728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

برتراند دوله: مأموریت روحانی حفظ رژیم ایران است

-

مقاله برتراند دوله
مقاله برتراند دوله
برتراند دوله، مستند ساز، روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب ایران آتش زیر خاکستر طی مقاله‌یی با عنوان روحانی یک‌سال بعد در هافینگتون پست، در هافینگتون پست، مأموریت آخوند روحانی را حفظ رژیم آخوندی در مقابل قیام مردم ایران و بهار عرب و تحولات در کشورهای منطقه توصیف کرد. وی تأکید کرد: مأموریت او همه چیز بود جز دور شدن از سیاست قبلی رژیم ایران. روحانی نه برای مردم ایران بهروزی اقتصادی به همراه آورد و نه وضعیت حقوق‌بشر را بهبود بخشید، و حتی ثبات وعده داده شده را به‌رغم تلاش مهمی که در زمینه روابط عمومی برای اغوای غربیها کرد را هم به رژیم باز نگرداند.

دوران ریاست‌جمهوری روحانی با شکستن رکورد اعدام شناخته می‌شود (حد اقل 800نفر، که 16نفر آنها زن هستند در دوران ریاست‌جمهوری او اعدام شدند)، در میان اعدام شدگان، غلامرضا خسروی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران نیز بچشم می‌خورند. علاوه بر اپوزیسیون سیاسی، اقلیتهای قومی از جمله کردها، اعراب، و بلوچها و اقلیتهای مذهبی مسیحی و سنی و بهایی خشونتهای رژیم را کماکان متحمل می‌شوند.

رژیم تهران اعدام 52 مخالف ایرانی بدون سلاح در اشرف را که در اول سپتامبر توسط نیروهای نظامی مالکی به فرمان رژیم ایران صورت گرفت، تبریک گفت.

ایران کماکان یکی از پنج زندان بزرگ در جهان برای حرفه خبرنگاری و اولین زندان در جهان برای زنان، روزنامه‌نگاران و وبلاگ نویس هاست، قولهای داده شده توسط حسن روحانی مبنی بر آزادی زندانیان عقیدتی تبدیل به کاغذ‌پاره شده است

در زمینه اقتصادی، بر خلاف وعده‌های روحانی هیچ بهبودی نبوده است. اقتصاد ورشکسته است و کارگران که ماهها است حقوقشان را دریافت نکرده‌اند، در همه جا خشمگین هستند. از لحاظ بین‌المللی، رژیم ایران در همه بحرانهای منطقه به‌عنوان عامل تنش دخیل است. در واقع می‌توان دستهای اختاپوس حاکم بر ایران را همه جا دید. این امر در مورد بحران عراق نیز صادق است جایی که رژیم ملاها اصلی‌ترین حامی نوری المالکی بوده است.

روی کارآمدن روحانی تغییری در رویکرد رژیم در مورد حمایت بی‌وقفه‌اش از گروه‌های تروریستی و افراطی در خاورمیانه نداد.

همان‌گونه که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، مریم رجوی اخیراً در یک کنفرانس مهم بین‌المللی در پاریس گفت: حکومت تهران کانون همه درگیریهای فرقه‌ای و جنگها در خاورمیانه است. بیش از بیش تحلیلگران به این نتیجه می‌رسند که تغییر در ایران برای رسیدن به یک آرامش در منطقه ضروری است. این یک الزام برای یک صلح پایدار و آرامش در خاورمیانه است

رژیم ایران نمی‌تواند تلاشهایش برای سلاح هسته‌یی را متوقف کند. توقف برنامه هسته‌یی توازن داخلی رژیم را بر هم خواهد زد و راه را برای شورشهای اجتماعی که پنهان می‌باشد باز خواهد کرد. اما رژیم از نتایج اجتماعی و اقتصادی شکستن مذاکرات بیم دارد و نمی‌تواند به خودش اجازه دهد که از مذاکرات فاصله بگیرد. این تناقضی است که دولت روحانی با آن دست به گریبان است. در یک گردهمایی بزرگ در پاریس در 27ژوئن که در آن حدود 100000نفر گرد آمده بودند، مقاومت ایران و حامیانش بر این تأکید کردند که مردم ایران آماده ایجاد تغییر هستند.

بیش از600 شخصیت بین‌المللی و سیاستمداران 69 کشور در این گردهمایی شرکت کردند و حمایت خود را از مقاومت ایران ابراز داشتند. آنها برای آزادی و تغییر در رژیم ایران فراخوان دادند.

مدراسیون روحانی یک سراب است. طی یک سال قدرت او به‌روشنی نشان داد که از همان جنس سایر ملاها می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9c95c0a-64ec-4120-85c3-38dddc0f7700"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات