728 x 90

اقلیتهای مذهبي,

تشدید فشار و اذیت و آزار هموطنان مسیحی زندانی

-

آزار و اذیت و دستگیری مسیحیان در ایران
آزار و اذیت و دستگیری مسیحیان در ایران
فشارها و اذیت و آزار عوامل سرکوبگر رژیم علیه خادمین کلیسا و هموطنان مسیحی زندانی در ایام ماه رمضان به‌صورت جنون آمیزی ادامه دارد.
روز دوشنبه ۳۰ تیر یکی از خادمین کلیسای کرج به‌نام رضا ربانی، پس از ۵ هفته زندانی بودن در سلولهای انفرادی بند سپاه کرج که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می‌باشد به سالن ۷ زندان مرکزی کرج منتقل گردید.

وی متعاقباً به شعبه ۶ بیدادگاه انقلاب کرج برده شد و توسط دژخیمی به نام محمد یاری که رئیس این شعبه می‌باشد مورد بدرفتاری و توهین و اذیت آزار قرار گرفت.

دژخیم محمد یاری خطاب به ربانی گفت: «شما نجس هستید، شما مسیحیان صهیونیست هستید، شما جوانهای مردم را منحرف می‌کنید، بدترین شرایط را باید برای شما مهیا کرد» و سپس یک قرار ۱۰۰ میلیون تومانی برای او صادر کرد. محمدیاری همچنین گفت: که به‌زودی پرونده‌ات به دادگاه می‌رود و همانجا حکمت صادر خواهد شد.

رضا ربانی طی مدتی که در سلولهای انفرادی شکنجه‌گاه وزارت اطلاعات در زندان کرج بود مورد شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشت. از جمله شکنجه‌هایی که بازجو خلج علیه او (در حالی که با دست‌بند و پابند و چشم‌بند بود) انجام می‌داد کشیدن کش و رها کردن به سمت صورت او بود و این شکنجه برای مدتی طولانی ادامه می‌داد.

از طرفی دیگر خادم دیگر کلیسای کرج امین خاکی که زمستان سال گذشته دستگیر شده بود هم‌چنان در زندان کارون اهواز به‌صورت بلاتکلیف به‌سر می‌برد.

۲ هموطن مسیحی دیگر نیز به نامهای حسین بارون‌زاده و رحمان بهمن که از زمستان سال گذشته دستگیر شده‌اند در زندان دزفول در وضعیت بلاتکلیف هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/922ae308-3a3b-4bd5-98e9-7b5a2f8288bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات