728 x 90

اخبار امريكا,اخبار خاورمیانه,اخبار عراق,اخبار سوري

باراک اوباما استراتژی آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش را اعلام کرد

-

اوباما داعش
اوباما داعش
باراک اوباما بامداد امروز جزییات استراتژی آمریکا برای جنگ با داعش را اعلام کرد. وی ضمن تأکید بر تشکیل ائتلافی بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش تصریح کرد داعش را در هر کجا که باشد می‌زنیم و اگر ضروری باشد علاوه بر عراق، در سوریه نیز آن را هدف قرار خواهیم داد.
باراک اوباما از جمله گفت:
امروز می‌خواهم به شما بگویم که آمریکا برای شکست دادن داعش چه کار خواهد کرد.
اجازه بدهید بگویم که داعش مسلمان نیست و یک دولت هم نیست. هیچ دولت اسلامی دست به چنین کارهای وحشی‌گری نمی‌زند. داعش یک گروه تروریستی است. در منطقه‌یی که این همه خونریزی داشته است، اگر اینها به کارشان ادامه دهند، به خارج از مرزهای خاورمیانه هم دست درازی خواهند کرد و برای سرزمین ماهم خطر خواهند بود.
من می‌دانم که خیلی از آمریکاییها نسبت به این‌گونه تهدیدات نگرانند. شما بدانید که ایالات متحده آمریکا با این مسأله با قدرت و عزم برخورد می‌کند. ماه گذشته من به ارتش دستور دادم تا اقداماتی هدفمند را علیه پیشرویهای داعش اجرا کند.
هدف ما روشن است؛ ما در یک استراتژی جامع و پایدار، داعش را تضعیف و در نهایت منهدم می‌کنیم.
اول این‌که ما یک سلسله حملات هوایی ادامه‌دار را علیه این تروریستها اجرا می‌کنیم. همزمان با کار با دولت عراق، ما تلاشهایمان فراتر از حفاظت از مردم خودمان و مأموریتهای انساندوستانه، را گسترش می‌دهیم. بنابراین ما اهداف داعش را نشانه می‌رویم
..
علاوه بر این من روشن ساخته‌ام ما تروریستهایی که کشورمان را مورد تهدید قرار می‌دهند، در هرکجا که باشند، شکار خواهیم کرد. مفهوم آن این است که من از اقدام کردن علیه داعش در سوریه، هم‌چنان‌که در عراق، پرهیز نخواهم کرد. این اصل کانونی در ریاست‌جمهوری من است. اگر شما آمریکا را مورد تهدید قرار دهید، هیچ پناهگاه امنی نخواهید یافت.
دوم: ما حمایت خود از نیروهایی که در صحنه با این تروریستها می‌جنگند را افزایش خواهیم داد. در ماه ژوئن، من چند صد تن از پرسنل نظامی آمریکایی را به عراق اعزام کردم...
... ما 475 پرسنل نظامی دیگر به عراق خواهیم فرستاد.
همان‌طور که من قبلاً گفتم، این نیروهای آمریکایی، یک مأموریت رزمی نخواهند داشت. ما به یک جنگ زمینی دیگر در عراق کشیده نخواهیم شد. ...
در آنسوی مرز در سوریه، ما بر کمکهای نظامی خود از اپوزیسیون سوریه افزوده‌ایم. امشب من بار دیگر از کنگره می‌خواهم که به ما اختیارات و منابع بیشتری بدهد تا این جنگجویان را تعلیم داده و تجهیز کنیم. در جنگ با داعش، ما نمی‌توانیم روی رژیم اسد که مردم خودش را می‌کشد، تکیه کنیم. رژیمی که هرگز مشروعیت از دست رفته‌اش را دوباره بازنخواهد یافت. در عوض، ما باید، در همان حال که به‌دنبال راه‌حل سیاسی لازم برای حل و فصل بحران سوریه، یک بار و برای همیشه هستیم، اپوزیسیون را به‌عنوان بهترین وزنه تعادل در برابر افراط گرایانی مانند داعش، تقویت کنیم.
سوم: ما به استفاده از توانمندیهای قابل‌توجه ضدتروریستی خود ادامه خواهیم داد تا از حملات داعش پیشگیری کنیم. در همکاری با شرکائمان، ما تلاشهای خود را برای قطع منابع مالی داعش دوبرابر خواهیم کرد و اطلاعات خود را ارتقا خواهیم داد، دفاع خود را تقویت خواهیم کرد و ایدئولوژی مخدوش آن را خنثی خواهیم کرد و رفت و آمد جنگجویان خارجی به خاورمیانه و از خاورمیانه را متوقف خواهیم کرد.
ظرف دو هفته، من ریاست نشستی با شورای امنیت سازمان ملل را برعهده خواهم داشت، تا جامعه بین‌المللی را پیرامون این تلاش بیشتر بسیج کنم.
چهارم: ما به تأمین کمکهای انسان‌دوستانه به شهروندان بیگناه که توسط این سازمان تروریستی جابه‌جا شده‌اند ادامه خواهیم داد. این کار شامل مسلمانان سنی و شیعه که در معرض ریسک زیادی هستند، و همچنین دهها هزار مسیحی و سایر اقلیتهای مذهبی می‌گردد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این جوامع از سرزمینهای باستانی خود بیرون رانده شوند.
استراتژی ما این است، و در هر یک از چهار بخش این استراتژی، ائتلاف گسترده‌یی از شرکا به آمریکا خواهند پیوست. از هم اکنون، متحدان ما در حال پرواز هواپیماها بر فراز عراق به همراه ما هستند، و سلاح و کمکهای خود را به نیروهای امنیتی عراق و اپوزیسیون سوریه ارسال می‌کنند.
اطلاعات خود را در اختیار ما می‌گذارند و میلیاردها دلار کمک انسان‌دوستانه تأمین می‌کنند.
وزیر کری امروز در عراق بود... در روزهای آتی، او به سراسر خاورمیانه و اروپا سفر خواهد کرد، تا شرکای بیشتری را در این نبرد ثبت‌نام کند، به‌ویژه کشورهای عربی که می‌توانند در بسیج جوامع سنی در عراق و سوریه برای بیرون راندن تروریستها از سرزمینهای خود ایفای نقش کنند.
...
از میان بردن غده سرطانی مانند داعش طول خواهد کشید، و هر زمانی که ما دست به اقدام نظامی بزنیم، ریسکهایی در میان خواهد بود، به‌ویژه برای مردان و زنان ارتش که این مأموریتها را به اجرا در می‌اورند. ولی من می‌خواهم مردم آمریکا درک کنند چطور این تلاش با جنگهای عراق و افغانستان تفاوت خواهد داشت. این کار شامل نیروهای رزمی آمریکایی که در خاک خارجی بجنگند نخواهد بود. این کارزار ضدتروریستی از طریق یک تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر برای از میان بردن داعش در هر کجا که باشد، به‌وسیله نیروی هوایی و پشتیبانی از متحدانمان روی زمین صورت خواهد گرفت. این استراتژی از میان بردن تروریستهایی که ما را مورد تهدید قرار می‌دهند از طریق پشتیبانی از متحدانمان در خط مقدم، استراتژی‌ای است که ما سالها با موفقیت در یمن و سومالی دنبال کرده‌ایم، و با چهارچوبی که قبلاً امسال تشریح کردم همخوانی دارد. یعنی به‌کارگیری زور علیه هر کسی که منافع مرکزی آمریکا را مورد تهدید قرار دهد، و در عین‌حال بسیج متحدان در هر موردی که امکانپذیر باشد، تا با چالشهای گسترده‌تر نسبت به نظم بین‌المللی برخورد کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30aa0cf3-0fe5-4099-95be-473cbc387a5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات