728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,کمپ لیبرتی,

بزرگداشت سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران و گرامیداشت ۵۲ قهرمان شهید اشرفی در کانادا

-

 -
-
سناتور دیوید اسمیت – عضو کمیته خارجی سنای کانادا
 
 

امروز لحظه بیداری است چون سالگرد قتل‌عام بی‌رحمانه‌ای است که در کمپ اشرف صورت گرفت و من به نوعی برنامه امروز را یک مراسم یادبود برای آن زنان و مردان شجاعی می‌دانم که جان خود را صرفاً به این دلیل که می‌خواستند ایران را یک کشور آزاد و دموکراتیک بکنند از دست دادند.
من برنامه 10 ماده‌ای خانم رجوی را چندین بار بررسی کرده‌ام و به‌طور کامل با آن موافقم.
... با این متعصبینی که آنجا هستند اوضاع بهتر نمی‌شود. خوب به کجا می‌خواهیم برسیم؟ می خواهیم در رابطه با ایران، به کشوری برسیم که به حقوق‌بشر اولیه فردی احترام بگذارد، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، و انتخابات اصیل دموکراتیک – این چیزی است که می‌خواهیم ایران به آن برسد.
در خاتمه صحبتهایم باید بگویم:
زنده باد طرح ده ماده‌ای – زنده باد طرح ده ماده‌ای
بسیار متشکرم – من با شما هستم – من با شما هستم

جودی اسگرو، نماینده پارلمان و وزیر سابق مهاجرت کانادا
 
 
در اتاوا رهبران سیاسی غالباً در مورد قدرت و ماهیت برابری و حقوق‌بشر در کانادا و سراسر جهان صحبت می‌کنند. اینها چیزهای مهمی هستند که باید به‌روشنی گفته شود. ولی در حالی که سایرین حرفش را می‌زنند ولی شما عمل می‌کنید.
من صادقانه امیدوارم که سایر رهبران جامعه در همه سطوح دولت به فعالیتهای شما توجه داشته باشند. شهر ما و کشور ما در اثر فعالیتهایی که جامعه شما انجام داده تنها قوی‌تر شده است به‌خصوص در مورد خواسته حقوق‌بشر و دموکراسی و موضوعات مربوط به کمپ لیبرتی.
ما باید دست به اقداماتی بزنیم تا مطمئن شویم که گروگانهای ربوده شده در اشرف برگردانده می‌شوند و جنایاتی شبیه به این دیگر تکرار نشود. بنابراین من به سازمان شما افتخار می‌کنم چون شما ادامه می‌دهید که صدایتان شنیده شود. و نمی‌گذارید که این صدا در بین این همه مسأله دیگر در جهان گم شود. می‌دانم که شما برای یک ایران دموکراتیک فعالیت می‌کنید این چیزی است که همه ما خواهان آن هستیم. دموکراسی بسیار ارزشمند است و چرا ما در این بخش از جهان باید برخوردار باشیم و دیگران از آن محروم باشند. مردم ایران باید از حقوق‌بشر اولیه برخوردار باشند. شما باید یک سرزمین دموکراتیک داشته باشید که بتوانید نگرانیهایتان را مطرح کنید و به هرکس که می‌خواهید رأی بدهید.

دیوید کیلگور –رئیس مشترک کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک
 
 
بسیار متشکرم.
اجازه بدهید یکی دو نکته را بگویم. همه ساکنان کمپ لیبرتی افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند. قتل‌عامی که امروز یادبودش را برگزار می‌کنیم، هم قابل جلوگیری و هم قابل پیش‌بینی بود. بسیاری سعی کردند که توجه جهان را به آنچه می‌گذرد جلب کنند، نامه‌ها، فراخوانهای مستقیم به سازمان ملل، دولت اوباما، دولت کانادا همه آنها مورد بی‌توجهی قرار گرفت.
اگر عراق بخواهد از فروپاشی بیشتر به‌عنوان یک دولت شکست خورده پرهیز کند، نخست‌وزیر جدید باید دخالت رژیم ایران در این کشور را خاتمه دهد و همه اقلیتها از جمله سنیها و عشایر را در حاکمیت شریک کند
یک عراق جدید مطمئنا، با برداشتن محاصره غیرانسانی از کمپ لیبرتی، دادن اجازه دیدار از لیبرتی به ناظران بین‌المللی و فراهم کردن دسترسی بیماران و مجروحان به خدمات پزشکی آغاز می‌شود.
همان‌طور که چند بار اشاره شد، پنجاهمین سال بنیانگذاری مجاهدین خلق است و صحبتهایم را با آنچه مطمئنم همه شما با آن موافقید و از خانم رجوی نقل می‌کنم خاتمه می‌دهم:
درود بر شهدای راه آزادی!
درود بر طرح ده ماده‌ای خانم رجوی!
درود بر اشرفیها و جوانان شجاع که مبارزه و قیام برای سرنگونی حاکمیت مذهبی را گسترش می‌دهند!
آنها درگیر مبارزه برای یک ایران آزاد، دموکراتیک و خوشبخت هستند.
درود بر آزادی!
درود بر مردم ایران!
خیلی متشکرم.

جین مک کنا - مشاور نماینده پارلمان کانادا پاتریک براون
 

خانم جین مک کنا مشاور پاتریک براون نماینده پارلمان کانادا از سوی این نماینده در مراسم گرامیداشت آغاز پنجاهمین سال حیات سازمان مجاهدین خلق ایران شرکت و سخنرانی کرد. وی ضمن ابلاغ پیامهای نماینده پارلمان کانادا، پاتریک براون گفت: کسانی که در لیبرتی هستند و مقاومت می‌کنند شایسته حمایت ما هستند. می‌خواهم بگویم که شما تنها نیستید. ما همه با شما هستیم و این‌جا در کنار شما ایستاده‌ایم.

سرهنگ وسلی مارتین – از فرماندهان حفاظت اشرف
 
 
خواهران و برادران ما در کمپ لیبرتی و 52نفری که به قتل رسیدند و 7نفری که ربوده شدند. افرادی هستند که شایسته تشویق ما هستند.
پنجاه سال پیش در چنین روزی سازمان مجاهدین خلق تأسیس شد.
کمی بیش از یک سال پیش در 31 اوت یک تلفن به من شد. این یکی از طولانی‌ترین شبها بود. صبح روز بعد دریافتم که برخی از عزیزترین دوستهایم که با برخی از نزدیک کار کرده بودم، به قتل رسیده بودند. یکی با شلیک گلوله به سرش و دیگران دست‌بند زده شده بودند و به پشت سرشان شلیک شده بود، به سبک اعدام، سایرین در بیمارستان بودند که تیم قاتلان آمدند و آنها را نیز به گلوله بستند. و کمی بعد که هنوز دود بلند می‌شد ایالات متحده و سازمان ملل گفتند که شواهدی وجود ندارد که دولت عراق دخالت داشته باشد. اما کلیپ ویدئویی که توسط بازماندگان گرفته شده و نگه داشته شده همه چیز را روشن می‌کند. از خاکریز شمالی کمپ عراقی، تیم سوات با (سلاح و تاکیتکهای ویژه) آمدند، آنها از تاکتیکهایی استفاده کردند که به‌طور کامل منعکس‌کننده آموزش آمریکایی‌ها بود. آنها به کمپ رفتند و تحت نظارت کامل برج مراقبت عراقیها، برای دو ساعت می‌کشتند و منفجر می‌کردند –- بعد آنها هفت نفر را گروگان گرفتند و به کمپ عراقی برگشتند. منزجر کننده است که وزارت‌خارجه ایالات متحده و سازمان ملل ادعا کنند که دولت مالکی دخالتی نداشته است. دولت مالکی دخالت کامل داشت و اگر نوری مالکی شخصاً دستور نداده بود، چنین چیزی اتفاق نمی‌افتاد

مراسم سالگرد تأسیس سازمان درونکوور
کشیش جیم:

من هفته‌ای دو تا سه بار برای ساکنان کمپ لیبرتی دعا می‌کنم. من برای ملت شما که برای عدالت و صلح و حق زندگی مبارزه می‌کند دو تا سه بار در هفته دعا می‌کنم. می خواهم بدانید که ما شما را فراموش نمی‌کنیم. شما در کمپ لیبرتی تنها نیستید. حضور شما برای ما مهم است و همیشه به یاد شما هستیم. ما کسانی را که در کمپ اشرف شهید شدید فراموش نخواهیم کرد. ما به‌خاطر می‌آوریم که خون شما برای ارزشهایی که ما بسیار عزیز می‌داریم جاری شد. و نمی‌خواهیم که هدر شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cdc0e1f-1d33-4e99-a925-d25f6c2ed880"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات