728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۹شهریور ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
صفحات اول روزنامه‌های حکومتی مهم‌ترین عنوانهای خود را به خبرهای سفر روحانی به قزاقستان و خبرهای دیدار سران رژیم از خامنه‌ای، اختصاصی داده‌اند، اما مهم‌ترین چالشهای نظام در خبرهای فرعی‌تر صفحات اول روزنامه‌ها انعکاس یافته:

سیاست روز: خروج از رکود با بازار راکد!

حمایت: اژهای: دولت در لوایح قضایی حق دخالت ندارد

حمایت: عراقچی: مذکرات با 1+5 در نیویورک به سرانجام نهایی نمی‌رسد

جمهوری اسلامی: با وعده‌های نادرست دولتهای قبل چه کنیم

رسالت: جنتی: بی‌بصیرتی در برابر فتنه، ما را به فلاکت می‌اندازد

جهان صنعت: روایت وزیر اقتصاد از عدم دسترسی به اطلاعات اقتصادی مردم؛ با چشم کور از مردم مالیات می‌گیریم

امتیاز: صدای زنگ خطر بیکاری بزرگ

ابتکار: هشدارهای جنتی درباره انتخابات آینده / دبیر شورای نگهبان فتنه‌گران نقشه‌های بدی دارند

در صفحات داخلی روزنامه‌های باند خامنه‌ای بار دیگر بلندگوهای دلواپسان به صدا درآمده و نقشهٴ مسیر رفسنجانی روحانی در آویختن به غرب را زیر سؤال برده‌اند البته بدون این‌که نسبت به اصل ادامه مذاکرات اما و اگر کنند:

کیهان: یادداشت روز روح توافقنامه ژنو!
نزدیک شدن به زمان مذاکرات جدید هسته‌یی در نیویورک، رفت و آمدهای دیپلوماتیک مقامات کشورمان، یک سال مذاکره جدی و مستمر
و مهمتر از همه رفتارهای مقامات غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها در مواجهه با یک سال اعتمادسازی کامل مسئولان کشورمان، افزون بر انتظار عمومی برای رسیدن این ماراتن نفسگیر به خط پایان، تردیدهای قابل توجهی را در ناظران و کارشناسان و مردم پدید آورده است که آیا ادامه این روند، فرجامی درخور این همه هزینه و سرمایه‌گذاری خواهد داشت؟ در دشمنی آمریکا و طبیعی بودن این رفتار آنها نباید تردید کرد اما انفعال و ضعف برخی از مسئولان امر در موضع‌گیریها، نگرانی و تردید جدی را به‌دنبال دارد که چرا و تا کی مسئولان ما در مقابل زورگویی و گردنکشی دشمن، به کلمات فانتزی و بی‌کاربرد اکتفا می‌کنند!؟ این‌که در مقابل
محدود کردن راه مبادلات اقتصادی کشورمان، به این جمله اکتفا شود که «این اقدام با روح توافقنامه ژنو در تعارض است»! یا این‌که «ما تحریمهای جدید را تحمل نمی‌کنیم»! و بعد، هم تحمل کنیم و هم به‌دنبال ادامه مذاکرات بی‌ثمر باشیم، پسندیده و معقول است؟

جوان: توجه بکنیم که ظرفیتها و توانایی‌های ما فقط آن چیز‌هایی نیست که ما در داخل داریم، ما در بیرون کشور هم ظرفیتهای مهمی داریم، طرفدارانی داریم، عمق راهبردی داریم، ... بدیهی است عدم باور به این ظرفیتها و عقبه راهبردی و تعلل در تقویت آنها در کنار حاشیه‌سازیهای داخلی و سیاه‌نمایی‌های کاذب که محصول رقابتهای پیش پا افتاده سیاسی است، نه تنها به تقویت عقبه راهبردی نمی‌انجامد، بلکه امید دوستداران انقلاب را ناامید می‌کند.

وحشت ازتاثیر خوردن زهر هسته‌یی در تشدید تخاصمات در رأس نظام، به روزنامه‌های باندهای مختلف کشیده شده و خبر از بازگشت‌ناپذیری تخاصمات می‌دهد:

ابتکار: دبیر شورای نگهبان می‌گوید مستنداتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد برخی به‌دنبال آن هستند که پس از حل و فصل مسأله هسته‌یی مجلس را به دست بگیرند. وی با بیان این‌که «متأسفانه در حال حاضر این خط فتنه در حال شکسته شدن است» افزود: متأسفانه این افراد به‌صورت آشکار و نه در خفا و با ترس و لرز، صحبت می‌کنند، چرا باید کار به این‌جا برسد؟

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه در کانون تخاصمات در رأس نظام، شخص رفسنجانی را دست‌اندرکار توطئه معرفی کرده‌اند.

جوان: سرمقاله: . به تعبیر مقام معظم رهبری «فراز و فرودهای سیاسی موجب ریزش می‌شود»... دگردیسی معرفتی مهم‌ترین بخش دگردیسی در نخبگان سابق انقلاب اسلامی است... برخی از نیروهای انقلاب اسلامی که اکنون دچار سستی و دگردیسی شدند، علاقه‌مند به حضور در بهترین اجزا و ارکان قدرت بوده‌اند. این جماعت پیشینه مبارزاتی خود را سندی بر صدرنشینی بعد از انقلاب می‌دانند
اگر مسئولیتی در شأن و جایگاهی که برای خود قائل هستند دریافت نکنند، زمین و زمان را به هم می‌دوزند که ایها الناس چه نشسته‌اید که یاران امام و انقلاب را حذف کردند
این دسته قدرت خواهی خود را فریاد نمی‌زنند اما با فکر و با قهر و نافرمانی مدنی چهره‌های عبوس خود را نشان می‌دهند. به‌رغم این‌که بعضاً در تصویب قوانین نظام جمهوری اسلامی در مجلس یا دولت نقش داشته‌اند اما اگر همین قوانین بر آنان اعمال شود‌ به سوی قهر و اعتراض و تحریک اجتماعی پیش می‌روند.

وطن امروز: سرمقاله: نصرالله جهانگرد... از عناصر نزدیک به دفتر هاشمی رفسنجانی است که به‌صورت عملیاتی، دانسته یا نادانسته نقشه «اشغال سایبری ایران» را دنبال می‌کند... بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، جریان فتنه مصر است با استفاده از بستر بی‌قانون و غیرقابل پیگیری فضای ارتباطی جدید بدون تأمین هر گونه زیرساخت داخلی؛ ساماندهی درونی و ارتباط‌گیری دائمی در معبر باز شده جدید را از سر گیرد. رمز آشوب‌های جدید پیش رو، زمانی اعلام خواهد شد که آمریکا از به نتیجه رسیدن مذاکرات با ایران به سبب حفظ رویه فعلی صیانت از منافع ملی در دولت جمهوری اسلامی ناامید شود

تأکید باند رفسنجانی – روحانی بر مسیر زهر خوران نظام در عنوانهای مختلف روزنامه‌های چهارشنبه به چشم می‌خورد:

مردم‌سالاری: روحانی: نه شرق ستیز و نه غرب گریزیم

ابتکار: روحانی در جمع دانشگاهیان کشور قزاقستان اظهارداشت: ... باید نه تنها با جهان آشتی کرد بلکه جهان را آشتی داد... ما می‌توانیم نه فقط انرژی‌های مادی مانند نفت و گاز و برق و آب را منتقل کنیم بلکه می‌توانیم علم و فلسفه و فرهنگ و هنر را از شرق به غرب و غرب به شرق منتقل کنیم... غرب را از قرون وسطای آن، رهانیدیم اما خود به قرون وسطی رفتیم.

ناکارآمدیهای ساختاری نظام همراه با فساد نهادینه شده مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌هاست

رسالت: ربیعی: اگر کاری نکنیم، بیکاران 10 میلیون نفر می‌شوند

جهان صنعت: هشدارهای دو نظریه‌پرداز به خطر افزایش جرم سفید در کشور؛ رکود، بیکاری و تورم حاصل گسترش فساد

جهان صنعت: گرانی تنها ارمغان آزادسازی قیمت

جهان صنعت: آغاز اعتیاد 60 درصد دانشجویان از دوران دانش آموزی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b80eed32-072d-4d71-a422-27df247cffda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات