728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,

نبرد رزمندگان سوریه در حومه دمشق و جنایات اسد

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
رژیم اسد که با ضربات پی‌درپی رزمندگان در اطراف پایتخت روبه‌روست، مردم بی‌گناه را هدف تهاجمهای وحشیانه خود می‌کند:

تلویزیون اورینت:

رزمندگان دمشق بار دیگر دست به‌عملیات زدند. آنها این بار مرکز نظامی نیروهای اسد در منطقه عربین در نزدیکی مرکز اطلاعات هوایی در غوطه شرقی را زیر آتش خمپاره گرفتند.
همچنین نبردها در ملیحه با وجود بمبارانهای مهیب ادامه دارد و رزمندگان توانستند یورش نیروهای اسد را درهم بشکنند و چندین پایگاه اسد را نیز مورد تهاجم قرار دهند.
در همین حال هلیکوپترهای اسد چندین بار اطراف شهر کفر بطنا و شهر سقبا را مورد حملات هوایی قرار دادند که متأسفانه تعدادی از ساکنان کشته شدند. چندین کودک نیز در بین قربانیان هستند.

آرام، یکی از گزارشگران صحنه در دمشق:
در این‌جا وضعیت خطرناکی وجود دارد، از بابت این‌که روزهای متوالی است که رژیم اسد با بکارگیری مزدوران شبه‌نظامی از چند محور قصد دارد وارد غوطه شرقی و قلمون شود این تحرکات تماماً با پشتیبانی هوایی همراه بوده است.
اما هربار شبه‌نظامیان و پاسداران رژیم ایران بر اثر مقاومت رزمندگان با شکست روبه‌رو شده‌اند.
رژیم اسد با توجه به تحولات عراق مجبور است آرایش نیرویی خود را در روی زمین عوض کند و به این منظور دست به قتل‌عامهای وسیع با بمبارانهای بی‌وقفه می‌زند.
بر اثر این بمبارانها، 10تن از ساکنان کشته و دهها تن زخمی شدند، در منطقه جسرین 5تن به همراه یک کودک جان باختند. حداقل 4تن از شهروندان شهر کفر بطنا در اثر این بمب بارانها کشته شدند، در شهر سقبا یک کودک در بین کشته شدگان بود و بیش از 50تن از ساکنان این شهر زخمی شدند.
رزمندگان به تلافی این جنایات زبونانه اسد، بارها به مزدوران در تمام مناطق درگیری تهاجم کردند. در آخرین عملیات، رزمندگان یک مرکز نیرویی اسد را منهدم کردند و حداقل 10تن از مزدوران داخل آن را به هلاکت رساندند. همین طور رزمندگان چند محور مهم در این منطقه را به کنترل خود درآوردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad024430-e8f6-439c-86d8-0898dcbc0532"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات