پزشکی دارند را به داخل کشورها و بیمارستانهای خود بپذیرند. این بسیار مهم است چرا که ما در شورای اروپا دارای ارزشهای انسانی هستیم و می‌خواهیم به آنها احترام بگذاریم. باید در این رابطه بسیار فعال عمل کنیم تا جان افراد را نجات دهیم.
همان‌طور که گفتم ما خواهان دموکراسی، حقوق‌بشر، آزادی و اجرای قانون در ایران هستیم و امیدوارم این هر چه سریعتر محقق شود.

برایان بینلی - رئیس کمیته بین‌المللی پارلمانی دفاع از اشرفی‌ها
سالهای زیادی است که درگیر جنبشی در حمایت از این افراد بوده‌ام که عضو سازمان مجاهدین خلق ایران هستند. بنابراین من از ته دل و روندی طولانی با شما سخن می‌گویم. به آنها حفاظت بین‌المللی تحت کنوانسیونهای ژنو داده شد. نیروهای ائتلاف آنها را به‌عنوان افراد حفاظت‌شده به‌رسمیت شناختند. مالکی به آنها گفت که مورد حفاظت قرار خواهند گرفت. مالکی بارها و بارها قول خود را شکست تا جایی که این کمپ چند‌ بار مورد حمله قرار گرفت و بسیاری کشته شدند.
این افراد سالها است در کمپ‌هایی در عراق رنج و مرارتهای بسیاری را تحمل کرده‌اند. قولهایی که توسط دولت من یعنی انگلستان و آمریکا و سایر اعضای ائتلاف به آنها داده شد، زیر پا گذاشته شده است. ما نسبت به آنها متعهد هستیم.

سناتور تینی کاکس - رئیس گروه احزاب متحد چپ اروپایی در شورای اروپا
من از هر آن کس که به‌طور واقعی دست‌اندرکار است می‌خواهم اطمینان حاصل کند که حقوق انسانی کسانی که در کمپ لیبرتی هستند توسط سازمان ملل حفاظت و تضمین می‌شود. جامعه بین‌المللی باید از پناهندگان هر جا که هستند مراقبت کند و آنهایی که در کمپ لیبرتی هستند شایان تضمینهای ما می‌باشند.

راجر گیل - عضو شورای اروپا از انگلستان
من به‌عنوان عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا و به‌عنوان یک نمایندهٴ پارلمان انگلیس می‌خواهم یک پیام بسیار روشن هم به ساکنان کمپ لیبرتی و همچنین به رژیم ایران بفرستم که سازمانی که ما نمایندگی می‌کنیم حامی حقوق‌بشر است و ما انتظار داریم که هر قدر هم که دشوار باشد، این حقوق محترم شمرده شود و این‌که سرکوب در هیچ دموکراسی متمدنی جایی ندارد و کشورهای مترقی باید به‌سوی آزادی و فارغ از سرکوب حرکت کنند و ما باید به تلاش برای این منظور ادامه بدهیم، من انتظار دارم که ساکنان کمپ لیبرتی در این امید زندگی کنند و رژیم ایران به نگرانی‌هایی که ابراز می‌شود پاسخ بدهد.

اگیدیوس واریکیس عضو شورای اروپا از لیتوانی
خوشحالم که بگویم سالها است با سازمان شما که سازمان محوری مقاومت ایران علیه رژیم افراط‌گرا است در حال کار هستم. این رژیمی است که حقوق‌بشر را رعایت نمی‌کند و یک رژیم سرکوبگر است. ما می‌دانیم که این یک حکومت مشکل‌ساز برای تمام جهان است. با توجه به این‌که وضعیت در منطقه بسیار خطرناک است، ما باید از مقاومت ایران و دموکراسی در ایران حمایت کنیم. این امر بسیار مهمی است. از جانب پارلمانی که من عضو آن هستم، خوشحالم که هر ساله در این‌جا شاهد تلاشهای مقاومت ایران برای متقاعد کردن پارلمانترها هستم. این امری حیاتی برای حفاظت از حقوق‌بشر در این کشور است. من خوشحالم که این مجمع پارلمانی که نزدیک به 800 میلیون نفر را در اروپا و بخش‌هایی از آسیا نمایندگی می‌کند، از تلاشهای مقاومت ایران حمایت می‌کند. موضوع دومی که بسیار مهم است این است که ما باید درک کنیم که موضوع اشرف و لیبرتی در عراق تنها موضوع یک جامعه کوچک نیست. آنها مراکز مقاومت ایران هستند و ما باید از وجود آن حفاظت کنیم. ما باید آنها را به‌عنوان یک کمپ پناهندگی و منطقهٴ حفاظت‌شده توسط سازمان ملل به‌رسمیت بشناسیم.

آلن میل - نایب‌رئیس گروه سوسیالیست در شورای اروپا
من از جنبش‌های بین‌المللی می‌خواهم تا تضمین کنند کمپ اشرفیها (لیبرتی) یک مکان امن در کوتاه‌مدت و در درازمدت باشد، همچنین باید دارو، غذا و تجهیزات به این افراد ارائه شود، چرا که این جامعه باید تحت نظر ملل‌متحد افراد پناهنده در یک مکان امن باشند.
ما این‌جا بار دیگر در شورای اروپا هستیم و موضوع حقوق‌بشر افرادی را که از ایران خارج می‌شوند بررسی می‌کنیم. آنچه من می‌خواهم این هفته و در آینده استدلال کنم این است که این موضوع باید حل و فصل شود. ما نمی‌توانیم خود را به کنار بکشیم، در حالی‌که با این افراد بدین صورت برخورد می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/518a6137-9334-4531-93b5-0109074000ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات