728 x 90

بهداشت و درمان,

ایران رتبه اول سرطان در دنیا، چرا؟

-

--
--
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای فرمایشی شهر تهران فاش ساخت که شیوع انواع سرطان در کشور بسیار بالاست و سن شروع آن 10سال زودتر از سایر کشورهاست. دکتر رحمت‌الله حافظی که اظهاراتش در روزنامه حکومتی مردم‌سالاری (7تیر) به چاپ رسیده، با اشاره به این‌که موضوع از نظر پزشکی قابل توجیه نیست، تصریح کرد: «ما تا سال 89، صرفاً در شهرهای پرجمعیت و آن هم فقط در ماه‌های سرد سال آلودگی هوا داشتیم اما بعد از آن سال به بعد، حتی در شهری مانند سنندج هم شاهد آلودگی هوا هستیم».

عضو شورای شهر تهران علت عمده این وضعیت را ناشی از تولید مادهٴ مسموم و خطرناکی به‌عنوان بنزین در واحدهای پتروشیمی دانست و تأکید کرد: «بنزین تولید شده توسط واحدهای پتروشیمی، مایع غیر‌استاندارد و خطرناکی است که به غلط نام آن را بنزین گذاشته‌اند».

حافظی با تأکید بر این‌که بحث آلودگی هوا در کشور سیاسی شده، از دولت روحانی خواست مسائل را با عینک سیاسی نگاه نکند و تدابیر لازم برای کاهش آلودگی هوا را اتخاذ کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c6c1c99-8c27-437e-a703-de06a801fc06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات