728 x 90

,تشدید سرکوب ,

آپارتاید مذهبی و عقیدتی در نظام ولایت‌فقیه

-

نماز اهل سنت در تهران
نماز اهل سنت در تهران
توهین و تبعیض نهادینه شده از طرف رژیم در حق هموطنان پیرو سایر مذاهب و ادیان امر تازه‌یی نیست. از ابتدای روی کارآمدن رژیم خمینی و در راستای نفی و سرکوب دگر اندیشان، هموطنان اهل سنت همواره در معرض تبعیض و سرکوب این رژیم قرار داشته‌اند
اما تا کنون نشنیده بودیم که رژیم هموطنان اهل سنت را به‌خاطر برگزاری نماز و مراسم عید فطر، این چنین مورد آزار و سرکوب قرار دهد، این چشمه جدیدی از اعمال آپارتاید مذهبی و دینی توسط فاشیسم دینی حاکم است و معنای خاص خود را دارد.
رژیم آخوندی روز دوشنبه6مرداد هموطنان اهل سنت در کردستان را تحت فشارهای رذیلانه و آزار و سرکوب قرار داد، چرا که آنان به پیروی از سایر پیروان اهل سنت، نماز و مراسم عید فطر را در این روز برگزار کردند.
در راستای اعمال این آپارتاید مذهبی بر هموطنان اهل سنت، صبح روز دوشنبه در سنندج و در مسجد ”کانی کوزاله“ این شهر، نمازگزاران با نیروی انتظامی درگیر شدند. درگیری زمانی آغاز شد که نیروی انتظامی مانع از ورود نمازگزاران به داخل مسجد شده و به شهروندان می‌گفتند که امروز عید نیست! بروید خانه‌هایتان! مردم حاضر در صحنه با نیروی سرکوبگر انتظامی درگیر شده و مأموران را مجبور به ترک محل کردند
به‌دنبال مقاومت و ایستادگی نماز گزاران اهل سنت در شهرهای کردستان در برابر نیروهای سرکوبگر رژیم روز دوشنبه 6مرداد (روز عید فطر اهل سنت) و برگزاری نماز عید توسط امامان مساجد و روحانیان اهل سنت در شهرهای مختلف این استان، اطلاعات سنندج و دیگر شهرهای کردستان امامان مساجد و روحانیان اهل سنت را به‌خاطر سرپیچی از دستور نیروی انتظامی به اطلاعات احضارکرده است.
کارگزاران و مأموران فاشیسم حاکم تنها به آزار و اعمال فشار بر نمازگزاران بسنده نکردند، بلکه عموم مردم را تحت فشار قرار دادند.
رژیم از جمله به‌منظور تحت فشار قرار دادن مردم، به یک اقدام ضداسلامی و ضدانسانی متوسل شد و برای جلوگیری از اجرای نماز عید فطر، آب مناطق مختلف را در سنندج و سایر شهرهای استان کردستان را قطع کرد که این اقدام باعث خشم و انزجار شدید شهروندان شد.
رژیم در پاوه، مردم را از بنزین محروم کرد و به مدت 3روز سوخت جایگاههای بنزین را قطع کرد و طی این 3روز مردم پاوه با مشکلات بسیار مواجه شدند و عملاً فعالیتها در این شهر فلج شد.
اما مردم مقاوم پاوه به این آپارتاید مذهبی رژیم آخوندی تمکین نکردند و روز 7مرداد جمع کثیری از تاکسی‌داران شهری و صاحبان تاکسیهای آژانس و سایر شهروندان، در جایگاه مرکزی شهرستان پاوه تجمع کردند و خشم و اعتراض خود را از نبود سوخت و خدمات جایگاههای بنزین در این شهر ابراز نمودند.
همزمان جمعی از مردم به‌عنوان اعتراض به خانه فرماندار پاوه رفته و وی را با خود به محل تجمع آورند. فرماندار رژیم که با خشم فزاینده مردم مواجه شده بود، در وحشت از گسترش جمعیت و تظاهرات ضدحکومتی قول تأمین سوخت را داد.
همهٴ این فشارها، افزون بر تحت تعقیب قرار دادن، زندانی کردن و اعدام مخالفان سیاسی از هموطنان اهل سنت است که بسیاری از آنان صرفاً به جرم اعتقادات خود در زندان و زیر اعدام به‌سر می‌برند.
هم‌اکنون صدها تن از هموطنان اهل سنت کرد، در زندانهای رژیم زندانی هستند، در سایر استانهای ایران از جمله سیستان و بلوچستان نیز به‌دلیل اعمال آپارتاید مذهبی توسط این نظام قرون وسطایی، هموطنان زیادی در زندانهای رژیم اسیر و تحت شکنجه هستند.
هم‌اکنون دهها تن هموطن اهل سنت به جرم آخوند‌ساخته مفسد فی الارض و محاربه محکوم به اعدام هستند. هر روز خبر از حمله و هجوم گاردهای ضدشورش یا مزدوران لباس‌شخصی و اطلاعاتی به گروههایی از اهل سنت در کردستان، در خوزستان و در بلوچستان و هرمزگان می‌رسد. برخی از روحانیان اهل سنت در زندان هستند،
اضافه بر تحت تعقیب قرار دادن فعالان سیاسی و مذهبی اهل سنت، رسانه‌های حکومتی، تکیه‌ها و منابر آخوندی نیز علیه این هموطنان به‌طور مستمر فعال هستند و درصدد مخدوش کردن چهره آنان هستند.
فشار مضاعف علیه هموطنان اهل نمود دیگری از ماهیت ضدبشری رژیم است. فشار مضاعف علیه اهل سنت، همچنین بیانگر ضعف و شکنندگی این نظام خصوصاً در مقطع زهرخوران اتمی است.
ضعف و شکنندگی رژیم و شکسته شدن شاخ ولایت خامنه‌ای تا آنجاست که از هر فعالیت این هموطنان حتی از برگزاری آیین و مراسم خاص خوشان نیز به هراس می‌افتد. از این‌رو توسل به اقدامات ضدانسانی نظیر قطع آب و قطع سوخت مردم، گویای آخرین دست و پا زدنهای رژیمی است که تعادل خود را از دست داده و با شتاب مسیر سقوط و نابودی را طی می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a73b7d8f-b870-43fc-aea3-34834838561f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات