728 x 90

کمپ لیبرتی,

بیانیه تبریک جمعیت وکلای مصری مدافع ساکنان اشرف و لیبرتی با بیش از ۹۰۰۰ حقوقدان عرب از ۱۳ کشور عربی

-

جمعیت وکلای مصری مدافع ساکنان اشرف و لیبرتی
جمعیت وکلای مصری مدافع ساکنان اشرف و لیبرتی
بیانیه جمعیت وکلای مصری مدافع ساکنان اشرف و لیبرتی به‌مناسبت مختومه اعلام شدن پرونده قضایی ضد مقاومت ایران در فرانسه:
به‌نام جمعیت وکلای مصری مدافع ساکنان اشرف و لیبرتی که بیش از 9000 وکیل و حقوقدان عرب از 13 کشور عربی را نمایندگی می‌کند. می‌نوسیم که در ارتباط با کمیته بین‌المللی حقوقدانان برای دفاع از اشرف و سازمانهای عربی و بین‌المللی و بسیاری از قضات مصر و سایر کشورهای عربی، وضعیت قانونی و انسانی ساکنان کمپهای اشرف و لیبرتی است؛ قاضی تحقیق ضدتروریسم دادسرای پاریس دستور منع تعقیب قضایی و بستن پرونده تروریستی سازمان مجاهدین خلق ایران و نادرستی اتهامات در این رابطه را صادرکرد و اعلام کرد که این سازمان، یک نیروی مقاومت قانونی در برابر رژیم آخوندی تهران است و نیروی تروریستی نیست و تأکید نمود کلیه افتراعاتی که به این سازمان نسبت داده شده تماماً دروغهای ساخته و پرداخته رژیم ایران علیه شرافت و پاکیزگی مقاومت ضدفاشیستی ایران می‌باشد.

این حکم، بر اساس قانون توافق شده بین‌المللی و واقعیت انسانی مربوط به سازمان مجاهدین خلق ایران است که نقضهای بسیار زیادی در حق اعضاء محاصره شده این سازمان در کمپ لیبرتی در عراق صورت گرفته و محاصره ظالمانه‌ای است که در زیر مانیتور یونامی و سفارت آمریکا برای کشتار و نابودی آنها تحمیل شده است.

چنین احکام قضایی واقعیت اعضای شرافتمند این سازمان و ایمانشان را به آرمان و هدفشان که همان مبارزه با فاشیسم دینی ایران است؛ نشان می‌دهد و برعهده همه جهانیان است که در این مبارزه با فاشیسم دینی حاکم بر ایران و جلوگیری از نقض هایی که متوجه ساکنان لیبرتی در عراق است کمک و حمایت کنند

بر همه جهانیان و سازمان ملل و اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا و همه سازمانهای حقوق‌بشری است که حفاظت بین‌المللی ساکنان لیبرتی را تأمین نموده و قانون و قضاییه را در به‌رسمیت شناختن حفاظت بین‌المللی ساکنان کمپ و تحت نظارت قرار گرفتن کمپ توسط کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل اعتلا بخشند.

و برهمه مردم سراسر جهان و سازمان ملل‌متحد و کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا و کلیه سازمانهای حقوق‌بشری است که در جهت تأمین حمایت بین‌المللی برای ساکنان لیبرتی تلاش کنند و بر ضرورت حمایت بین‌المللی به‌صورت رسمی و قانونی اعتراف و اذعان کنند و این‌که کمپ لیبرتی باید به‌صورت کامل زیر نظارت و کنترل کمیسریای امور پناهندگان وابسته به سازمان ملل‌متحد دربیاید. به‌خصوص که قضاییه فرانسه همه توافقات سیاسی مشکوک را در مورد این پرونده به‌ دور انداخت و به‌درستی اذعان و اعتراف کرد که اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران انسانهایی شریف هستند و نه تروریست و این شایان تقدیر و تشکر است.

دکتر ولید فرحات
رئیس تجمع وکلای مصری برای دفاع از ساکنان اشرف.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a2ca909-5e83-4541-a06e-20d9aba48a79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات