728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,کمپ لیبرتی,اخبار عراق,

کنفرانس در کنگره آمریکا: سازمان مجاهدین خلق آخرین و بهترین فرصت برای حل مهمترین مشکل خاورمیانه

-

 -
-
در کنفرانسی در کنگره آمریکا درباره بحران عراق و دخالتهای رژیم ایران، سخنرانان تصریح کردند:
مالکی ریشه تمامی شرارتهایی است که امروز در عراق جریان دارد. او باید برود و یک دولت فراکیر که همه مردم عراق را نمایندگی کند بیاید
در این کنفرانس همچنین تصریح شد: سازمان مجاهدین خلق آخرین و بهترین فرصت برای حل مهمترین مشکل خاورمیانه یعنی رژیم ایران و افراط گرایی است
سخنرانان کنفرانس بر ضرورت تأمین حفاظت ساکنان لیبرتی توسط دولت آمریکا تأکید کردند.

سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا
 
 
عصر همه به‌خیر. به این جلسه در مورد بحران عراق و عملیات ایالات متحده خوش آمدید. ما خیلی خوشحالیم که همه شماها و این پنل برجسته از کارشناسان را در این‌جا داشته باشیم تا در مورد این موضوع فوق‌العاده مهم بحث کنیم. من، سفیر آدام ارلی، هماهنگ‌کننده صحبتها خواهم بود. ما اکنون بدون معطلی برنامه را با استقبال از یک عضو برجسته کنگره، جناب قاضی تد پو، جمهوریخواه از تکزاس، شروع می‌کنیم.

قاضی تدپو رئیس زیرکمیته تروریسم در کنگره آمریکا
 
 
عصر به خیر، به این جلسه درباره بحران عراق خوش آمدید. من تد پو عضو کمیته امور خارجه و کمیته قضایی هستم و قبلاً من برای مدت طولانی قاضی در تگزاس بودم. عدالت چیزی است که به‌دلیل سابقه و مسئولیتهایم در گذشته همیشه برای من مهم بوده و اکنون رئیس زیرکمیته تروریسم، منع گسترش سلاحها، و تجارت در کمیته امور خارجی هستم.
مالکی ریشه تمامی شرارتهایی است که امروز در عراق جریان دارد. تمام تصمیم‌گیریها او تنها برای منافع خودش و نه منافع کشور و قطعاً منافع اقشار مختلف مردم عراق است. او پنج سال گذشته را صرف تبدیل عراق به تیول شخصی خود کرده است که تحت کنترل کامل بگیرد. او ارتش را که عموماً کارآ بوده و از فرماندهان موثری تشکیل یافته بود پاکسازی کرد و به جای آنها افراد خود را که به‌عنوان مسئول نظامی هیچ هنر بیشتری در مقایسه با هر کس دیگر نداشتند، منصوب کرد او نایب رئیس‌جمهور را تعقیب و به مرگ محکوم کرد تنها به‌خاطر این‌که او یک سنی بود
مالکی باید برود. او برای هیچ‌کس خوب نیست. او برای جهان خوب نیست. او برای مردم عراق خوب نیست. او برای هیچ‌کس بجز خودش خوب نیست. اگر قرار است هر گونه ثباتی در عراق به وجود بیاید قدم اول برای عراقیها این است که او را بردارند و جامعه جهانی از شخص دیگری به‌عنوان مسئول مردم عراق حمایت کند.
در همین حال، یک گروهی از مردم در عراق هستند که مخالفان ایرانی و مبارزان راه آزادی ایران هستند، از دست رژیم مالکی بسیار رنج کشیده‌اند. بسیاری از آنها به قتل رسیده‌اند. حتی یک نفر، برای قتل ساکنان در کمپ لیبرتی و قبل از آن در کمپ اشرف پاسخگو نبوده است. جالب توجه است. به نظر می‌رسد که این تنها دولت عراق نیست، بلکه ملاها در ایران و دولت ایران تا آنجا که می‌توانند برای بی‌ثبات کردن و تعقیب ساکنان کمپ لیبرتی که قبل از آن در کمپ اشرف بودند، همدست هستند.
کمپ لیبرتی شبیه چیست؟ شما احتمالاً در آنجا نبوده‌اید. من هم در آنجا نبوده‌ام. آن زمان نه چندان دور که من در عراق بودم خواستم بروم و از کمپ اشرف بازدید کنم. مالکی با عباراتی که جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذاشت به من گفت که او به اعضای کنگره اجازه نخواهد داد تا ببینند که در اشرف چه چیزی در حال وقوع است. سؤال من این بود که در مورد این افراد که شما و جامعه جهانی از جمله ایالات متحده مسئولیت ایمنی‌شان را دارید، چه چیزی برای پنهان کردن دارید؟ البته او به این سؤال پاسخ نداد و او در مورد این فکر که جهان خارج می‌خواهد نگاهی به چگونگی رفتار با ساکنان اشرف و حالا کمپ لیبرتی داشته باشد، بسیار خشمگین بود.
خوب می‌دانید، من به‌عنوان یک قاضی سابق می‌گویم در زندان، در بازداشتگاه، شما می‌توانید وکیل خود را ببینید. شما می‌توانید با جهان خارج ارتباط برقرار کنید. شما برخی حقوق و امتیازات دارید. اما ساکنان کمپ لیبرتی، همان‌طور که رودی جولیانی گفت، در شرایطی بدتر از زندان زندگی می‌کنند. به‌دلیل رفتاری که با آنها می‌شود، این کمپ بیشتر شبیه به یک اردوگاه کار اجباری است.
آنها افرادی هستند که با رژیم کنونی در ایران مخالفند. حاکمان ایران نمی‌خواهند این افراد آزاد باشند. من فکر نمی‌کنم که آنها می‌خواهند این افراد آزاد باشند زیرا که آنها تهدیدی برای رژیم کنونی هستند. در دراز مدت، برای ثبات جهان لازم است که رژیم ایران توسط ایرانیان تغییر داده شود.
ما یک گروه عالی از سخنرانان را داریم که این‌جا هستند. من نمی‌خواهم بیش از این وقت آنها را بگیرم. و با تشکر از شما.

آدام ارلی: مهمان بعدی ما، رئیس عالیقدر کمیته اطلاعات کنگره مایک راجرز است. من فکر می‌کنم نماینده راجرز به‌طور واقعی یکی از رهبران در جنگ علیه تروریسم در سطح جهانی است و همچنین در مورد تهدیدی که ما همه از جانب رژیم ایران با آن مواجه هستیم، چه در عراق و چه در سایر نقاط، مواضع بسیار قوی دارد. نماینده راجرز، لطفاً بفرمایید.

مایک راجرز رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا:
 
 
به‌عنوان رئیس کمیته اطلاعات فقط می‌خواهم در مورد مداخله رژیم ایران خیلی کوتاه صحبت کنم. می گذارم شما در مورد خود بحران صحبت کنید که برای منطقه به چه معنی است. و من فکر می‌کنم این عواقب بسیار بسیار جدی دارد. حقیقت این است که جدی‌ترین، و من امروز استدلال می‌کنم شاید این جدیدترین تهدید جدی برای ضربه به کشور ما باشد، با توجه به داعش و قصد اعلام شده‌اش برای ارتکاب حملات تروریستی علیه غرب و ایالات متحده.
وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تخمین می‌زند تا 600 نیروی نظامی ایالات متحده در نتیجه دخالت رژیم ایران در عراق در طول جنگ عراق کشته شدند؛ اگر شما به این واقعیت نگاه کنید که رژیم ایران حاضر بود، با استفاده از مرزهای جنوبی ما افرادی را به ایالات متحده تنها چند سال پیش برای کشتن سفیر عربستان سعودی در واشینگتن، دی.سی نفوذ دهد؛ اگر به این واقعیت نگاه کنید که بر اساس گزارشهای عمومی، رژیم ایران با استفاده از حملات اینترنتی مؤسسات مالی ایالات متحده در سال 2012 را هدف داد، برخی تا 400 تلاش مختلف به‌منظور نفوذ به مؤسسات مالی آمریکاییمان برای اختلال را برآورد می‌کنند. و بعد به آن رویداد کاتالیزور در عراق، یکی از چندین رویداد، نگاه کند که این رویداد کاتالیزور که در آن موضع رسمی ایالات متحده این بود که ما در حال ترک کردن هستیم، ما تمام شده‌ایم، این سخت است، و اگر از آن زمان همه مجموعه وقایع را ردیابی کنید، که مالکی حتی جسارت بیشتر برای در آغوش کشیدن رژیم ایران و به‌دنبال حمایت از رژیم ایران به جای این‌که یک دولت وحدت درست کند بود،
اگر به‌شدت این‌که کجا می‌رویم و تصمیم‌گیریهایی که باید در چند ماه آینده بکنیم فکر کنید، نمی‌توانم به یک مسأله مهم‌تر برای مقابله با آن فکر کنم. و شما نمی‌توانید عراق و سوریه را تنها جدا کنید. ما باید قطعاً سیاست، تصمیم‌گیریهای سیاست خارجی در سوریه انجام دهیم که روی نتیجه در عراق تأثیر می‌گذارد. ما باید تصمیم‌گیریهایی بین تلاش برای پیدا کردن آتش‌بس میان غزه و اسرائیل بکنیم که روی آنچه در سوریه و عراق اتفاق می‌افتد تاثیر می‌گذارد. و همه این جاده‌ها، اگر به تمام آن جاده‌ها نگاه کنید، همه حمایتهای غیرقانونی، همه حداقل پول نقد، آموزش، سلاح که منجر به مرگ صدها هزار نفر از مسلمانان در سراسر خاورمیانه می‌شود، این جاده‌ها به تهران ختم می‌شود.
و به این ترتیب من فکر می‌کنم ما با تمام قدرت نرم ایالات متحده آمریکا برای شروع مهار فعالیتهای رژیم ایران در منطقه، شروع به تلاش برای آوردن یک دولت وحدت در عراق نیاز خواهیم داشت.
حالا تنها موضوع سیاست درست در زمان مناسب، و فشار در تمام مناطق دچار مشکل، از جمله تهران است.
بنابراین باز در انتظار بحث امروز شما هستم. می‌دانم که، باز، همه ما در این به یک دلیل هستیم. اگر ما بتوانیم صلح و ثبات در خاورمیانه پیدا کنیم جهان برنده می‌شود، قطعاً خاورمیانه برنده می‌شود و منافع امنیت ملی ایالات متحده برنده می‌شود. این چیزی است که ما باید بتوانیم گره بزنیم یا از هم باز کنیم. اگر همه ما روی همان مجموعه‌یی از نقاط داده‌ها و این‌که مشکلات کجا هستند توافق کنیم، و امیدوارم این امروز شروع خوبی برای انجام این کار باشد. از شما بسیار، بسیار متشکرم.

ژنرال جک کین معاون سابق ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا
 
 
بسیار از دعوت شما متشکرم. صادقانه بگویم که از دیدن تعداد شرکت کنندگان بسیار متعجب شدم. بسیار عالی و دلگرم‌کننده است. فکر می‌کنم بحران عراق چالشهای بزرگی را برای سیاستگذاران آمریکایی ایجاد کرده است. اولین نکته این است که در مقابل داعش چه باید کرد؟
داعش چهره تازه القاعده و یک جنبش افراطی وسیعتر است.
چالش مقابل آمریکا این است که ما هیچ‌گاه استراتژی جامعی برای شکست افراطی گری اسلامی نداشته‌ایم. این وجود نداشته است. ما حتی یک استراتژی نظامی نیز نداریم.
دولت آمریکا تصمیم درستی مبنی بر ارسال کمک به ارتش آزاد سوریه گرفته است. اما مشکل این‌جاست که این کمک بسیار ناچیز است. آنها نزدیک به 3000تن را آموزش خواهند داد. برخی تسلیحات ارسال خواهند کرد اما نه مقادیری که مورد نیاز آنها باشد. دو سال پیش، وزیر امور خارجه کلینتون، وزیر دفاع پانه تا، و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، ژنرال پترئوس، در تابستان 2012 به دولت توصیه کردند که دقیقاً آنچه ما می‌گوییم را انجام دهد. موضوع مربوط به دو سال پیش است. رئیس‌جمهور قبول نکرد. اگر او قبول می‌کرد ما در موقعیت بسیار بهتری قرار داشتیم و آنها از حمایت کافی برخوردار بودند.
تصمیم‌گیریهای کلیدی سیاسی در سال 2009 مبنی بر رها کردن عراق از نظر سیاسی و عدم کمک به ترسیم آینده عراق فاجعه‌بار بود. این امر درست در ژانویه 2009 با شروع کار سفیر جدید کلید خورد. مخصوصاً در پرتو موفقیتهای قبلی ما در کشورهای جنگ‌زده آلمان، ژاپن، ایتالیا، کره، بوسنی و هرزگوین، و فیلیپین. اینها همه موفقیتهایی بودند که طی آن تمرکز اصلی آمریکا رشد و توسعه کشور از نظر سیاسی و نظامی بود. اما در سال 2009 ما عراق را ترک کردیم. و بعد در سال 2011، به‌طور نظامی هم آن را رها کردیم.
هر دوی این تصمیمات برای عراق فاجعه‌بار بود، همان‌طور که متأسفانه دیده‌ایم. در این مورد چه باید کرد؟ فکر می‌کنم در حیطه دیپلوماسی وزیر کری باید با کشورهای منطقه که روابط نزدیکی با سیاستمداران سنی و شیوخ عشایر دارند کار کند، به‌خصوص عربستان سعودی، اردن، و قطر، تا آنها را از داعش دور و به سمت یک روال سیاسی جدید در عراق هدایت کند. روشن است که مالکی باید برود، همان‌طور که همه سخنرانان جلسه هم گفته‌اند، و یک دولت جدید باید شکل گیرد. اما این نتیجه به‌دست نخواهد آمد مگر این‌که آمریکا در این پروسه وارد شود. از نظر سیاسی، به‌نظر من سفیر کراکر و ژنرال پترئوس باید به عراق اعزام شوند. آنها موفقیتهای زیادی در آنجا کسب کرده و روابط موثری ایجاد کرده‌اند. آنها به‌شدت مورد احترام هستند. و فکر می‌کنم بتوانند این روند سیاسی را پیش ببرند که به یک دولت ملی و فراگیر متشکل از کردها، سنیها و شیعیان منتهی شود. و بعد پروسه ترمیم روابط با عشایر سنی آغاز شود.
نکته آخر این است که آیا باید با رژیم ایران همکاری کرد، با توجه به این تحول جالب که داعش دشمن مشترک ما است. آیا باید با کمک رژیم ایران داعش را شکست داد؟ مطلقاً خیر. رژیم ایران دشمن استراتژیک آمریکا در آن منطقه است. رژیم ایران خواهان هژمونی در منطقه است و در سال 1980 آمریکا را به‌عنوان دشمن شماره یک و استراتژیک خود در منطقه معرفی کرد.
مضافا، در عراق، نیروی قدس در دو پایگاه جدا به شبه‌نظامیان شیعه عراق آموزش می‌داد و آنها از تکنولوژی پیشرفته بمبهای کنارجاده‌ای استفاده می‌کردند و به‌طور سیستماتیک از آن تکنولوژی برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می‌کردند. ژنرال لوید آستین که اکنون فرمانده سنتکام است تخمین می‌زند که از میان 4400 سرباز آمریکایی که در عراق کشته شده‌اند، نزدیک به 2000تن از آنها توسط رژیم ایران کشته شدند. اکثر تحلیل‌گران دیگر اعداد کمتری ارائه می‌دهند اما هیچیک از آنها کمتر از 1300تن کشته به‌دست مزدوران رژیم ایران را منکر نمی‌شود. بنابراین با همه این توصیفات می‌توانید تصور کنید که اگر ما خودمان را به‌خاطر منافع مشترک کوتاه مدت به رژیم ایران نزدیک کنیم چه فاجعه اخلاقی بزرگی خواهد بود. و هیچ منطقی به هیچ‌وجه در این موضوع وجود ندارد.
آنچه ما باید انجام دهیم کمک به عراق در همان راستایی است که شرح دادم. رژیم ایران مشغول چه اعمالی در عراق است؟ آنها دارای یک مقر در فرودگاه رشید هستند که در جنوب شرقی بغداد قرار دارد. از آنجا آنها مشاور می‌فرستند و فرماندهی عملیات خود در عراق را انجام می‌دهند. نیروی قدس شبه‌نظامیان شیعه را سازماندهی کرده و حرکات و عملیات آنها را در کنار پنج لشکر عراق تسهیل می‌کند.
این اقدامات حائز اهمیت است و مالکی آنها را بدلایل روشنی وارد صحنه کرده است زیرا مالکی آلت دست رژیم ایران است
با تشکر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6783a4d6-5305-4cdf-880a-ce4ab2d71eba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات