728 x 90

گزارشی از روزنامه کانادایی «اتاوا سیتی‌زن» از مراسم بزرگداشت مجاهد قهرمان، ندا حسنی:

ندا حسنی عشق فروزان و شعله‌ور آزادی
ندا حسنی عشق فروزان و شعله‌ور آزادی

(8 تير 1383)
«حدود 400نفر از ایرانیان برای تجلیل از زنی در کانادا جمع شدند که یک سال پیش در مقابل سفارت فرانسه در لندن، خود را به آتش کشید. او این کار را کرد تا اعتراض خود را نسبت به دستگیری مجاهدین توسط پلیس فرانسه ابراز کند.

ندا حسنی، 26ساله، به‌طور ویژه، متأثر از دستگیری مریم رجوی بود که با خطر استرداد به ایران روبه‌رو بود. این زن جوان از این واهمه داشت که خانم رجوی، که به باور او، مشعل امید برای ایرانیان در سراسر جهان است، چنان‌چه به ایران برگردانده شود، شکنجه خواهد شد.

فروغ، مادر ندا حسنی، در مراسم یادبود، پس از اشاره به این‌که چند روز بعد از مرگ دخترش، خانم رجوی از زندان آزاد شد، گفت: ”شعله‌های دختر من امضای آزادی آنها بود ”.

مادر ندا افزود: ”من به دخترم بسیار افتخار می‌کنم؛ به آنچه که کرد و راهی که رفت افتخار می‌کنم. قبل از آن مردم به رژیم بنیادگرای ایران توجهی نمی‌کردند. دخترم خود را قربانی کرد تا به دنیا بگوید، رژیم بنیادگرای ایران مردم را می‌کشد و شکنجه می‌کند.

احمد، پدر ندا حسنی نیز گفت: ”ندا، سرشار از زندگی بود. او می‌خواست نگذارد مردم شکنجه شوند. کارهای او از عشق سرچشمه می‌گرفت ”».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5816c5b-088f-45de-a725-54e033217ff3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات