728 x 90

بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

تأکید مجدد باراک اوباما بر تشکیل دولت فراگیر در عراق

-

باراک اوباما
باراک اوباما
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طی یک کنفراس مطبوعاتی مجدداً بر تشکیل دولت فراگیر در عراق تأکید کرد.

وی گفت: طی هفته‌های آتی لازم است حیدر العبادی کار تشکیل یک دولت جدید گسترده و فراگیر را به انجام برساند، دولتی که یک برنامه ملی ارائه کند تا به منافع همه عراقیها بپردازد.

باراک اوباما افزود: «من گفته‌ام که قرار نیست به عراق نیروی زمینی بفرستیم، و عراقیها هستند که باید از کشورشان حفاظت کنند. اما از طرف دیگر هم یک مشکلی در عراق وجود دارد که یک گروه وحشی است که دست به هر کاری می‌زند. هدف من این است که یک همتای قابل اتکا در عراق داشته باشیم. لذا هدف من این است که یک دولت فراگیر باشد که هم سنی و هم شیعیان را در بر بگیرد. من علنی می‌گویم و به همه سیاستمداران در عراق هم گفته‌ام که حملات هوایی ما در عراق برای حفاظت از شهروندان خودمان، برای این نیست که جنگ آنها را پیش ببریم. به العبادی هم گفته‌ام که آنها باید یک دولت معتبر داشته باشند. هر وقت ما این دولت معتبر را مشاهده کردیم، می‌توانیم با کشورهای دیگر یک استراتژی مشترک تشکیل دهیم. ما باید همتایان مؤثری در محل داشته باشیم. اگر چنین چیزی نباشد به این مفهوم است که همه کار را باید ما خودمان بکنیم. ارتش ما قوی است، ولی نمی‌تواند جنگ آنها را بکند. ما نمی‌توانیم ارتش را برای این جنگ خرج کنیم، به‌لحاظ زمانی هم نمی‌توانم یک جدول زمانی بدهم. ولی این را می‌گویم که اگر دولت معتبر عراقی تشکیل شود، می‌توان یک استراتژی مثبتی پیش برد. چنین دولتی قبلاً وجود نداشت. یک چشم‌انداز عشایر سنی هست که یک گزینه معتبری هستند، ولی ما بیشتر تمایل داریم با دولت مرکزی کار کنیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b12a801b-691b-4cd5-89d0-85ee3c166096"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات