728 x 90

اخبار عراق,اخبار سوريه,

سناتور رابرت منندز: باید داعش را در کانون قدرت آن سوریه نابود کرد

-

سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا
سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا
سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا به شبکه جهانی بی.بی.سی گفت؛ تفاهم فراگیری در کنگره وجود دارد که باید با داعش مقابله کرد. قسمت اعظمی از کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه بر این باورند که داعش خطری برای امنیت ملی آمریکاست. لذا باید آن را شکست داد، شکست آن هم نمی‌تواند محدود به قسمتی از آن باشد، باید آن را در تمامیتش شکست داد، یعنی در مقر اصلی آن در سوریه. البته درست است که داعش اکنون در عراق بیشتر وجود دارد، ولی باید به ریشه آن در سوریه پرداخت. در حال حاضر عمده دموکراتها و جمهوریخواهان در هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان، داعش را خطری جدی برای منافع آمریکا می‌دانند و معتقدند که این خطر باید در ریشه آن در سوریه از بین برود. استراتژی و نحوه این کار بسیار مهم است و دولت آمریکا باید به آن بپردازد.

سناتور رابرت منندز افزود؛ کمیته روابط خارجی سنا سال گذشته در یک اقدام فراحزبی به استفاده از نیروی نظامی در سوریه رأی مثبت داد. این رأی بعد از استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم اسد بود. در آن زمان هم یک اتفاق‌نظر گسترده میان اعضای سنا در مقابله با داعش وجود داشت. لذا اکنون چه در کمیته روابط خارجی و چه خارج آن پیام یکسان است و آن هم دادن قدرت به رئیس‌جمهور برای مقابله با این گروه می‌باشد.

سناتور منندز گفت؛ هفته آینده ما یک جلسه استماع در سنا با حضور وزیر خارجه و احتمالاً وزیر دفاع خواهیم داشت. این زمینه را برای تعیین استراتژی فراهم خواهد کرد تا بتوانیم یک سازمان وحشی را شکست بدهیم تا مانع بروز یک فاجعه دیگر مانند 11سپتامبر شویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85531542-f751-4b1d-9267-9b60e01e8279"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات