728 x 90

فروغ جاويدان,

۲۶سال پس از فروغ جاویدان - لرزه پایان‌ناپذیر سرنگونی بر ارکان ولایت و بر سرکردگان رژیم

-

خبرها و گزارشات خبرگزاریهای رژیم در سالگرد فروغ جاویدان
خبرها و گزارشات خبرگزاریهای رژیم در سالگرد فروغ جاویدان
278 خبر و گزارش در رسانه‌های رژیم آخوندی
در سالگرد فروغ جاویدان
ضمن 10روز از اول تا 11مرداد 93
با بیش از دو برابر افزایش به نسبت سال 92
26سال پس از عملیات کبیر فروغ جاویدان، رژیم آخوندی امسال در سالگرد این عملیات بار دیگر با 278خبر و گزارش در رسانه‌هایش، لرزه پایان‌ناپذیر سرنگونی در ارکان و سرکردگان رژیم را به نمایش گذاشت.

آنچه در این گزارش می‌بینید خلاصه و نمونه‌هایی از گزارشها و واکنشهای رژیم در این زمینه است

حکومت آخوندی اذعان می‌کند که امسال به‌طور گسترده و فوق‌العاده به برگزاری همایشها، نمایشها، بزرگداشت‌ها، جشنواره‌ها، ساختن ماکتهای منطقه عملیات، تهیه فیلم و نرم افزار و انتشار کتاب‌ها، راه‌اندازی مسابقات هنری و ورزشی، تهیه تمثال، نامگذاری میادین و بزرگ راه‌ها، نام‌گذاری یک روز به نام روز ملی کرمانشاه، انتشار صدها خبر و مقاله و مطلب و شعر، بسیج ادارات و دستگاههای دولتی و تریبون نمایشات جمعه و مساجد محلات و شهرها پرداخته است. پخش برنامه‌های متنوع و فیلمهای سینمایی از شبکه‌های مختلف تلویزیون آخوندی، تهیه برنامه‌های تلویزیونی و فیلمهای مستند علیه سازمان مجاهدین خلق ایران و رهبری مقاومت با صرف هزینه‌های کلان… بخش دیگری از اقدامات اعلام شده رژیم در این زمینه است که کماکان ادامه دارد.

سر هم بندی کردن 200 خبر و گزارش، ارائه 30 فیلم و مستند، تبلیغ و انتشار 7 کتاب، 2 فقره نرم افزار و یک سایت جدید در این شمار است.

خبرگزاری سپاه پاسداران 29تیر 93 :
سرهنگ مرادعلی محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه، برنامه‌های متنوع بزرگداشت سالروز… مرصاد در استان کرمانشاه را تشریح و تصریح کرد: «انتقال ارزشهای این حماسه ماندگار به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی، وظیفه خطیر ادارات و دستگاههای فرهنگی است. محمدی گفت: چاپ تمثال شهدای این عملیات و نصب آن در سطح شهر از برنامه‌های پیشنهاد شده به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه به‌شمار می‌رود».

خبرگزاری سپاه پاسداران 5مرداد 93:
«معاون فرهنگی اجتماعی سپاه [ضد] حضرت نبی‌اکرم استان کرمانشاه بهرام میرزایی برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه مرصاد در سطح استان، انجام تبلیغات محیطی و دعوت از ادارات و سازمانها برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز مرصاد را از برنامه‌های در نظر گرفته شده اعلام کرد… برگزاری جشن بزرگداشت حماسه مرصاد در سطح شهر کرمانشاه و برنامه‌ریزی برای نام‌گذاری یکی از میادین و بزرگراه‌ها به نام مرصاد از جمله برنامه‌های این روز محسوب می‌شود. تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح مختلف سنی و نام‌گذاری مسابقات ورزشی به‌نام این عملیات را از برنامه‌های دیگر عنوان کرد… تهیه ماکت عملیات و نصب 4فروند هلیکوپتر در محل یادمان هزینه خواهد شد. کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه نیز به‌مناسبت سالروز عملیات مرصاد، ویژه برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند. تهیه و توزیع سی‌دی مستند با موضوع معرفی چهره‌های منافقان از دیگر برنامه‌های کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در سالروز عملیات مرصاد است».
تلویزیون شبکه خبر 31تیر 93:
«همزمان با سالگرد مرصاد پخش 32فیلم سینمایی و تلویزیونی از شبکه‌های مختلف برگزار می‌شود».
خبرگزاری سپاه قدس 2مرداد 93:
«به‌مناسبت فرارسیدن عملیات مرصاد از دوازدهمین کتاب از مجموعه روایت انصار که درباره نقش رزمندگان همدانی در عملیات مرصاد است، با عنوان ’ قراویز تا مرصاد’ رونمایی می‌شود. [در قالب 8فصل و حدود 650صفحه آمده است… ] ».
خبرگزاری حکومتی مهر 5مرداد 93:
«مرکز اسناد انقلاب اسلامی همزمان با سالروز عملیات مرصاد 3عنوان از تازه‌ترین آثارش را در مورد مجاهدین معرفی کرد. کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» تألیف محمدعلی صدر شیرازی نخستین عنوان از این مجموعه کتابهاست [در شمارگان 1500 نسخه و 428صفحه و به قیمت ۱۳۵.۰۰۰ریال در سال 92 روانه بازار نشر شده است] . این ناشر به‌تازگی کتاب دیگری را نیز با عنوان «از مجاهدین تا منافقین» را به قلم مهدی حق‌بین منتشر کرده است این کتاب در 568صفحه و با قیمت 18هزار تومان منتشر شده است و [در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب رونمایی شده است] . مرکز اسناد انقلاب اسلامی همچنین به‌تازگی کتابی را نیز با عنوان «خداوند اشرف از ظهور تا سقوط» منتشر کرده است که به قلم سید حجت سید اسماعیلی است. این کتاب در 936صفحه با قیمت 30500تومان منتشر شده است».

خبرگزاری سپاه قدس 4مرداد 93:
“چهارمین شماره از نشریه ’رمز عبور’ با عنوان اصلی ’ محرمانه‌های ۵۹۸ ’ منتشر شد. رمز عبور این ماه همچنین ناگفته‌هایی از مجاهدین و روایتی تازه از عملیات مرصاد را با عنوان نابودی در چهار زبر در قالب یک کتاب ضمیمه منتشر کرده است».

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا 5مرداد 93:
«نقش تیپ قائم (عج) استان سمنان در نبرد و مبارزه با مجاهدین در روزهای پایانی 8سال دفاع مقدس آن قدر با اهمیت هست که حالا کتاب توصیفی و تحقیقی نقش تیپ قائم در عملیات مرصاد در دست تدوین است».

خبرگزاری سپاه قدس 6مرداد 93:
«همزمان با فرارسیدن عید فطر و در سالروز عملیات مرصاد سایت «یاشهید» به همت خادمان شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا افتتاح شد».

خبرگزاری سپاه قدس 11تیر 93:
«توزیع اسنادی از کارشکنیها مجاهدین در کشورهای عربی: ترجمه کتاب «انتفاضه شعبانیه» به زبان عربی و توزیع آن در کشورهای عربی منطقه. این کتاب دروغپردازی در مورد نقش سازمان در عراق است».

سایت وزارت اطلاعات- هابیلیان 31تیر 93:
تبلیغ مجدد کتاب «سازمان مجاهدین خلق، پیدایی تا فرجام» پس از 9سال که از انتشار آن می‌گذرد. سایت وزارت اطلاعات-هابیلیان ضمن تبلیغ آن نوشته است: «این کتاب به‌صورت کتاب دیجیتالی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد».
سایت وزارت اطلاعات- هابیلیان 4مرداد 93:
«جامعترین ویژه نامه الکترونیکی عملیات مرصاد به روزرسانی شد. از دیگر بخشهای این ویژه‌نامه مقالات درباره عملیات مرصاد به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، گفتگو با کارشناسان و صاحب‌نظران، کتاب‌شناسی عملیات مرصاد و گالری عکس و فیلم این عملیات می‌باشد».

سایت وزارت اطلاعات- هابیلیان 5مرداد 93:
«نرم افزار چند رسانه‌یی ”مرصاد؛ کمینگاه خداوند“ توسط سایت وزارت اطلاعات-هابیلیان منتشر شد. ۹۹مقاله، ۲۷مصاحبه، روایت ۲۶عضو جداشده از مجاهدین، بازتاب در روزنامه‌های اطلاعات، جمهوری اسلامی، کیهان و همشهری، اعتراف دستگیرشدگان، معرفی ۳۷کتاب و ۷۰خاطره و انتشار ۸۰قطعه عکس و سند، و دهها ساعت فیلم و صوت از عملیات مرصاد، در این اثر چند رسانه‌یی گردآوری و عرضه شده است».

تلویزیون رژیم شبکه خبر ـ 5مرداد 93:
عبدالله عراقی، جانشین سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران:
«عملیات مرصاد در حالی آغاز شد که ما قطعنامه 598 را با توجه به شرایطی که پیش آمده بود پذیرفته بودیم، یعنی دقیقاً بیست و هفتم تیرماه 1367، کارشناسای نظامی و اقتصادی کشور همه به این نتیجه رسیدن که قطعنامه پذیرفته بشه، امام هم تأیید کردند پذیرش قطعنامه را…».

تلویزیون رژیم شبکه خبر ـ 5مرداد 93:
اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس و سرکرده لشکر27 (ضد) محمد رسول‌الله:
«در اصل منافقین یک عملیاتی چند ماه قبل تو مهران انجام داده بودند و اونجا این شعار را داده بودن که امروز مهران فردا تهران. یعنی این شعار را داده بودند، خیلی احساس غرور می‌کردند. و در نهایت به این‌جا رسید که اینا برنامه‌ریزی هم داشتند که اول مهر سال 67 اینا یک همچی عملیاتی را بخوان انجام بدن».

تلویزیون رژیم شبکه یک - 6مرداد 93:
سرلشکر معدوم نور علی شوشتری سرکرده قرارگاه نجف در جریان عملیات:
«اگر ما در عملیات مرصاد موفق نمی‌شدیم معنی‌اش این بود که تمام نتیجه 8سال دفاع مقدس را از دست می‌دادیم.

تلویزیون رژیم شبکه یک 6مرداد 93:
علی موئیدی مدیر جهاد سازندگی در جریان عملیات:
«… ما آمدم با آقای ملزم پشت فرمان بود آمدم همینجا دیدم رسیدم پای تانک به تصور این‌که ما هنوز فکر می‌کردیم اینها عراقیند وقتی سر بلند کردم دیدم نه تانک جلو که وایستاده یک طرفش پرچم ایران با آرم شیر خورشید طرف دیگر هم مال سازمان منافقین بود؛ سربازی تقریباً جوان 18، 20ساله‌ای وایستاده بود ما رو آورد پایین من و آقای ممبی وند رو گفت کجا می‌ایی؟ گفتم از شهر. گفت آمدی اینور… گفت چه‌کاره ای؟ گفتیم کارمندیم. گفت ریشها چیه؟ البته اسلحه را گرفته بود رو سینه‌مان را، بعد خوب بود ماشین رو تماشا نکرد چون ماشین توش ده بیست قبضه‌ای اسلحه کلاش و اینها بود، ریش رو هم گفتم ریشه مگه ریش ممنوعه؟ خواست خدا کمک کرد از ما چیزی نگفت گفت بروید بخوابید البته نشناختند، گفت بروید بخوابید کنار جاده هر کسی می‌دیدند می‌خواباندند کنار جاده…».

تلویزیون رژیم شبکه یک 6مرداد 93:
از برنامه کمینگاه شیطان قسمت دوم:
پاسدار کوثری سرکرده لشکر 27 (ضد) حضرت رسول (ص) در حین جریان عملیات

«نهایتاً یک آتش‌سوزی بسیار عظیمی این‌جا ایجاد شد که اصلاً می‌خواهم بگم در طول جنگ فقط من یک نقطه به‌اصطلاح دیده بودم اونهم کربلا 5 بود که این‌قدر اونجا آتش روشن شده بود که این‌جا هم باید بگیم همان شباهت رو داشت»

تلویزیون رژیم شبکه یک 5مرداد 93:
عملیات مرصاد کمینگاه منافقین ـ قسمت دوم
سرهنگ پاسدار علی سلیمانی سرکرده گردان در جریان عملیات:
«با توجه به محدودیت زمانی که داشت سرنوشت نظام داره در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیره در یک چنین وضعیتی… طوری بود که تقریباً کار ما و عملیات ما خانه به خانه انجام می‌گرفت؛ کوچه به کوچه ما پیشروی می‌کردیم».

تلویزیون رژیم شبکه یک 5مرداد 93:
عملیات مرصاد کمینگاه منافقین ”_ قسمت دوم
پاسدار درویشوند جانشین پاکسازی در جریان عملیات:
«سازماندهی کرده بودند در قالب 5 تا لشکر که لشکر پنجمشون لشکری بود به‌نام سیمرغ، سازماندهی اینها اعم از لجستیک و پشتیبانی و تدارکاتی کاملاً از تهران تا بغداد بود».

تلویزیون رژیم شبکه یک 6مرداد 93:
-پاسدار اسدالله ناصح سرکرده تیپ (ضد) نبی اکرم و جانشین سپاه چهارم در جریان عملیات

«اتفاق بعدی که افتاد بچه‌های لشکر بدر بودند اولین درگیری که جدی با اینها بچه‌های لشکر بدر بودند داشتند نیرو می‌بردند جنوب تو دشت حسن آباد به اینها برخورد کردند»

پاسدار رضا شاه‌ویسی سرکرده تیپ (ضد) مسلم بن عقیل در جریان عملیات:
«منافقین که به این‌جا رسیدند تو دهنه تنگه مرصاد با بچه‌های بدر درگیر شدند شاید در حد یکربع بیست دقیقه درگیریش بود چون هوا هم تاریک بود اینها دیگه متوقف شدند یک مقداری عقب‌نشینی کردند.

شهدای بزرگواری مثل شهید سردار شوشتری که فرمانده قرارگاه نجف بود و من خاطره‌ای از ایشان بگم فرمودند موقعی که من تو گردنه مرصاد بودم سید احمد آقا از قول امام یک دستوری به‌من داد گفت که آقای شوشتری شما تا که تو قرارگاه نجف هستید تو منطقه غرب بودن و نبودن شما یعنی مجموعه سپاه پاسداران دشمن رو باید دفع کنید».

تلویزیون رژیم شبکه یک 6مرداد 93:
کرم رضا میرزایی رزمنده…
«نبردی که در واقع ما داشتیم با منافقین روی ارتفاع یک نبرد شاید بگم تن به تن یعنی به فاصله ده بیست متری بود یعنی به حدی به اینها نزدیک بودیم که دیگه از سلاحهای به‌قول معروف سبک همه‌اش استفاده می‌کردیم».

تلویزیون شبکه یک 6مرداد 93:
پاسدار ناصر شعبانی_سرکرده سپاه چهارم بعثت کرمانشاه
«من و سردار نوحی پیاده راه افتادیم به سمت اسلام‌آباد هیچ ماشینی هم به اون طرف نمی‌رفت

ما به‌یکباره دیدیم که یک ماشینی از خودیها میآد ماشین جیپ ارتش بود دست نگهداشتیم که مرا برسانید یکدفعه ما دیدیم که این ماشین جیپ رو یک سلاحی تیراندازی شد به طرفش ماشین جیپ تیرخورد و از بالای جاده افتاد پایین جاده اونجا جاده بلندتر بود از زمینهای اطراف، ما ندونستیم که این از کجاست رفتیم جلوتر حالا نگو اینها که دارند میآند منافقین‌اند

در این عملیات بقول خودشون تمام سازمان را به میدان میآرند تقسیم بندی می‌کنند که خیلی خب می‌خواهیم بریم داخل ایران هر کسی چه کار بکنه در این تقسیم بندی که اسنادش دست ما افتاده به صراحت دستخطهاشون هست مثلاً میگند که از قرارگاه خانقین اشرف کی حرکت کنیم از مرز کی بگذریم به قصرشیرین کی برسیم کی سرپل ذهاب رو ازش رد بشیم کی به اسلام‌آباد به باختران به همدان به قزوین و سپس به تهران…».

تلویزیون رژیم شبکه 5 - مستند «کمینگاه الهی» - 4مرداد 93:

صدر الله بابلی، فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب:
«آغاز یک عملیات تحت عنوان فروغ جاویدان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و عملیات رو در سوم مرداد ماه سال 67 از منطقه خسروی به سمت قصرشیرین سپس سرپل ذهاب و بعد کرند غرب و در نهایت اسلام‌آباد غرب اغاز کردند».

علی فتاحی:
«گردنه‌ای هست از پشت سر کرند آنجا عقب‌نشینی کردیم آنجا یک خط پدافندی تشکیل دادیم».

محمد حسن پورالاجل:
«در عرض یک ساعت شاید تا ساعت 4بعد ازظهر چهار و نیم بعدازظهر هر دو شهر سقوط کرد».

علی فتاحی:
«در حین حرکتم چندتا بلندگو تو ستون اینها بود که مرتب شعار می‌داد و صحبت می‌کردند که ملت به ما بپیوندید ما برای آزادی شما آمدیم و می‌خواهیم شما را آزاد کنیم».

محمد حسن پورالاجل:
«تمام شب تا صبح بیدار بودیم بعد آوردن ماشینها رو مجدداً (نامفهوم) سوار بشید ما رو کنار کشیدند گفتند چه خبر آقای مردای؟ ما با چندتا از فرمانده گردانها صدا کردن گفتند شهر اسلام‌آباد دیشب سقوط کرده».

محمد حسن پورالاجل:
«تقریبا ساعت شش ونیم بعدازظهر روز سوم اینها شهر کرند غرب هم به‌اصطلاح گرفتند و به تسخیر خودشون درآوردند».

حمید رضا محمدی:
«نهایتاً منافقین از کرند میگذرن بطرف اسلام‌آباد غرب».

محمد حسن پورالاجل:
«تو همین میدان امام که وسط شهر هست و ورودی شهر کرند بطرف اسلام اباد یک مرتبه مردم دیدند ماشینهایی که بر بالای اینها نیروهایی هستن که دقیق همه ایرانی‌اند ایرانی هم صحبت می‌کردند خوب منافقین عراقی که نبودن ایرانی بودن».

محمد حسین‌پورالاجل:
«ما از ما فاصله تقریباً چیزی که تقریباً 1500 متر، 2هزار متری می‌دیدیم اینها را تو خیابان و بالای ساختمانها برای خودشان اینها گرفته بودند. گفتیم حالا چطور وارد بشویم، این جاده تخت و کفی چیزی نزدیک 2کیلومتر یک دانه درخت هم نیست. روی جاده آسفالت ما می‌خواهیم برویم تو شهر، خوب اینها همه که روبه‌روی ما، 2هزار متری ما تانک و تیربار و همه چیز هم جاده را، کاملاً رو به جاده مستقیم. ما چطوری می‌توانیم با اینها درگیر بشویم. گفتند خوب ما حالا نشستند، فرمانده‌ها دیگر فرمانده تیپ آمدند، برنامه‌ریزی کردند، گفتند چندتا مینی کاتیوشا، کاتیوشا آوردند، گفتند با خمپاره ما این ماشینهای تانک و نفربرهایشان که وسط جاده توی شهر هستند روبه‌روی ما، بر روی ساختمان را ما شروع می‌کنیم به آتش زدن، می‌زنیم اینها را…»

سرتیپ خلبان مزدور سید نظر محمدی:
«من با امیر حسنی سعدی فرمانده نظامی سپاه تماس گرفتم، گفتم خیالتان راحت باشه این‌جا دو گردان از سپاه هست که گفت نه آنها سپاهی نیست و ما هیچ نیرویی در آنجا نداریم، گفتم پس کی هستند اینها، گفت یکدفعه دیگر بروید شناسایی کنید، دفعه بعد که هلیکوپترها، دو فروند هلیکوپتر فرستادیم رفت شناسایی بکنه که تیر‌اندازی کردن به سمت شان، تیر‌اندازی کردن متأسفانه مورد اصابت واقع شد که دیگر خلبانها فهمیدند که آنها نیروهای دشمنند که برخورد کردند».

سرهنگ خلبان مزدور فریدون درکه:
«نیروهای زرهی زیادی داشتن. پر قدرت وارد شدن و هوانیروز قهرمان نقش خودشو ایفا کرد و با استفاده از عوارض زمین و تنگه‌های حسن آباد و چهار زبر از اطراف ارتفاعات شروع کرد به اینها حمله‌ور شد و شکار تانک آغاز کرد و ستون عظیم تانکهای اینها که با سرعت زیادی حمله‌ور می‌شدن و می‌جنگیدن»،

البته عملیات اینها در دو بعد سیاسی و نظامی میشه راجع بهش بحث کرد، چون سوای بیشتر عملیاتها جزو مهمترین عملیاتها محسوب میشه به‌خاطر این‌که اینها اهداف دیگه بجز جنگیدن داشتن و آن هم به‌اصطلاح شکست اسلام و میهن اسلامی بود و می‌خواستن استانهای کرمانشاه، همدان را تسخیر کنند و سپس به قزوین و تهران بیایند و جمهوری اسلامی، به قول خودشون شکست بدهند».

سرتیپ خلبان مزدور نظر محمدی:
«امیر سرلشکر صیاد شیرازی که آمد فرماندهی رو به‌دست گرفت، شینوکها آمدند تعداد زیادی از نیروها رو جابه‌جا کردیم متجاوز از 400 رایت پرواز کردیم در حدود 500ساعت پرواز کردیم».

سرهنگ خلبان اسدالله محمودی خلبان هوانیروز در عملیات مرصاد: در عملیاتی که مرصاد که در منطقه غرب این عملیات رخ داد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از بالگردهای کبرا و همچنین بالگردهای شینوک و بالگردهای 214 در این عملیات به‌طور مستمر شرکت فعال داشت».

سرهنگ خلبان مزدور اسداله محمودی:
«در همین زمینه 3فروند از بالگردهای ما مورد اصابت دشمن قرار گرفت که متأسفانه یکی از بهترین خلبانهای هوانیروز، شهید فرزالان در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شد».

سرهنگ خلبان مزدور فریدون درکه:
«نیروهای رزمنده تازه نفس رسیدند، تعداد زیادی از آنها به ناگاه اسیر شد، تعدادی هم با توجه به هماهنگی که بین خودشون داشتند و ازشون اسیر گرفته شد خودشون عنوان کردند به هیچ‌وجه سعی نمی‌کردند اسیر بشند. اینها در جیب هاشون یک سری قرصهای سیانور بود که قبل از اسارت اینها را می‌خوردند و در عرض چند ثانیه اینها از بین می‌بردند».

سرهنگ خلبان مزدور اسدالله محمودی:
«در همین راستا هوانیروز جمهوری اسلامی ایران با شرکت 56 فروند بالگرد و بیش از 400ساعت پرواز عملیاتی کلیه نیروهای نفاق را در تنگه مرصاد، تنگه چارزبر تار و مار کند.

… در همین راستا هم هوانیروز از سایر پایگاههای دیگر هم استفاده کرد. ما در این عملیات مرصاد علاوه بر این‌که پایگاه هوانیروز یک پایگاه مادر بود و به کلیه این عملیات پوشش می‌داد، از پایگاه هوایی پشتیبانی اصفهان هم استفاده شد و تعدادی بالگرد هم از پایگاه هوانیروز کرمان به پایگاه هوانیروز کرمانشاه اعزام شدند.

… بیش از 30 فروند بالگرد هوانیروز از کرمانشاه به منطقه مرصاد اعزام شد. حدود 708ساعت پرواز طبق آمارها در 728 سورتی پرواز منطقه مرصاد را زیر آتش سنگین خود گرفتند.

… عملیات مرصاد را می‌تونیم فتح نهایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قلمداد کنیم هم به‌خاطر این‌که بعد از پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران نیروهای دشمن از این فرصت استفاده کردند و با حضور گسترده جهت گرفتن اسرای بیشتر به‌خاطر این‌که در طول 8سال دفاع مقدس خب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از اسرای زیادی از عراقی گرفته بودند.

… به همین راستا اینها حملات را شروع کردند و منافقین هم که از بدو شروع انقلاب اعمال خیانتکارانه خودشون را طی می‌کردند و پناهنده شده بودند به رژیم بعثی از این فرصت استفاده کردند و به جمعاوری نیروهای خودشون در اکثر کشورها در قالب 50 تیپ که هر تیپشون حدوداً نزدیک 250نفر بود اینها به‌صورت گسترده و با تجهیزات مدرن به روز…».

تلویزیون رژیم شبکهٴ خبر ـ فیلم رویای سیاه ـ 4مرداد 93:
توضیح: این برنامه اولین بار در تاریخ 4مرداد 91 از تلویزیون شبکه خبر رژیم پخش شد و مجدداً در تاریخ 4مرداد 93 از همین کانال پخش گردید.

مزدور اطلاعات ایرج صالحی:
«رجوی به نیروهای القاء کرده بود که در ایران کسی حاضر به جنگیدن نیست و با ورود شما مردم گروه گروه به ارتش آزادیبخش ملحق خواهند شد.

مزدور اطلاعات شهریار اسماعیلی:
”بعد از این‌که این توجیه انجام شد ما یک هفته تمام وارد آماده‌سازی عملیات شدیم از تجهیز سلاحها، آماده‌سازی سلاحها“.

مزدور اطلاعات صمد نظری:
«به نیروهای خارج کشوریش دستور آماده‌باش داده بود که شما بتونین هر تعداد نیرویی که می‌تونین رو بفرستید برای عملیات.

… سازمان برای اجرای تصمیمات خود اعضا و طرفدارانش را از کشورهای مختلف فراخواند.

”کانادا، نروژ، سوئد، انگلیس، آلمان تمام کشورهای اروپایی می‌آمدند به‌خصوص آلمان و انگلیس“.

تلویزیون رژیم شبکهٴ 1- فیلم سراج ـ 4مرداد 93:
گوینده تلویزیون: «سوم مرداد سال 1367گروهک منافقین با آغاز عملیات فروغ جاویدان مدعی می‌شوند در مدت سه روز تهران را فتح می‌کنند. منافقین درصدد بودند تا با این عملیات، با تصرف شهرهای اسلام‌آباد، کرمانشاه، همدان، قزوین و تهران، جمهوری اسلامی را ساقط کنند».

پاسدار ناصر شعبانی_سرکرده سپاه چهارم بعثت کرمانشاه:
«حمله کردند، آمدند، مردم، مردم اسلام‌آباد، مردم کرند، با توجه به خیانتهایی که ارتش عراق در ابتدای جنگ داشت، فرضشون این بود که عراقیها حمله کردند. لذا مردم سراسیمه از شهرها بیرون آمدند به طرف کرمانشاه. حضور مردم در میان جاده‌ها، شرایطی را به‌وجود آورد که به لطف خدا، ترافیک خوبی انجام شد».

تلویزیون رژیم شبکه2- فیلم تنگه مرصاد- 4مرداد 93:
سرتیپ پاسدار جعفری از سرکردگان سپاه پاسداران:
«تنها قدرت و تنها نیرویی که می‌توانست این حرکت رو ادامه بده نیرویی بود که در مدت طولانی در طول مدت جنگ در اختیارشون بودن و آن نیروی منافقین بود…».

گوینده تلویزیون رژیم:
«رادیو منافقین با ارسال پیامهایی از مردم کرمانشاه می‌خواست که زمینه را برای ورود ارتش به‌اصطلاح ارتش آزادیبخش مهیا سازند و اماده جذب در تیپ و لشکرها باشند».

تلویزیون رژیم شبکهٴ خبر - فیلم فرجام نفاق ـ 5مرداد 93:
گزارشگر تلویزیون رژیم:
«این‌جا گردنه چهارزبر یا تنگه مرصاد در 35 کیلومتری کرمانشاه است، در مرداد ماه 1367 نیروهای سازمان منافقین با استفاده از فضای به‌وجود آمده در روزهای پایانی جنگ خود را به این نقطه می‌رسانند».

تلویزیون رژیم شبکهٴ خبر - برنامه رویداد ـ 5مرداد 93:
اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس و سرکرده لشکر27 (ضد) محمد رسو ل‌الله:
«اینها اومده بودند زمانبندی کرده بودند. یک طرح منظری کشیده بودند از سرپل ذهاب تا کرند را گفته بودند نیم ساعت. چون 30کیلومتره، از کرند تا اسلام‌آباد نیم ساعت. اون موقع جاده‌ها دوطرفه بود. عیناً الآن یک طرفه نبود که یک طرف بره، یک طرف بیاید کاری به هم نداشته باشند. اون موقع لذا سبقت گرفتن خیلی سخت بود، خطر خیلی بود».

تلویزیون رژیم شبکه1- عملیات مرصاد کمینگاه منافقین- قسمت سوم ـ 6مرداد 93:

«… اینها که از کنار مقر تاکتیکی ما رد شدند یک آر پی چی زدند به سمت آمبولانس ما یک مقدار خاکی این آر پی چی خورد بین منو و شهید فارسی که یک مقدار خاک ریخت تو چشم ما و من فکر کردم ایشون خورد ایشون فکر می‌کردند من خوردم».

تلویزیون رژیم شبکهٴ خبر ـ اخبار ـ مراسم مرصاد در کرمانشاه ـ 5مرداد 93:

پاسدار ریحانی-جانشین فرماندهی سپاه [ضد] نبی اکرم:
«… فکر می‌کردن که اگر وارد هر شهر و هر جاده‌ای بشن با استقبال زیادی از مردم مواجه می‌شن»

گزارشگر تلویزیون رژیم:
«آنها پیش از آن‌که به کمینگاه برسند، از قصر شیرین، سر پل ذهاب، کرند غرب و اسلام‌آباد غرب عبور کرده بودند… همه از خود می‌پرسند، چه شد که منافقین جرأت حمله پیدا کردند؟».

تلویزیون رژیم شبکه1 ـ مرصاد در کمینگاه شیطان قسمت سوم ـ 6مرداد 93:

پاسدار اسماعیل کوثری:
«این‌جا دقیقاً تنگه چارزبر و مرصاده آنوقت این‌جا الآن اگر تابلوش رو بگیری 10 کیلومتر به اسلام اباده 5 کیلومتر پایین‌تر تا سه راهی حساب کنی همه درگیری بود…».

پاسدار احمد سلیم آبادی:
«تعدادی از نیروهاشون از اون مسیر تلاش می‌کردند ارتفاعات را دور بزنند و تعدادی از اینور ارتفاعات را دور بزنند که بتونند گردنه را آزاد کنند بتونند عبور بکنند».
رادیو فرهنگ 31تیر 93:
«مجاهدین عوامل خودشون از کشورهای مختلف را فراخوانی کردند تا با تعداد زیادتری به تهران برسند می‌خواستند بعد از اشغال شهر سرپل ذهاب 8ساعته خود را به تهران برسانند».
خبرگزاری سپاه پاسداران 4مرداد 93:
«… مرداد سال 67 مجاهدین وقت را مغتنم شمرده بودند تا به‌اصطلاح خودشان ارتش آزادیبخش را جایگزین دولت جمهوری اسلامی کنند… رادیو سراسری نیز در بین خبرها گفت تعدادی از نمایندگان مجلس به جبهه رفتند! و دوباره اطلاعیه داد که رئیس‌جمهور نیز به جبهه می‌رود. مجاهدین تا تنگه چهار زبر (بین اسلام‌آباد و کرمانشاه) پیشروی کرده بودند و آنجا را اشغال کرده بودند. هدف عملیاتی مجاهدین از حرکت سریع با تانکهای برزیلی دجله (دارای چرخ‌های لاستیکی و سرعتی معادل 120 کیلومتر در ساعت) انجام می‌شد، تسخیر چندین شهر و در نهایت، رسیدن به تهران بود تجهیزات و نیروهایشان ویژه جنگ شهری طراحی شده بود».
خبرگزاری قرآن 5مرداد 93:
«هدف مجاهدین از حمله در عمق خاک ایران، با چندین تانک برزیلی دجله، تسخیر چندین شهر و در آخر رسیدن به تهران و به‌دست گرفتن قدرت بود».
خبرگزاری فارس 5مرداد 93:
«در رابطه با عملیات مرصاد، باید گفت که این عملیات تفاوت زیادی با دیگر عملیات‎ها داشت، یکی از این تفاوت‎ها این بود که هدف آن براندازی نظام بود. عملیاتی دیگر هم‌چون عملیات مجاهدین در فکه و مهران، همگی اهداف محدودی داشتند. عملیات‎هایی که انجام می‎گرفت در جهت اهداف نظامی‎خاص بود اما عملیات مرصاد را دشمن با هدف براندازی نظام طراحی کرده بود».

خبرگزاری فارس 5مرداد 93:
«مسأله مهم و تفاوت دیگر، این بود که اگر دشمن (مجاهدین) به کرمانشاه می‎رسید، به نوعی سه استان ما به اشغال دشمن در می‎آمد، یعنی که با تصرف کرمانشاه استان ایلام و کردستان هم به تصرف در می‎آمد، حتی اگر دشمن به اهدف کلی خودش نمی‎رسید این تصرف انجام می‎شد.
... سلاحهاشون را ثابت کرده بودند. پشتیبانیهای غذایی، کنسرو و امکانات و اینها، همه چیز را فراهم کرده بودند که تا تهران، نیازی نداشته باشند. حتی اینها منتظر بودند که ورود پیدا کنند تو کرمانشاه زندانها آزاد بشند، در زندانها را باز کنند و کسانی که از منافقین وابسته به اینها هستند، بیایند به اینها ملحق بشند و همه را سازماندهی کنند، تا ادامه بدهند بیایند تهران».

تلویزیون شبکه خبر 5مرداد 93:
پاسدار کوثری:
«اینها برنامه‌ریزی هم داشتند که اول مهر سال 67 یک هم‌چون عملیاتی را بخواهند انجام بدهند. اما با پذیرش قطعنامه، اینها هول شدند. خیال کردند که دیگه کسی جلودارشون نیست».

خبرگزاری سپاه پاسداران و روزنامه جوان ارگان بسیج ـ 5مرداد 93:
«در این عملیات مجاهدین، حدود ۳۰ تیپ رزمی جهت تهاجم خود به خاک ایران تشکیل داده بودند. هر تیپ ۱۷۰ نفر نیروی رزمی (۲۰ زن و ۱۵۰ مرد) در اختیار داشت که به همراه نیروهای پشتیبانی به ۲۸۰ نفر می‌رسید و دارای دو گردان پیاده، یک گردان تانک، یک گردان ادوات و یک گردان ارکان و پشتیبانی رزم بود. عملیات موسوم به فروغ جاویدان با… همراهی ادوات مختلف از جمله120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‌انداز 80 میلیمتری، 30 قبضه توپ 122 میلیمتری، 150 قبضه خمپاره 400 میلیمتری، یک‌هزار قبضه تیربار کلاشینکف، 30 قبضه توپ 106 میلیمتری و یک‌هزار دستگاه کامیون و دهها اقلام دیگر… پشتیبانی شد».

خبرگزاری سپاه پاسداران 5مرداد 93:
یکسری از نیروهای برخی یگانها که از منطقه گذر می‌کردند یا در منطقه مستقر بودند مقابل مجاهدین ایستادگی کرده بودند اما سرعت و عجله مجاهدین و همین طور سماجت آنها باعث شده بود که خیلی از مدافعان در این مسیر نتوانند کار موثری برای توقف مجاهدین انجام دهند و تعدادی هم [کشته] شده بودند. مجاهدین بر عکس عراقی‌ها که بعد از هر تک، دوـ سه ساعت تا تک بعدی‌شان طول می‌کشید، هر ده دقیقه پشت سر هم تک می‌کردند و این خیلی از ما توان می‌گرفت… اینها پشت سر هم تک می‌کردند که توانستند در اثر این تک‌ها، از خاکریز عبور کنند. بعضاً هم انتحاری جلو می‌آمدند سرتیپ پاسدار مهدی مهدوی‌نژاد که در زمان عملیات فروغ جانشین تیپ قائم بوده و در حال حاضر سرکرده سپاه ضدعلی بن ابی طالب استان قم است،

خبرگزاری حکومتی مهر 5مرداد 93:
پاسدار بهمن ریحانی سرکرده سپاه ضد نبی اکرم:
«یک ستون به طول ‏4 کیلومتر مسلح به توپ، تانک، نفربر، تفنگ ۱۰۶، ‏خودروهای سنگین حامل مهمات و سایر ادوات نظامی و ‏ لجستیکی، جاده دشت حسن آباد را پوشانده بودند»

روزنامه جمهوری اسلامی 5مرداد 93:
«مجاهدین با جمع‌آوری (نیرو) … از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی 15هزار نفر با بهره‌گیری از جنگ‌افزارهای خود از تنگه پاتاق، واقع در غرب کشور حمله خود را به جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌کنند».
سایت حکومتی شفاف نیوز 6مرداد 93:
«پس از فراهم آمدن مقدمات‌ ، ستون ارتش آزادیبخش متشکل از ۲۵ تیپ رزمی، رأس ساعت ۶ صبح روز دوشنبه 3مرداد 67 پس از اجرای مراسم صبحگاهی از قرارگاه خود در عمق خاک عراق به حرکت درآمده و پس از طی مسیر تعیین شده در ساعت ۴ بعدازظهر از مرز خسروی عبور کرده و طبق پیش‌بینی، ستون ۵ بعدازظهر از قصر شیرین و ۶ بعدازظهر از سر پل ذهاب عبور کردند. نیروهای سازمان بدون درگیری و عبور از خط وارد شهر‌های قصر شیرین و سرپل ذهاب شده و پس از عبور از کرند به سمت اسلام‌آباد پیشروی کردند و حدود ساعت ۹:۳۰ شب به اسلام‌آباد رسیدند و شهر را تصرف کردند. مجاهدین خلق در قالب تیپ‌های ۲۰۰ نفره، با تانکهای برزیلی بسیار پیشرفته با ۸۰ آمبولانس و صد‌ها خودروی سبک، دو کامیون اسلحه، آزمایشگاه و بیمارستانهای صحرایی و بسیار مجهز وارد ایران شده بودند.

… تفاوت دیگر این بود که در این عملیات دشمن توانسته بود بالغ بر 200کیلومتر به داخل کشور نفوذ کند، به‌طوری‎که جنگ به دروازه‎ کرمانشاه کشیده شد. این علمیات تا 10کیلومتری کرمانشاه و دو استان ایلام و کردستان هم کشیده شد، یعنی بیش از 200کیلومتر در عمق کشور نفوذ کردند.

- ”جان محمد“ که مسئولیت پشتیبانی جبهه‎های غرب را در سپاه برعهده داشتند، در کرمانشاه بودند. ایشان گفت «دشمن به اسلام‎آباد رسیده» متعجب شدم، گفتم: «شما یک ربع پیش به من گفتید دشمن به کرند رسیده، چطور 100کیلومتر راه را در عرض این مدت کوتاه پیشروی کردند و به اسلام‎آباد رسیدند؟!».

- مجاهدین در عملیات‎های نامنظم و نفر به نفر خوب می‎جنگیدند، در حالی که نیروهای ما از یال به کنار جاده رسیدند، به‌محض روشن شدن هوا مجاهدین که در کنار سنگ‎ها و درختان مخفی شده بودند، شروع کردند به زدن بچه‎ها».
خبرگزاری فارس 5مرداد 93:
پیام رهبری به‌عنوان امام جمعه‎ تهران مبنی بر حضور ائمه‎ جمعه در جبهه‎ها و حضور خود ایشان در صحنهٴ نبرد باعث تحول و حرکت و انگیزه‎ جدید و باعث جلوگیری از خطری بزرگ شد.
خبرگزاری حکومتی مهر 5مرداد 93:
پاسدار پاسدار بهمن ریحانی سرکرده سپاه ضد حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه: «عملیات مرصاد در منطقه چهارزبر کرمانشاه یکی از پیچیده‌ترین رویاروییهای نظامی ایران بعد از پیروزی انقلاب بود. این پیچیدگی دو عامل مهم داشت که اولین آنها رویارویی با گروهکی بود که نیروهای آنها ایرانی و فارسی زبان بودند. امکاناتی که آنها برای عملیات مرصاد… داشتند و البته پشتیبانی اطلاعاتی که از بیرون دریافت می‌کردند از پیچیدگی‌های نبرد مرصاد بود. مجموعه ‌این دو عامل یعنی رویارویی با یک گروهک به ظاهر ایرانی و پشتیبانی همه‌جانبه تسلیحاتی و اطلاعاتی باعث شده بود که یک عملیات روانی گسترده تا عملیات مرصاد کلید بخورد».

خاطرات صیاد شیرازی و شوشتری ـ سایت حکومتی فرجام نیوز 5مرداد 93:
«… دیدیم یک وانتی با سرعت دارد می‌رود. به خلبان کبری گفتم: از بغل با اون توپت -توپ 20میلی‌متری خوبی دارند از دو سه کیلومتری خوب می‌زند- یک رگباری بزن، ترتیبش را بده. گفت: اطاعت می‌شه. تا آمدم بجنبم، دیدم هلیکوپتر رفته بالای سرش، مثل این‌که می‌خواهد اینها را بگیرد، من گفتم: «جلو نرو زیرا اگر بروی جلو، می‌زنندت». یک دفعه هلیکوپتر را زدند، دیدم هلیکوپتر رفت، خورد به زمین شخم زده. یک دود غلیظی مثل قارچ، بلند شد؛ مثل این‌که دود از کلّه ما بلند شد که‌ای کاش نگفته بودیم: برو! اشتباه کردم. حالا چه کار کنیم؟ خلبان را نجات بدهم، ما را هم می‌زدند؛ آنجا پر مجاهد بود به هرصورت، خلبانها را راضی کردم که برویم یک آزمایش کنیم، ببینیم می‌توانیم خلبان را نجات بدهیم. دیدیم هلیکوپتر دومی گفت: من توپم کار نمی‌کند، نمی‌توانم پشتیبانی کنم؛ برویم آن‌جا، می‌زنند. گفتم: هیچی، اینها که شهید شدند، برویم».

«… مردم همراه نظام بودند، با پیام امام جمع شدند، اومدند انسجام پیدا کردند. دوباره ورود پیدا کردند، دنیا متحیر شد… . حالا برداشت خودم هست، وقتی قطعنامه را ما پذیرفتیم، به‌رغم پذیرش قطعنامه، رزمندگان اسلام، به‌ویژه سرکردگان عالیرتبه جنگ، ناراحت بودند. چون به هر حال می‌خواستند ادامه بدهند دیگه. به یک نقطه‌یی برسونند. اما چون فرمان امام بود، این حل شد براشون. اما ذائقه شون تلخ بود. ناراحت بودند.

- بعد از ریاست‌جمهوری حضرت آقا، ایشون را در اصل امام از 5استان منع کرده بودند، استانهای مرزی غرب کشور که درگیر بودیم. ولی موقعی که این احساس خطر شد، ایشون تو نماز جمعه اعلام کردند به تمام ائمه جمعه‌ها که حرکت بکنند و مردم را تشویق بکنند و ترغیب بکنند به طرف جبهه. که خوب اصلاً خود ایشون هم بلند شد، اومدند هم توی خوزستان و هم برای حتی تو عملیات مرصاد حضور پیدا کردن.

… این‌که جمهوری اسلامی نشون داد که صلح طلبه. یعنی حتی با این‌که ما قدرت به‌اصطلاح داشتیم و می‌تونستیم بزنیم از مرز هم بریم باز دومرتبه خیلی از شهرهایی، چون ارتش عراق دیگه پاشیده شده بود. با این‌که اومده بود، به ما حمله کرده بود، اما به‌اصطلاح این را عقب زدیم، زدیم تا حد زیادی آسیب سنگینی بهش وارد کردیم، منافقین هم این‌چنین شد، می‌تونستیم ادامه بدیم، اما چون حضرت امام قطعنامه را پذیرفته بودند، گفتند تا فقط لب مرز. و لذا این هم یک مطلب بود».

- «… این‌که از نظر دیپلوماسی، به‌خاطر این قدرت ایران، باید بگیم دیپلوماسی ایران در جهان دیگه حرف برای گفتن به‌اصطلاح داشت و مطلب آخر هم این‌که دوستان و وفاداران به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی امیدوار شدند. یک مقدار شاید در طول دو سه ماه آخر جنگ، ناامید شده بودند.

-. . می‌خواهم بگم، بعد از پذیرش قطعنامه که آقای عراقی گفتند، واقعاً بچه‌ها خیلی ناراحت بودند که چرا حضرت امام قطعنامه را نمی‌گفتند چرا پذیرفته، نه می‌گفتند همونجوری که حضرت امام فرمودند برید جنگ، همین جوری هم حالا که پذیرفتند سمعا و طاعتا، ولی‌فقیه هر چه بگه همونه، اما این‌که فرموده بودند من جام زهر را نوشیدم از این خیلی ناراحت بودند سخت بود براشون، لذا گریه می‌کردند واقعاً بچه‌ها و در نهایت تو این‌جا که نشون دادند، بچه‌ها اومدند به اما در عمل گفتند ما هستم پشت سر شما هستیم، شما را تنها نمی‌گذاریم. ولایت و ولی امر مسلمین را تنها نمی‌گذاریم و نشون دادند».

تلویزیون شبکه یک 5مرداد 93:
یکی از سرکردگان سپاه: «البته این لطف خداوند بود، معجزه الهی بود…».

- ما برای بود و نبود نظام می‌جنگیدیم. دفاع کردیم این را مردم درک کردند.

گوینده تلویزیون: «برادران امروزه ایران و اسلام لازم و ملزوم یک دیگرند به‌طوری‌که استعمار برای از بین بردن اسلام ایران را هدف تهاجمات خود قرار داده است چون می‌داند اسلام اصیل هیچ‌گاه زیر بار استعمار نمی‌رود و به ظلم ستمگران زمان گردن نمی‌نهد که همانا قبول ظلم به‌اندازه ظلم کردن گناه دارد حالا اگر دشمن متجاوز به خاک شما تعرض کرده این در واقع دست آمریکا است که این بار از آستین منافقین کوردل بیرون آمده است.
-: .. . این نشستی است در منطقه تجاری لادفانس در حاشیه پاریس میزبان ته مانده‌های گروهک تروریستی منافقین و دعوت شدگان هم برای سخنرانی همنشینان دائمی این گروهک از آمریکا جان بولتون. فرانس تاوزند و پاتریک کندی از اتحادیه اروپا استیونسن و از فرانسه هم برنارد کوشنر هدف این نشست براندازی و تغییر نظام با حمایت آمریکاییها است».

جان بولتون: «این به‌طور خاص موجب خشنودی من است که امروز تحت شعار تغییر حکومت ایران در میان شما باشم مدت زیادی است که من معتقدم سیاست آمریکا نباید مذاکره با نظام ایران باشد بلکه باید سرنگونی این حکومت را دنبال کند».

تلویزیون جام جم ـ 6مرداد 93:
مهدی مهدوی نژاد: یک دونه از این استیشنهای منافقین زده بود به خط همه ماشینهای که سوخته بودند و اینها این تونسته بود عبور بکنه یعنی یک استیشن با یک دانه وانت باهمدیگر عبور کردند.

«… فرمانده این عملیات علی صیاد شیرازی بود که در سال 1378 توسط سازمان مجاهدین خلق به طرز مظلومانه‌ای به‌شهادت رسید.

تلویزیون شبکه خبر 5مرداد 93:
مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد امروز در کرمانشاه برگزار شد. پاسدار –باصطلاح پایگاه نداشتن مجاهدین در ایران:
ریحانی- جانشین سرکرده‌ی سپاه [ضد] نبی اکرم:
فکر می کردند که اگر وارد هر شهر و هر جاده‌ای بشن با استقبال زیادی از مردم مواجه می‌شن
اسدالله ناصح: انهدام واقعی از اینها به‌عمل آمد اما باز ما می‌بینیم که. … بعد از این اتفاقات هم که برای اینها افتاده و ما بقیشون باز می‌بینیم به‌عنوان مزدور توی این ور و آن ور ازشون استفاده می‌شه همین الآن به‌عنوان نیروهای داعش یا توی سوریه بر علیه مردم

گزارشگر رژیم از پاریس: پاریس محل هماهنگیهای جدید‌ تروریستهای سوریه با گروهک تروریستی منافقین. اسباب بازی کوک شده غربیها در پاریس هم در این دیدار از حمایت گروه‌های تروریستی سوریه از منافقین قدردانی کرده

غافلگیر شدن رژیم از عملیات فروغ
پاسدار ناصر شعبانی _ سرکرده سپاه چهارم بعثت کرمانشاه:
«ساعت دو و ده دقیقه کم بود من رفتم جایی که باید ملاقات صورت می‌گرفت آقای هاشمی آمده بود قبل از این‌که برم وارد اون سالن بشم و اون جلسه یکدفعه تلفن توی سالن به من صدا زدند که فلانی تلفن فوری داری من مجدداً رفتم دیدم سرکرده سپاه کرند ما ست گفت فلانی وعده ما به قیامت عراقیها حمله کردند و الآن اول شهر کرند درگیریه من اسلحه و مهمات را گفتم از شهر ببرند

من هر چی بهش گفتم که چته تو مگر حالت خوب نیست این چیزها چیه می‌گی ایشون دیگه تلفن رو قطع کرد و ما آمدیم در اون جلسه که آقای هاشمی رفسنجانی نشسته بود سرکردگان ارتش و اینها بودند من به آقای هاشمی گفتم که ایشون سؤال کرد که وضعیت جبهه ها چه خبر؟ من بهشون گفتم که من خبری دارم که این خبر اگر صحت داشته باشه اهمیتش از این جلسه بیشتره. گفت چیه؟ گفتم که لحظاتی قبل سرکرده ما زنگ‌زده و گفته عراقیها حمله کردند به کرند ایشون گفت نه اصلاً صحت نداره چون ما در جنوب اینها را پس زدیم به یکباره گفت یکبار دیگه بگو تو چی گفتی؟ من یکبار دیگه اونچه رو که سرکرده ما گفته بود به ایشون گفتم یک سکوتی تو جلسه شد به من گفت بلند شو از این تلفن زنگ بزن به کرند ببین چه خبره. خط ویژه‌یی بود من بلند شدم هر چی تلاش کردم نتونستم کرند رو بگیرم».

تلویزیون شبکه 2 ـ عملیات مرصاد_فروغ جاویدان 5مرداد 93:
«سپاه اسلام که با استعداد 5 لشکر و سه تیپ و در مجموع 22 گردان وارد عملیات شده بود در مواجه با نیرویی شامل 20 تیپ از مجاهدین به استعداد 20 گردان منظم 150نفری نبردی را سازمان داد».

23تیر 93
خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا:
دو فیلم فاخر برای صیاد شیرازی و حسن باقری ساخته می‌شود

3مرداد 93:
-خبرگزاری حکومتی ایسنا ـ سالروز آغاز عملیات مرصاد

4مرداد 93:
- خبرگزاری سپاه قدس : پشت پرده حضور زنان در عملیات مرصاد
- خبرگزاری سپاه پاسداران
- عضو کمیسیون امنیت مجلس: منافقین با سوسن و به‌دنبال فتح تهران
چهارمین شماره از نشریه رمز عبور منتشر شد

5مرداد 93
-تلویزیون شبکه2 : عملیات مرصاد – فروغ جاویدان
-تلویزیون شبکه1 : مجله خبری – عملیات فروغ جاویدان
- بزرگداشت مرصاد (این به تاریخ 5مرداد پخش شده است)
-تلویزیون جام جم 1: ویژه برنامه عملیات فروغ جاویدان
- تلویزیون رژیم شبکه خبر: مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد
- خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا : از مجاهدین تا منافقین
- عملیات ظفرمند مرصاد تحلیلهای غلط منافقین را برملا ساخت
-عملیات مرصاد سوژه فراموش شده
- خبرگزاری حکومتی ایلنا: کتاب «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین» منتشر شد
- روزنامه حکومتی سیاست روز: مرصاد سند هوشیاری همیشگی ملت
- خبرگزاری سپاه پاسداران: کتاب خداوند اشرف از ظهور تا سقوط
مؤسسه مطالعات و پژوهش: از «فروغ جاویدان» تا «مرصاد»

6مرداد 93
- خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا: عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین منتشر شد
- خبرگزاری سپاه قدس: پایگاه اطلاع‌رسانی گلزار شهدای تهران رونمایی شد
- سایت حکومتی شفاف نیوز: توهمی که برای سازمان مجاهدین تبدیل به مرگبارترین خاطره شد
- خبرگزاری سپاه پاسداران: روایتی از عملیات مرصاد
- همزمان با سالروز عملیات مرصاد مراسم رونمایی از سایت «یا شهید»
رادیوایران: مصاحبه با هاشمی‌نژاد

7مرداد 93
-خبرگزاری حکومتی ایسنا: پاسدار شاه ویسی از روزهای آخر جنگ تحمیلی گفت-درباره فروغ
-خبرگزاری حکومتی کردپرس و خبرگزاری مهر: به بهانه پنجم مرداد، سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه
- سایت شبکه خبر سیما : روایت حیرت‌انگیز شهید صیادشیرازی از عملیات مرصاد
- سایت حکومتی افکار نیوز و «تا شهدا…» : خودکشی منافقین با سیانور

8مرداد 93
سایت حکومتی افکار نیوز: روایت صیادشیرازی از عملیات مرصاد

سایتهای وزارت اطلاعات و سایتهای پوششی
- سایت پوششی قلم ـ 11تیر 93: ربع قرن پس از گذشت دروغ جاویدان ـ قسمت سوم
- سایت وزارت اطلاعات- هابیلیان - 2مرداد 93 : شهید شوشتری نقش برجسته‌ای در عملیات مرصاد داشت
- مؤسسه راهبردی دیده‌بان ـ 2مرداد 93: از جولان صیاد شیرازی تا خاطره مادر سه شهید درعملیات مرصاد
- سایت وزارت اطلاعات- هابیلیان - 4مرداد 93 تاملی دوباره در علمیات مرصاد، نتایج و پیامدها
- سایت وزارت اطلاعات-هابیلیان - 4مرداد 93 درخششی دیگر (گفتار متن فیلم روایت فتح درباره مرصاد)
- سایت وزارت اطلاعات-هابیلیان ـ:4مرداد 93 مرصاد پایانی بر رؤیای منافقین
- مؤسسه راهبردی دیده‌بان ـ 5مرداد 93: منافقین با سوسن و ثریا به‌دنبال فتح تهران
- مؤسسه راهبردی دیده‌بان - 5مرداد 93: اعتراف خنده‌دار منافقین در سالروز عملیات فروغ جاویدان
- سایت وزارت اطلاعات موسوم به مجاهدین ـ 5مرداد 93: دستاورد بزرگ در عملیات مرصاد
- سایت وزارت اطلاعات موسوم به مجاهدین ـ 5مرداد 93: ذهن مسموم و توهم اعضا
- سایت وزارت اطلاعات- هابیلیان 5مرداد 93 عملیات مرصاد عامل سرافکندگی کاخ سفید و رسوایی منافقین
- مؤسسه راهبردی دیده‌بان - 6مرداد 93: اعتراف خنده‌دار منافقین در سالروز عملیات فروغ جاویدان
- سایت وزارت اطلاعات- هابیلیان 6مرداد 93: تجاوزی که در آن منافقین متحمل تلفات سنگینی شدند (هاشمی نژاد)
- مؤسسه راهبردی دیده‌بان - 5مرداد 93 : روزی که منافقین به‌صورت دسته جمعی «سیانور» می‌خوردند
-سایت وزارت اطلاعات موسوم به اینترلینک - 8مرداد 93: از روایت شهید صیادشیرازی از عملیات مرصاد
- ندای حقیقت (مزدور سنجابی) 8مرداد 93 عملیات فروغ جاویدان شکست بزرگ تاریخی رجوی قسمت اول
- برنامه تلویزیونی مزدور استیجاری علیرضا نوریزاده - 8مرداد 93: از الموت تا اشرف و از حیدرخان تا مسعود میرزا
- انجمن نجات رژیم ـ 4مرداد 93 مسعود رجوی و تراژدی فروغ جاویدان
- سایت پوششی وزارت اطلاعات موسوم به قلم - 30تیر 93 ربع قرن پس از گذشت دروغ جاویدان – قسمت دوم
- سایت پوششی وزارت اطلاعات موسوم به قلم ـ 29تیر 93 ربع قرن پس از گذشت دروغ جاویدان – قسمت اول
- سایت پوششی اطلاعات آخوندها موسوم به یاران 10مرداد 93 به بهانه عملیات فروغ جاویدان
-سایت وزارت اطلاعات موسوم به مرصاد - 4مرداد 93 وعده گاه خدا برای اضمحلال منافقین
- سایت وزارت اطلاعات ـ موسوم به اینترلینک - 10مرداد 93 رجوی نه به‌دنبال پیروزی که به‌دنبال تثبیت رهبریش بود

- سایت وزارت اطلاعات ـ موسوم به اینترلینک - 30تیر 93 ربع قرن پس از گذشت دروغ جاویدان
- سایت وزارت اطلاعات ـ موسوم به اینترلینک ـ 11تیر 93 ربع قرن پس از گذشت دروغ جاویدان – قسمت سوم
-انجمن نجات رژیم ـ 5تیر 93 اشاره به فروغ در معرفی کتاب «خداوند اشرف از ظهور تا سقوط)
- سایت وزارت اطلاعات اینترلینک - 8تیر 93 عملیات فروغ جاویدان (مرصاد)
- سایت وزارت اطلاعات اینترلینک - 8تیر 93 از الموت تا اشرف (نوریزاده)
- سایت نجات رژیم 28خرداد 93 مصاحبه با مزدور ایرج صالحی درباره فروغ و...
-سایت پوششی وزارت اطلاعات موسوم به نیم نگاه ـ 4مرداد 93 میز گرد مزدوران نجات در آذربایجان
- سایت وزارت اطلاعات موسوم به اینترلینک 5مرداد 93سالگرد عملیات “فروغ جاویدان ”
سایت وزارت اطلاعات موسوم به پرونده سیاه ـ 5مرداد 93 نقش نفوذیهای منافقین در عملیات مرصاد
سایت نجات رژیم ـ 5مرداد 93 ـ مصاحبه با مزدور اطلاعات علی مرادی
سایت وزارت اطلاعات – هابیلیان 5مرداد 93 عملیات مرصاد، عامل سرافکندگی کاخ سفید و رسوایی منافقین
سایت انجمن نجات رژیم - 5مرداد 93 اشتباه درآمدن تحلیلهای سازمان – مزدور زهرا میرباقری.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eab4b9ba-9a7c-4502-85d2-e5b5e93a563c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات