728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

نبش قبر تضادهای قدیمی و کهنه نظام!

-

آخوند روحانی
آخوند روحانی
واکنش باند ولی‌فقیه به سخنان آخوند حسن روحانی در کنفرانس خبری 24مرداد و سخنان آخوند روحانی علیه باند خامنه‌ای در آن جلسه هم‌چنان ادامه دارد و در این رابطه رسانه‌های و مهره‌های باند خامنه‌ای بی‌سابقه‌ترین حملات را به روحانی حملات را به روحانی کرده‌اند تا جایی که کیهان ولی‌فقیه از او به‌عنوان ”سپر بلای خائنین“ یاد کرده است.
کیهان خامنه‌ای به قسمتی از حرفهای روحانی معترض است که روحانی در مورد تضادهای درونی رژیم در سال88 و انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم در آن سال گفته بود: ”این قدر گذشته‌ها را مدام به یاد نیاوریم، برخی سرشان را به پشت گرفته و راه می‌روند، این‌گونه راه بروی به زمین خواهی خورد، به جلو و آینده بنگر، حالا یک وقتی یک کاری صورت گرفت از آن بگذریم. هی می‌خواهیم مسأله را کش داده و یادش کنیم“.
کیهان ولی‌فقیه از نظرگاه خود و باند ولایت، گاف حرفهای او را در این کنفرانس خبری می‌گیرد و روی تناقضات حرفهای کنونی او با مواضعش در مورد حوادث سال88 و انتخابات رژیم در آن سال، انگشت می‌گذارد و می‌نویسد: ”آقای روحانی هم در فتنه سال 78 و هم در فتنه 10سال بعد، از عوامل آشوب به‌عنوان عوامل مزدور و حقیر بیگانه یاد کرده است“.
ارگان خامنه‌ای با انگشت گذاشتن روی مواضع و سوابق او در دفاع از حریم ولایت خامنه‌ای در سالهای 78 و88، و به‌خصوص موضعگیری علیه کاندیداهای شکست خورده رژیم در انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال، نان به نرخ روز خوردنهای او در جریان تضادهای درونی رژیم و جنگ گرگها در سالهای گذشته و اکنون را به او یادآوری می‌کند، و به بیانی می‌خواهد در کشاکش باندها مواضع ”ولایی“ روحانی را به او یادآوری کند و از این بابت است که به او هشدار می‌دهد که نباید شناسنامه ”ولایی“ خود را باطل کند و هوشیار باشد که: ”هوشیاری و تیزبینی رئیس‌جمهور و توجه به سناریوهای فتنه‌گران ضروری به نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که وی در پازل طراحی شده تندروها نیفتد و خود را فدای برخی متهمان فتنه نکند“.
در واکنش به حرفهای روحانی در کنفرانس خبری جواد کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس رژیم و از باند خامنه‌ای در جلسه علنی 25خرداد مجلس رژیم گفت «تکذیب، تخریب و تهدید که در تاریخ عملکرد ریاست جمهوریهای گذشته کم سابقه بوده است… یک بار و برای همیشه بگوئید زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد؟».
آخوند احمد خاتمی به چالشی که حرفهای روحانی و مواضع آن برای نظام ولایت به‌وجود آورده اشاره می‌کند و با حمله به مواضع او می‌گوید: «وقتی چالشی سخن می‌گویند، نباید انتظار داشته باشند که بی‌پاسخ منطقی بماند»، «ما همان‌گونه که بر مکتب ایرانی نقد داشتیم، منصفانه این بیان که حکومت نباید به‌زور مردم را به بهشت ببرد را نیز نقد کردیم»، «در حقیقت من در آن سخنرانی حرف روحانی را ویراستاری کردم و حالا بیایید در سایتها ببینید که چه فحاشی‌ها، اهانتها و هتاکیها که علیه ما به جریان افتاده است».
در پس این کشاکشها و تشدید روزافزون جنگ گرگها یک واقعیت نهفته است که تقابل باندها و خصوصاً سران و مهره‌های دانه درشت نظام علنی می‌شود و به رسانه‌های رژیم کشیده می‌شود در پس پرده تضادها و کشمکشها بس عمیق‌تر و شدیدتر جریان دارد تا جایی که بخش علنی جنگ گرگها نشان‌دهنده این است که در حال حاضر تضادها و درگیریهای باندی رژیم به نقطه انفجاری رسیده است.
بی‌دلیل نیست که پاسدا کریمی قدوسی از باند ولایت از روحانی می‌خواهد ”لحاف اعتدال“ را کنار بزند، کیهان شریعتمداری او را ”سپربلای خائنین“ می‌نامد و آخوند احمد خاتمی حرفها و مواضع او را برای نظام ”چالشی“ می‌داند.
در پس کشاکش‌ها و جنگ گرگها یک واقعیت دیگر هم نهفته است، واقعیت این است با نزدیک شدن زمان مذاکرات رژیم با کشورهای 1+5، و در شرایطی که این احتمال وجود دارد ”مقام ولایت“ جام زهر را تمام‌ خور کند، به تلاشی و جنگ گرگها افزوده می‌شود تا جایی که باندهای درونی رژیم تضادهای کهنه و جنگهای باندی قدیمی را نبش‌قبر می‌کنند تا شاید بتوانند حریف را اگر نه این‌که به‌طور کامل از صحنه حذف کنند، یا لااقل سرجایش بنشانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bbe8899-9e33-4da0-a0ea-bb688ed8b090"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات