728 x 90

خودکشی در ایران,

نتیجه ”اعتماد و امید“ آخوند روحانی، افزایش خودسوزی و خودکشی

-

عکس سمبلیک
عکس سمبلیک
خبرهای خودکشی و خودسوزی زنان، کارگران اخراجی و بی‌حقوق و زحمتکشان محروم و غارت‌شده در رژیم آخوندی، رایج و عادی شده بود، اما در حکومت «اعتماد و امید» آخوند حسن روحانی، برای اولین بار خبر خودسوزی اعتراضی یک صنعتگر و یک کارخانه‌دار را شنیدیم. خبر این بود:
به گزارش خبرگزاری ایسنا (24مرداد 93) یک صنعت گر ایلامی که به دفعات برای گرفتن وام در مسیر تهران به ایلام در رفت و آمد بود، سرانجام از فشارهای اقتصادی به ستوه آمد و اقدام به خودکشی کرد. بر اساس این گزارش بانک قرار بوده به این صنعتگر ایلامی که در زمینه تولید پروفیل فولادی فعالیت می‌کرد وام بدهد ولی بانک نه تنها به او وام نمی‌دهد بلکه از وی وثیقه 6میلیارد تومانی نیز می‌گیرد، او در اعتراض به این وضعیت یک گالن 5 لیتری بنزین را روی خود خالی کرد و خودش را به آتش کشید و جان سپرد.

در بهمن ماه گذشته نیز هنگام بازدید آخوند روحانی از وزارت نفت یک کارمند بازنشسته و به جان آمده جلو وزارت نفت، اقدام به خود سوزی کرد و جان خود را از دست داد.

خودسوزی به یک شیوه رایج اعتراض به جنایات رژیم تبدیل شده است. مردمی که از فقر، از سرکوب، از تبعیض و از ستم رژیم آخوندی جانشان به لب رسیده است و رژیم تمامی راهها را به رویشان بسته، تنها انتخاب پیش روی خود را برای خلاصی از این وضعیت، در خودسوزی و خودکشی می‌یابند.

افزایش خودسوزی و خودکشی در حالی است که آخوند روحانی وعده رونق بخشیدن به اقتصاد و بهبود وضعیت مردم را داده بود، اما اکنون نه تنها هیچ‌یک از وعده‌های پوشالی و فریبکارانهٴ او محقق نشده، بلکه تازیانه فقر روزانه شدیدتر از پیش برگرده اکثریت مردم فرود می‌آید

خودسوزی صنعتگر اعتراض تکان‌دهنده‌یی است به بانکهای چپاولگر که به مهره‌های نظام وامها و اعتبارهای کلان صدها میلیاردی می‌دهند که آنها نیز معمولاً با تکیه به مراکز قدرت حکومتی از بازپرداخت سر باز می‌زنند، اما نیازمندان واقعی را چنان تحت فشار می‌گذارند که آنها را نه تنها پشیمان از گرفتن وام، بلکه سیر از زندگی می‌کنند.

این در حالی است که ترکان مشاور ارشد آخوند روحانی، فاش می‌کند که جدیدترین رقم معوقات بانکی به160هزار میلیارد تومان، رسیده است (سایت تابناک16مرداد93).

در نتیجه تشدید فقر و ستم در حاکمیت آخوندی تنها در9ماه نخست سال 92 نسبت به سال 91 خود سوزی و خودکشی بیش از 14 درصد افزایش یافته است

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان پزشکی قانونی رژیم، ایلام بالاترین میزان خودکشی در ایران را دارد و پس از آن لرستان، خوزستان، کرمانشاه، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

اقدام مردم به خوسوزی در اعتراض به فقر شدید و وضعیت بد معیشتی توسط هموطنان به جان آمده در حکومت آخوند روحانی، نشانگر ترکیدن حباب ”اعتماد و امید!“ و برملا شدن دروغ و فریب این شیخ شیاد است.

مردم به جان آمده وقتی می‌بینند که صدای شکستن استخوان هایشان زیر فشار فقر شدید و مشکلات زندگی به گوش کسی در این حاکمیت جهل و فریب فرو نمی‌رود، اعتراض خود را با خود سوزی وخودکشی به اطلاع عموم می‌رسانند، و این چنین است که خودسوزی وخودکشی صدای بی‌صدایان می‌شود.

اما وظیفه همهٴ اقشار و عناصر آگاه است که با پراکندن فضای یأس و ناامیدی و مرگ توسط دشمن ضدبشری مردم ایران، با آن مقابله و آن را خنثی کنند و متقابلاً فضای امید به آیندهٴ روشن فردای ایران را در پیرامون خود بپراکنند و بگویند که حکومت جانیان عمامه‌دار حاکم قطعاً و به‌زودی سرنگون خواهد شد و البته هر کس که تسریع سرنگونی را می‌خواهد باید هر اندازه که در توان دارد در مقاومت و مبارزه شرکت کند. مقاومت خود امید و شور و حرکت می‌آفریند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3b79cea-1646-4383-a884-88840c8b40e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات