728 x 90

سانسور در ایران,

شکست طرحهای رژیم آخوندی در مورد جمع‌آوری آنتنهای ماهواره‌یی

-

جمع آوری دیشهای ماهواره توسط نیروی انتظامی
جمع آوری دیشهای ماهواره توسط نیروی انتظامی
توسل سپاه پاسداران به طرح دادن پول مابه‌ازای دریافت گیرنده‌های ماهواره‌یی از مردم، نشانهٴ دیگری از شکست طرحهای متعدد سرکوبگرانهٴ رژیم برای جمع‌آوری برای ممانعت از دسترسی مردم به ماهواره است.
خبرگزاری رسمی رژیم به‌نقل از یکی از سرکردگان سپاه پاسداران ارتجاع گزارش داد: در قبال تحویل دادن دستگاههای گیرنده ماهواره از سوی شهروندان، مبلغی را به‌عنوان تقدیر و تشویق به آنان پرداخت می‌کند.
با این‌حال پاسدار عباسی پیشاپیش شکست این طرح مسخره را پیش‌بینی کرد و در حالی تماشای برنامه‌های ماهواره‌یی را تو‌طئه می‌نامید گفت: همه مسئولان نظام باید زمینه حضور بسیج را برای مواجهه با این توطئه‌ها فراهم کنند.
مقامهای دیگر رژیم نیز به دفعات در مورد «خطرناک» بودن ماهواره، از جمله با عباراتی نظیر «ماهواره مهمترین ابزار مجرمانه است»، و «ماهواره مانند بمب شیمیایی و گازگرفتگی» است. هشدار می‌دهند، اما به‌رغم این هشدارها، اخیراً مرکز پژوهشهای مجلس ارتجاع گزارشی درباره گستردگی استفاده از ماهواره توسط مردم و شکست سیاستهای سانسور و اختناق رژیم منتشر کرد.
در این گزارش آمده است، ”مردم برای تأمین نیازهای فکری و خبری خود استفاده از شبکه‌های ماهواره‌یی را انتخاب کرده‌اند“ و «سیاستهای سلبی» «نه تنها به نتیجه مورد نظر ختم نشده است بلکه ولع استفاده از ماهواره را به دور دست‌ترین و بی‌امکانات‌ترین روستاها و حاشیه‌های شهر نیز کشانده است».
چندی پیش آخوند روحانی با اشاره به تجربهٴ شکست‌خوردهٴ رژیم در جمع‌آوری آنتنهای ماهواره‌یی گفته بود: «بعدها غصه دیگری شروع شد که با ماهواره‌ها چه کنیم… آمدیم و در پشت‌بامها و بالکنها با آن مبارزه کردیم، اما تأثیری نداشت». رفسنجانی هم گفته بود: در حال حاضر مردم اطلاعات و اخبار خود را از کانالهای خبری انحصاری دریافت نمی‌کنند و اشتباه است اگر تصور شود می‌توان راههای دریافت اطلاعاتی و اخبار صحیح را به مردم سد کرد.
در عصر گسترش ارتباطات و تبادل اطلاعات، تلاش مذبوحانه رژیم برای ممانعت از دسترسی مردم به ماهواره با شکستهای مفتضحانه‌ای روبه‌رو شده و نتیجهٴ معکوس داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/942bedc3-53e3-4212-9219-8435c71f66b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات