728 x 90

سانسور در ایران,

بازداشت تعدادی از فعالان سایبری در شهرهای مختلف کشور

-

بازداشت فعالان سايبري
بازداشت فعالان سايبري
مأموران امنیتی رژیم طی یورشی، تعدادی از فعالان سایبری در مشهد را دستگیر کردند.
در این حمله که روز یکشنبه پنجم مرداد صورت گرفت، حمید حکمتی، اسماعیل ایزدی، فرید صارمی، علی چینی ساز، زهرا کعبی، فرجاد صالحی و یک تن دیگر، بازداشت شدند.
نیروهای لباس‌شخصی همزمان با هجوم به خانه‌های شخصی اسماعیل ایزدی و فرید صارمی، ضمن بازرسی، کامپیوترهای شخصی، مدارک و فایل‌های موجود و گیرنده‌های ماهواره را با خود بردند.
به‌رغم گذشت چند روز از این حمله و هجومها، هنوز از وضعیت و محل نگهداری دستگیر ‌شدگان خبری در دست نیست و پیگیری خانواده‌های آنان نیز، به نتیجه‌یی نرسیده است.

بنا‌ به گزارش دیگری، روز چهارشنبه 9مرداد نیز مأموران امنیتی با حمله به خانهٴ محمد زیدی شاد ”، وبلاگ نویس و فعال فرهنگی کرد در ارومیه، ضمن تفتیش خانه و ضبط برخی وسائل شخصی از جمله کامپیوتر، وی را بازداشت کردند و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

شایان ذکر است که طی ماههای اخیر، تعدادی از فعالان فضای مجازی، مورد بازداشت و محکومیت قرار گرفتند و از جمله توسط دژخیم محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ بیدادگاه رژیم، 8تن از آنان به اتهاماتی از جمله "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی" ، "فعالیت تبلیغی علیه نظام" ، "توهین به مقدسات" و "توهین به سران قوا" مجموعاً به حدود ۱۲۷ سال حبس محکوم شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85a0e638-915d-433c-a54c-ef6e03bf525b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات