728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

تأکید بر ادامه مسیر زهر خوران، به‌رغم تحریمهای جدید

-

مذاکرات رژیم آخوندی با 5+1 در وین - آرشیو
مذاکرات رژیم آخوندی با 5+1 در وین - آرشیو
به‌رغم تحریمهای جدید آمریکا علیه شرکتها و مهره‌های جدیدی از کارگزاران رژیم که در واقع بایستی آن را پاسخ سرپیچی رژیم از باز کردن در «پارچین» به روی بازرسان بین‌المللی محسوب کرد، آخوند روحانی در کنفرانس خبری روز 8 شهریور 93 بر ادامه خط مذاکره و زهرخوران اتمی تأکید کرد و گفت: ”تحریمها به اصل مذاکرات لطمه نمی‌زند. مذاکره را ادامه می‌دهیم“
رسانه‌های باند رفسنجانی ـ روحانی نیز به نیاز رژیم و این باند به مذاکره و ادامه خط ذلت‌بار زهرخوران تأکید کردند و نوشتند تحریمها روند مذاکرات را کند یا متوقف نمی‌کند.
روزنامه اعتماد (9شهریور) وابسته به باند رفسنجانی- روحانی در مقاله‌یی به‌قلم «علی خرم» از مهره‌های این باند می‌نویسد: ”حقیقت این است که ما باید این روند را طی کنیم. . ما باید توافق هسته‌یی را جلو برده تا جایی که به امضای متن توافق جامع نزدیک شویم. در این مسیر احتمال دارد که مشکلات حاشیه‌یی دیگری هم ما را درگیر خود کند. مشکلاتی نظیر تحریمهایی که به واسطه برنامه‌های موشکی یا ادعای حمایت از تروریسم علیه ایران مطرح می‌شود. بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در روند مذاکرات هسته‌یی هیچ‌گونه بحث حاشیه‌یی دیگری مطرح نشود. در حال حاضر تنها راه پیش روی ما این است که پرونده هسته‌یی را به نتیجه برسانیم“.
روزنامه دیگر حامی دولت روحانی برای کوتاه کردن زبان دلواپسان به توجیه و تفسر تحریمها پرداخته و نوشته است: ”فهرست تحریمی جدید، به‌معنای اعمال تحریمهای تازه نیست و از منظر حقوقی، ادامه اجرای مصوبات قبلی علیه ایران است که طبق آن، اشخاص حقیقی و حقوقی که به ایران برای عبور از تحریمها - مستقیم یا غیرمستقیم- یاری رسانند؛ مشمول تحریم خواهند شد“. (شرق 9شهریور)
این روزنامه حامی دولت روحانی نگران این است که باند دلواپسان از این تحریمها علیه دولت روحانی و مذاکرات با کشورهای 1+5 و در واقع علیه کوتاه آمدنهای رژیم و دولت روحانی گزگ بگیرد ”این تحریمهای ناروا، خبر مسرت‌بخشی هم برای مخالفان افراطی مذاکرات در ایران و هم برای تندروهای آمریکاست. تندروهای ایرانی، بدون در نظر گرفتن جزییات و کم‌وکیف موضوع، حمله به توافق‌های «ژنو» و «وین» را آغاز خواهند کرد زیرا احساس می‌کنند، فرصت مناسبی به‌دست آمده و می‌توان دولت روحانی را به باد انتقاد گرفت. درعین‌حال، به یک نکته دیگر هم ظرف روزهای آینده اشاره خواهند کرد که عبارت است از بی‌حاصل‌بودن امیدداشتن به گشایش فضای دیپلوماسی و این‌که دولت یازدهم از ابتدا هم در اعتماد به قول و قرارهای طرف غربی دچار خطای استراتژیک شده “
این روزنامه د رادامه، برخط زهرخوران تأکید می‌کند که نظام می‌بایست قاطعانه خط مذاکرات و کوتاه آمدن ها را ادامه بدهد هر چند در این مقطع کار برای تیم مذاکره‌کننده رژیم دشوارتر خواهد شد.
روزنامه دیگری از باند رفسنجانی روحانی در مقاله‌یی با عنوان ”جامعه تب دارد! “ به اثرات تخریبی تحریمها در اقتصاد به بن رسیده رژیم و وضعیت داخلی آن اشاره می‌کند و ضمن حمله به سیاست باند خامنه‌ای در مورد مذاکرات گذشته با کشورهای 1+5، تأکید می‌کند که نظام می‌بایست تا آخر خط زهرخوران پیش برود و از این خط کوتاه نیاید: ”درست از روزی که درب‌های مذاکره پشت سر هیأت ایرانی بسته شد و صدای غژ غژ خشک آن به گوش جهانیان رسید، جامعه ایرانی (بخوانید باند رفسنجانی- روحانی) که تا آن روز هم‌چنان از دریچه امید به آن سوی دنیا نگاه می‌کرد و به قلم‌هایی که مرکب را برای نگارش آغازین توافق تازه می‌کرد، چشم دوخته بود. یادمان نرود ایرانی امروز از شعر و شعار خسته است. به جد در زندگی روزانه خود پیگیر است و به هیچ بهانه‌یی که قصور را توجیه کند، وقعی نمی‌نهد و دولت را مسئول هر عقب‌نشینی (عقب نشینی از مذاکرات و بازگشت به قبل ازتوافق ژنو) می‌داند. (ابتکار 9شهریور93)
همان‌طور که علی خرم در روزنامه اعتماد پیش‌بینی می‌کند د رآینده آمریکا و کشورهای 5+1 یقه رژیم را روی مسایلی از قبیل برنامه موشکی و حمایت رژیم از تروریسم خواهند گرفت، اما از آنجایی که رژیم در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی به بن‌بست رسیده و تحریمها آن را فلج کرده، نیاز نظام است که با ذلت هرچه بیشتر برای رسیدن به توافق نهایی تلاش کند.
زیرا تنها راه و چاره رژیم برای رهایی از تحریمها و بن‌بست نظام، ادامه مذاکرات ذلت‌بار است
بر اساس این ضرورت است که بعد از اعلام تحریمهای جدید، کر هماهنگ رسانه‌های باند رفسنجانی- روحانی این است که مذاکرات می‌بایست ادامه پیدا کند و نگران این هستند که نکند ”تندروها“ (باند خامنه‌ای) گزک بگیرند و چوب لای چرخ دولت روحانی در زمینه مذاکرات و آویختن به دامان غرب وآمریکا بگذارند.
بعضی از رسانه‌های باند رفسنجانی - روحانی تا آنجا پیش می‌روند که به دولت آخوند حسن روحانی توصیه می‌کنند که به مذاکرات ادامه بدهد ولو این‌که ناچار باشد پیه تحریمهای دیگر را به تن بمالد زیرا باید اصل قضیه یعنی توافق نهایی را چسبید و به مسایل حاشیه‌ای (تحریمهای) جدید اهمیتی نداد. این است معنای بن‌بست نظام آخوندی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fcc8087-0461-403d-9362-314635ca2f8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات