728 x 90

اخبار عراق,دخالتهای ایران,

نیویورک تایمز: رژیم ایران مرتب نیرو و تجهیزات نظامی به عراق می‌فرستد

-

نقشه ایران و عراق
نقشه ایران و عراق
نیویورک‌تایمز نوشت: رژیم ایران برای حمایت از دولت عراق مرتب به این کشور نیرو و تجهیزات نظامی می‌فرستد. رژیم ایران همچنین برای گردآوری اطلاعات، از پایگاهی در بغداد هواپیماهای بدون سرنشین به آسمان می‌فرستد و مخفیانه مقدار زیادی تجهیزات نظامی برای رژیم عراق ارسال می‌کند. گفته می‌شود که ایران همچنین واحدی برای ردیابی ارتباطات به عراق اعزام کرده است تا تحرکات شورشیان مسلح را رصد کند. به گفته‌ی منابع آمریکایی، اقدامات مخفیانه رژیم ایران بخشی از برنامه وسیع این رژیم برای گردآوری اطلاعات و یاری رساندن به نوری مالکی، است.

بنا‌ به گزارش نیویورک تایمز پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده ”نیروی قدس“ سپاه پاسداران دست‌کم دو بار به این عراق رفته و با مقامهای نظامی عراق مشاوره کرده است. در همین رابطه عده‌یی از مقامات ”نیروی قدس“ به عراق سفر کرده و مقامهای عراقی را در سازماندهی مقابله با شورشیان یاری داده‌اند.

نیویورک تایمز به‌نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: هواپیماهای باری رژیم ایران هر روز دو بار به بغداد پرواز می‌کنند و هر بار با خود ۷۰ تن تجهیزات نظامی برای نیروهای امنیتی عراق می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/392c71ed-ffae-4aa4-b358-7a02723763f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات