728 x 90

روابط ایران و کشورهای منطقه,

یقه درانی رژیم آخوندی در مورد حملات هوایی آمریکا به سوریه

-

حملات هوایی آمریکا بر روی داعش در سوریه
حملات هوایی آمریکا بر روی داعش در سوریه
پس از حملات نیروی هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه، رسانه‌ها، سران و مهره‌های رژیم پیاپی به صحنه می‌آیند و نسبت به این حملات سوزوگداز و ابراز نگرانی می‌کنند تا جایی که روحانی و لاریجانی مجبور می‌شوند تنها طی دو سه روز اول وقوع این حملات، دوبار نسبت به آن ابراز نگرانی کنند.
آن‌چنان که از مواضع سران و رسانه‌های رژیم برمی‌آید، نگرانی آنها تنها در مورد سوریه نیست زیرا اهداف آمریکا در سوریه مشخص است و تا کنون نیز مواضع گروه داعش را مورد حمله قرارداده است و چند ساعت قبل از شروع حمله آن را به اطلاع رژیم بشار اسد رسانده بود.
سوزوگدازهای رژیم آخوندی در مورد حمله آمریکا به مواضع داعش در سوریه، در حالی است که تا کنون هیچ‌یک از مقامات رژیم سوریه موضعی مبنی بر محکوم کردن این حمله نگرفته‌اند، اما به مصداق ”کاسه داغ تر از آش“ و ”دایه مهربانتر از مادر“ مقامات رژیم آخوندی به‌عنوان قیم نظام سوریه ظاهر می‌شوند و پی‌درپی آه وفغان سرمی‌دهند.
سران رژیم و رسانه‌های آن به صراحت اذعان می‌کنند که نگرانی آنها فقط از بابت سوریه نیست، بلکه نگرانی‌شان این است که تعادل در منطقه به ضرر رژیم آخوندی بچرخد و آنچه که نباید، برای نظام آخوندی اتفاق بیفتد. لذا سران و مهره‌های نظام نه تنها ”دایه“ رژیم اسد شده‌اند بلکه از موضع ”دایه“ منطقه نیز ظاهر می‌شوند و نگران منطقه هم هستند!
روزنامه بسیج دلواپس دامنه این حملات است که نکند این آتش، دامن قبای نظام ولایت را نیز بگیرد: ”حمله آمریکا به سوریه از مشروعیتی برخوردار نیست و همین امر نیز نگرانی‌هایی در مورد دامنه این حملات ایجاد می‌کند“. (جوان2مهر93)
آخوند حسن روحانی نیز روز اول مهر93 دردیدار با مدیران رسانه‌های آمریکایی در نیویورک وحشت نظام را از حمله آمریکا به سوریه چنین ابراز می‌کند: ”بمباران یک کشور مقررات قانونی دارد، یا باید در چارچوب مصوبات شورای امنیت باشد و یا این‌که مسئولان کشوری که هدف بمباران قرار گرفته‌اند به‌طور رسمی درخواست کمک کرده باشند“
روحانی همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پی‌بی‌اس در مورد حملات آمریکا و متحدان آن به گروه داعش در سوریه گفته است «برای ما روشن نیست که هدف مقامهای آمریکایی از بمباران سوریه چیست“ !.
در حالی که تا کنون هیچ‌یک از مقامات رژیم بشار اسد موضعی علیه حملات هوایی آمریکا در سوریه نگرفته‌اند، پاسدار رضایی در نقش سخنگوی نظام اسد ظاهرمی شود و حمله آمریکا را دخالت در امور داخلی سوریه می‌داند. البته دم خروس هراس و نگرانی دبیر مجمع تشخیص نظام آخوندی، آنجا ظاهر می‌شود که ابراز نگرانی می‌کند که ممکن است آمریکا هدفهای بعدی نیز در منطقه داشته باشد: ”هر نوع دخالت بیگانگان وضع کشورهای منطقه را بحرانی‌تر می‌کند. این‌که بتوانند یا بخواهند داعش را از بین ببرند یا این‌که چه قصدی علیه دولت عراق و سوریه دارند قضیه کاملاً مشکوک است“. (تسنیم2مهر 93)
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم نیز مانند روحانی، برای دومین بار نسبت به اهداف آمریکا در منطقه ابراز نگرانی می‌کند و در جلسه علنی 2مهر93 مجلس ارتجاع می‌گوید: ”مجلس شورای اسلامی این‌گونه اقدامات آمریکا و غرب در منطقه را محکوم می‌کند و آن را چیزی جز شیطنت جدید و آتش‌افروزی در منطقه نمی‌داند“. (رادیو فرهنگ2مهر93)
پاسدار فیروز آبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح رژیم نیز در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح رژیم به‌مناسبت پاسداست جنگ ضدمیهنی خمینی، هراس نیروهای وارفته نظام در نیروهای مسلح رژیم را چنین ابراز می‌کند ”ما در پی این ائتلاف یک توطئه عظیم را در منطقه می‌بینیم. امروز آمریکا و هم‌پیمانانش حیله‌گرانه قصد ورود دوچندان به منطقه دارند“. (رسالت1مهر93)
هراس نظام ولایت تحت عنوان ”شیطنت و آتش‌افروزی“، ” توطئه عظیم“، ”اهداف مشکوک“، تماماً ابراز نگرانی از سرنوشت خودشان است چرا که در این ماجرا، نه تنها عمق استراتژیک نظام در تهدید جدی قرار گرفته است بلکه تهدید متوجه خود نظام هم هست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8233ca7d-c2ce-4c41-add5-c6129f40845a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات