728 x 90

بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

تبریک باراک اوباما به نخست‌وزیر جدید عراق، تنها راه، تشکیل دولت جدید و فراگیر است

-

باراک اوباما
باراک اوباما
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌یی درباره تحولات عراق از نخست‌وزیر جدید این کشور حیدر العبادی حمایت کرد و به تشکیل دولت فراگیر با حضور همه جوامع مختلف عراق فراخواند.

باراک اوباما از جمله گفت:
وقتی که من حملات نظامی در عراق را مجاز کردم گفتم هیچ راه‌حل نظامی برای بحران در عراق نیست. تنها راه‌حل بادوام برای عراقیها این است که عراقیها با هم کار کنند و یک دولت فراگیر تشکیل بدهند. دولتی که منافع همه عراقیها را نمایندگی کند و دولتی که کشور را علیه داعش متحد کند.

امروز عراق گام امیدوار کننده‌یی در این تلاش مهم و حساس به جلو برداشته است. ماه گذشته مردم عراق یک رئیس‌جمهور را انتخاب کردند. امروز رئیس‌جمهور فواد معصوم یک نخست‌وزیر جدید منتخب دکتر حیدر العبادی را معرفی کرد. مطابق قانون اساسی عراق این یک گام مهم در جهت تشکیل دولت جدید است دولتی که می‌تواند جوامع مختلف عراق را متحد کند.

اوایل امروز من و معاون رئیس‌جمهور بایدن با دکتر عبادی تماس گرفتیم تا به او تبریک بگوییم تا مصرانه از او بخواهیم که کابینه جدید خود را هرچه سریعتر تشکیل بدهد. دولتی که برای همه عراق فراگیر است و همه عراقیها را نمایندگی می‌کند. جای خوشوقتی برای من بود که از او حمایت کنیم و همچنین از رئیس‌جمهور معصوم و همچنین از جبوری رئیس مجلس در حالی‌که آنها با هم کار می‌کنند تا این دولت را تشکیل دهند حمایت کنیم. در عین‌حال من از همه رهبران سیاسی عراق می‌خواهم تا به‌طور مسالمت‌آمیز از طریق پروسه سیاسی در روزهای آتی کار کنند.
این رهبری جدید عراق وظایف دشواری دارد. این رهبری باید اعتماد شهروندان عراق را به‌دست آورد به این صورت که فراگیر عمل کند و گامهایی را بردارد که اراده و عزم خود را نشان بدهد. آمریکا آماده است تا از دولتی حمایت کند که به نیازها و درد و رنج همه مردم عراق بپردازد.

ما همچنین در نظر داریم با سایر کشورهای منطقه کار کنیم تا به بحران انسانی و چالش ضدتروریزمی که در عراق پیش آمده بپردازیم. بسیج این کمکها با تشکیل دولت جدید تسهیل خواهد شد. این مدت، روزهای دشواری در عراق بوده است کشوری که در تاریخ اخیرش چالشهای زیادی دیده است.

من مطمئنم که روزهای دشواری در پیش روی خواهد بود...
در صورتی‌که عراقیها از پیشرفتی که امروز بوده، شروع کنند و با هم کار کنند و از یک دولت جدید و فراگیر حمایت کنند، بلاشک حل این مسأله تسریع خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b74ee609-a482-462f-9d4d-da1dea1d98f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات