728 x 90

ماه مبارك رمضان,

نیایش مریم رجوی - عید فطر ۱۳۷۶

-

مریم رجوی
مریم رجوی
 
 
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم انّا نرغب الیک فی دولة کریمه تعزّ بها الاسلام و اهله و تذلّ بها النفاق و اهله و تجعلنا فیها من الدعاة الی طاعتک والقاده الی سبیلک و ترزقنا بها کرامه الدنیا والاخرةاللهم ما عرّفتنا من الحق فحمّلناه و ما قصرنا عنه فبلغناه اللهم المم به شعثنا واشعب به صدعنا وارتق به فتقنا و کثّر به قلتنا و اعزز به ذلّتنا و اغن به عائلنا واقض به عن مغرمنا واجبر به فقرنا و سدّ به خلّتنا و یسّر به عسرنا و بیّض به وجوهنا و فکّ به اسرنا و انجح به طلبتنا و انجز به مواعیدنا واستجب به‌دعوتنا و اعطنا به سؤلنا و بلّغنا به من الدنیا و الاخرةآمالنا و اعطنا به فوق رغبتنا یا خیر المسئولان و اوسع المعطین اشف به صدورنا واذهب به غیظ قلوبنا واهدنا به لمااختلف فیه من الحق باذنک انّک تهدی من تشاء الی صراط مستقیم و انصرنا به علی عدوّک و عدوّنا اله الحق آمین

خدایا ما و مردم ما چشم به راه حاکمیت دولت کریمه‌یی هستیم که همانا دولت صلح و آزادی، دولت استقلال و حاکمیت مردمی است که در آن جرثومه‌های استبداد، شرک و دوگانگی، یعنی رژیم ضدبشری خمینی و تمامی مزدورانش، محو و نابود و خوار و خفیف شده باشند و اهل اسلام انقلابی و همه کسانی که در راه تو و خلق تو یعنی راه آزادی و حاکمیت مردم قدم برمی‌دارند، به عزت و اقتدار رسیده باشند. از درگاه کبریایی تو استقرار چنین دولت کریمه‌یی را طلب می‌کنیم تا ما را، در آن، در زمره دعوت کنندگان به جانب خودت و در زمره دست یابندگان به راه خودت و راه خلقت قرار دهی و سرفرازی و کرامت دنیوی و اخروی را روزی ما و روزی خلقمان بگردانی.
پس خدایا توان تحمل شدائد و توان فدای حداکثر را در راه خودت و خلقت و آنچه از حق و حقیقت و ضرورت به ما شناساندی، به ما بده (الهی آمین). مبادا که نسل لعنت شده‌یی باشیم و مبادا که در انجام مهمترین وظیفه خود که جنگ بزرگ ارتش آزادیبخش بر ضددشمن تو و دشمن خلق ماست، کوتاهی کنیم.

خدایا هر آنچه را هم که در گذشته و حال در این مسیر، که مسیر تو و خلق توست، کوتاهی و قصور کردیم، بر ما ببخش و خودت راه جبرانش را برای ما باز کن (الهی آمین)
خدایا با استقرار آن راهبر برحق و آن دولت مردمی، دولت صلح و آزادی، پراکندگی و آوارگی ملت ما را، که خمینی ضدبشر بانی و باعث آن بوده، التیام ببخش و همه گسستگی‌ها را خودت مداوا کن و به پریشانی‌های این خلق پایان بده (الهی آمین)

خدایا گواه بودی که خلق ما متحد و یکپارچه برای خمینی ضدبشر فرش خون گسترد، اما او که دشمن تو و دشمن خلق توست، به همه امانتها خیانت کرد و به جز تفرقه و نفاق و شکاف و ویرانی و نابودی ارمغانی نداشت.
خدایا این بار با تعمیق انقلاب این مردم تحت ستم، در مداری بس بالاتر و متکامل‌تر با استقرار دولت صلح و آزادی و حاکمیت مردمی، همه شکافها و تفرقه‌ها را به وحدتی عمیقاً رهایی‌بخش تبدیل کن و سختیها و مشکلات مردم ما را به واسطه آن دولت کریمه به‌سادگی و سهولت و گشایش تبدیل کن.

خدایا خلق ایران و مقاومت ایران و مجاهدین خلق ایران و رزمندگان ارتش آزادی را سرفراز و روسفید کن.
خدایا تمامی اسیران خلق را که در شکنجه‌گاههای رژیم رایت مقاومت برافراشته‌اند، به آزادی برسان.
خدایا گرفتاریهای خلق ما را رفع کن، آرمانها و درخواستها و نیازهای عادلانه این خلق را با صلح و آزادی و حاکمیت مردمی پاسخ بده و همه وعده‌های رهایی‌بخش را روا کن.
خدایا، دعای ما و خلق ما را در این باره اجابت کن و آرزوها و عطش گدازان مردم ایران و تمامی مجاهدین و رزمندگان آزادی برای سرنگونی دشمن خودت و دشمن مردم ما را پاسخ بده.
همانا که تو بهترین و شایسته‌ترین کسی هستی که می‌توانیم از او درخواست کنیم. همانا که تو بخشنده‌ترین بخشایندگان هستی.

خدایا با سرنگونی رژیم پلید خمینی، دلهای مردم ایران و همه پویندگان راه خودت را که راه صلح و آزادی، استقلال و حاکمیت مردمی است، شفا بده. دیدگانشان را روشن کن و چنان کن که خشم و کین قلبهای ما و قلبهای تمامی مردم ایران به حق فرو بنشیند و به اذن تو به جانب حقی که اکنون مورد اختلاف خلایق است، رهنمون شویم. همانا تو هر کس را که بخواهی و او شایستگیش را داشته باشد، به راه راست هدایت می‌کنی.
پس خدایا ما را بر دشمن خودت و دشمن خودمان یعنی رژیم پلید خمینی پیروزی ببخش.
ای خدای یگانه حق و حقیقت، مردم ایران در انتظار و چشم به راهند و از سلطه دژخیم به تو شکایت می‌برند، تا فطر بزرگ رهاییشان با رایت ارتش آزادیبخش ملی هر چه زودتر محقق شود.
خدایا مردم ایران را به آرزویشان، که رسیدن ارتش آزادیبخش به خاک ایران برای سرنگونی رژیم نامشروع آخوندی است، برسان.

خداوندا! تو شاهد بودی که رژیم آخوندی جز سرکوب و دجالگری، چیزی برای مردم ایران نداشت و ندارد. جز چپاول و غارت و جز جنگ و ویرانی و آوارگی و در به دری، چیزی برای مردم ایران نداشت و ندارد و جز تحقیر و توهین به زن و مرد ایرانی کاری نکرده و نمی‌کند.
و خداوندا! تو شاهد بودی که مردم ایران، زنان ایران، مردان ایران، جوانان آزاده ایران، در مقابل این رژیم تسلیم نشدند و در هر فرصتی اعتراض و قیام کردند. عزیزترین و رشیدترین فرزندانشان را فدا کردند.
پس، خداوندا! به لطف خودت، مقاومت این مردم و فرزندان رشید آنها در ارتش آزادیبخش را به ثمر برسان! دولت و حاکمیت کریمه صلح و آزادی را در ایران مستقر کن! بعد از سالها ستم شاه و شیخ، آزادی، حاکمیت ملی و مردمی و رفاه و پیشرفت را روزی ملت بزرگ ایران بگردان!

عید فطر بر همه شما مبارک.
عید فطر، عید بزرگی اســت. بــعــد از یــک مــاه روزه داری، به‌خصوص بعد از گذشتن از شبهای قدر، برای رزمندگان ارتش آزادی و به‌ویژه برای مجاهدین برگزاری این عید معنای خاصی دارد. خوب می‌دانم که همگی شما قدر خود را، در شبهای قدر امسال رقم زدید و در مسیر فدا و یگانگی، در مسیر پاکباختگی و رهایی یک گام بیشتر قدم برداشتید. قدر خود را رقم زدید تا بتوانید خود را برای شب قدر مردم ایران آماده کنید و ارتش آزادیبخش را توانمندتر کنید تا بتواند از عهده مسئولیت بزرگش، که آزادی مردم و میهنمان است، برآید. مردمی که نجاتشان از چنگال آخوندهای دژخیم به دست شما رزمندگان ارتش آزادی امکانپذیر است. البته که این کار، انسانهای بسا شایسته، وارسته، رها و یگانه می‌خواهد. این کار نیازمند قهرمانان و منادیان و پیام آوران عشق، فداکاری و از خود گذشتگی، آن هم تا مرز بی‌نهایت است، تا از این طریق بتوانند در برابر جانیان تاریخ قد علم کنند و پیروزی را نصیب مردمشان کنند. شما امسال، تا آنجا که من خبر دارم، در شب قدر به سمت فطرت پاک انسان، یعنی عشق، رهایی، رحمت و یگانگی یک گام جدی‌تر برداشته‌اید. درست در نقطه مقابل خمینی که مردم را به اسلامی دروغین و ریایی، اسلامی که سمبل ضجه و ناله، مویه و زاری و به قول شما سمبل قبر است، تشویق می‌کند. از نظر آنها سمبل ذات انسانی چیزی جز گناه، فساد و تباهی نیست و در انسان چیزی جز گناه و شر اصالت ندارد. به همین دلیل است که در منطق خمینی انسان سزاوار شکنجه، اعدام و سنگسار است. اما آنچه من و شما بیش از سه دهه آموختیم، درست در نقطه مقابل آن است. یعنی در اسلام و انسان اصالت با عشق، رحمت، رهایی و یگانگی است. این دو اسلامی است که در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند و من فکر می‌کنم که مسئولیت شما از این بابت هم خیلی سنگین است. چون با رژیمی می‌جنگید که اسلام را هم قلب کرده، و چیزی از آن باقی نگذاشته است. اما من و شما خوشبختانه در این دوره جزء کسانی هستیم که به وسیله راهبری که صلاحیتش را بیش از سه دهه در کوران مبارزه به اثبات رسانده، راه یافته‌ایم.
من خوب می‌دانم که امسال همه شما شب قدر خاصی را گذراندید. یعنی یک گام جدی‌تر در راستای وصل و یگانگی برداشتید و محصول این بحث شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر تک‌تک شماها و تک‌تک کسانی خواهد بود که در این مسیر می‌آیند و باز محصول آن نیز جز مبارزه هرچه بیشتر با رژیم خمینی نخواهد بود. به این دلیل، به‌دلیل کمبود وقت ترجیح می‌دهم دعایی از امام سجاد را که برایم خیلی جالب بود، و به نظرم آمد شاید برای شما هم جالب باشد، در این جا برایتان بخوانم تا در فرصتهای دیگری در مورد تفسیرش صحبت کنیم. البته فکر می‌کنم دعا به‌اندازه کافی گویاست، دعا از صحیفه سجادیه است، آنچه را که من و شما این روزها در پی آن هستیم ـ و به درستی فهمیدیم که هرچه بیشتر در این مسیر پیش برویم بیشتر و بهتر می‌توانیم به وظیفه انسانی، انقلابی و توحیدی خود عمل کنیم ـ خیلی خوب نشان می‌دهد و برایمان روشن می‌کند که همه چیز از این جا می‌گذرد. اجازه بدهید در ورای همه صحبتها به دعا بپردازم:
دعای امام سجاد در روز عرفه (از صحیفه سجادیه)

اللهم انک ایّدت دینک فی کل اوان بامام اقمته علماً لعبادک و مناراً فی بلادک بعد ان وصلت حبله بحبلک و جعلتة الذّریعه الی رضوانک و افترضت طاعتة و حذّرت معصیته و امرت بامتثال اوامره و الانتهاء عند نهیه و الاّ یتقدّمه متقدم و لا یتأخر عنه متأخر فهو عصمه اللائذین و کهف المؤمنین و عروه المتمسکین و بهاءالعالمین

خداوندا تو در هر دوران و زمانه‌یی آیین خود را به وسیله راهبری به اثبات می‌رسانی و او را شاخص راه و چراغ راهنما قرار می‌دهی. او کسی است که رشته راهگشاییش بر رشته هدایت تو منطبق است و تو او را وسیله کسب رضا و خشنودی خودت قراردادی، اطاعتش را بر همگان واجب کردی و نافرمانیش را نهی کردی. پروردگارا تو امر کرده‌ای که فرمانش اطاعت شود و نهیش پذیرفته گردد. کسی بر او پیشی نگیرد و از او باز پس نماند. چرا که او حافظ پناهجویان، پناهگاه مؤمنان، ریسمان مستحکم نیازمندان و روشنایی‌بخش جهانیان است. یعنی کسی است که به بهترین وجه راه و کجیهای آن را می‌شناسد.

الّلهم فاوزع لولّیک شکر ما انعمت به علیه و اوزعنا مثله فیه و آته من لدنک سلطاناً نصیراً و افتح له فتحاً یسیراً و اعنه برکنک الاعزّ و اشدد ازره و قوّ عضده و راعه بعینک واحمه بحفظک و انصره بملائکتک و امدده بجندک الاغلب

بار الها او را قادر کن تا شکرگزار نعمتت باشد و به ما نیز این توانایی را هم چون او عطا کن. خدایا از جانب خودت به او اقتداری عطا نما و فتح و پیروزی را با خونریزی هرچه کمتر نصیب وی گردان. پیروزی بر بزرگترین دشمنانت و دشمنان دینت و دشمنان مردم ایران. او را با ستاد مقتدرت یاری کن (الهی آمین!)
پشتش را محکم و بازوانش را قدرتمند نما (الهی آمین!)
او را با چشمان خودت حفظ کن و تحت حفاظت خودت بگیر و با فرشتگانت او را یاری کن (الهی آمین!)
خدایا با ارتش همیشه پیروزت او را یاری و مدد نما (الهی آمین)
خدایا این سعادت را نصیب همه ما کن که بتوانیم جزء یاری رسانندگان او باشیم و یاران صدیقی که تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس در راه او باشیم (الهی آمین!)

واقم به کتابک وحدودک وشرائعک وسنن رسولک صلواتک الّلهم علیه وآله واحی به ما اماته الظّالمون من معالم دینک واجل به صداء الجور عن طریقتک و ابن به الضرّاء من سبیلک و ازل به النّاکبین عن صراطک و امحق به بغاة قصدک عوجاً .

پرودگارا با او و به وسیله او کتاب، معیارها، آیینها و سنتهای پیامبرت را، که درود تو ای خداوند بر او و دودمانش باد، احیا کن (الهی آمین!)

بار پروردگارا توسط او ارزشهای دینت را، که ستمگران یعنی خمینی و خمینی صفتان نابود کرده‌اند، زنده و احیا کن و زنگارهای ستم را به دست او از راه و رسم خود بزدای (الهی آمین!). با او دشواریهای راه را آسان کن و هر آن کس که راه تو را بسته، از میان بردار! (الهی آمین!) خدایا آنها را که ستمگرانه مسیر تو را منحرف نشان می‌دهند، یعنی این حکومت آخوندها و دشمنان مردم ایران را، به دست او نابود کن (الهی آمین!)

والن جانبه لاولیائک وابسط یده علی اعدائک وهب لنا رأفته ورحمته وتعطّفه وتحنّنه واجعلنا له سامعین مطیعین وفی رضاه ساعین والی نصرته والمدافعهٴ عنه مکنفین و الیک والی رسولک صلواتک الّلهم علیه وآله بذلک متقربین

بار الها، لطف و مرحمتش را نصیب دوستانت نما. دستش را بر دشمنانت باز کن.
خدایا، رحمت، محبت، لطف و مهربانی او را نصیبمان کن (الهی آمین!)
و ما را گوش به فرمان و سرسپار او گردان تا برای کسب رضایتش کوشا باشیم و برای یاری و دفاع از او با همه چیزمان به‌پا خیزیم. بدین ترتیب به تو و پیامبرت نزدیکی و تقرب جوییم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aaacb40d-73cd-4e50-8550-b99e5f8672c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات