728 x 90

کمپ لیبرتی,

دبیرکل سازمان بین‌المللی حقوق‌بشر و سفیر کمیساریا در خاورمیانه - محکومیت بدرفتاری با ساکنان لیبرتی

-

دکتر هیثم ابوسعید، دبیرکل سازمان بین‌المللی حقوق‌بشر و سفیر کمیساریا در خاورمیانه
دکتر هیثم ابوسعید، دبیرکل سازمان بین‌المللی حقوق‌بشر و سفیر کمیساریا در خاورمیانه
دکتر هیثم ابوسعید،
دبیرکل سازمان بین‌المللی حقوق‌بشر
و سفیر کمیساریا در خاورمیانه
مدیر سازمان بین‌المللی دارو
و عضو سازمان جهانی بهداشت
لبنان – النشره- سپتامبر2014- هیثم ابو سعید دبیرکل سازمان بین‌المللی حقوق‌بشر و سفیر کمیساریا در خاورمیانه ”شکایتهای زیادی از کمپ لیبرتی واقع در نزدیکی بغداد دریافت کرده است، مبنی بر این‌که در آنجا وضعیت انسانی نا مناسب است و کمپ فاقد کمترین الزامات زندگی طبق قوانین بین‌المللی و بر اساس تعهدات دولت عراق است“.

دکتر ابو سعید با صدور بیانیه‌یی خاطرنشان می‌کند ”کمیساریای ملل‌متحد نسبت به استمرار نقض حقوق ساکنان لیبرتی به‌خاطر شکنجه و اهانت و کشتار و زجر دادن آنان و جلوگیری از رسیدن دارو جهت درمان، که مطلقاً غیرقابل‌قبول است، هشدار می‌دهد و خاطرنشان می‌سازد، برخورد با ساکنان کمپ بر مبنای فرقه‌ای غیرقابل‌قبول و مردود است. متذکر می‌شویم که این افراد یک به یک توسط نیروهای ائتلاف بین‌المللی و سازمان ملل به‌عنوان افراد حفاظت‌شده بر اساس قوانین بین‌المللی طبق کنوانسیون چهارم ژنو به‌رسمیت شناخته شده‌اند. از این‌رو بر دولت عراق است که با آنان به‌عنوان پناهندگان به‌رسمیت شناخته شده تحت پوشش کمیساریای عالی پناهندگان رفتار کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a101bf4f-35a5-4c33-9bde-cbb396ab5b3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات