728 x 90

اعتراض بازاریان,اخبار اعتراضي,

اعتصاب بازارها یکماهه شد!

-

بازار طلافروشان تبریز - آرشیو
بازار طلافروشان تبریز - آرشیو
کرکره‌ها هم‌چنان پایینند. از روز 25اردیبهشت که اعتصاب در بازار طلای اصفهان و ارومیه و تبریز و بازار آهن تهران شروع شد، درست یک‌ماه می‌گذرد. بازارهای پارچه فروشان، سنگبران و بسیاری بازارهای اصلی در شهرهای مختلف به این اعتصاب که علیه اخاذی مالیاتی دولت آخوند روحانی است پیوسته‌اند. برخی بازارهای طلا‌فروشان به‌صورت نوبه‌ای در اعتصابند و برخی مثل تبریز و ارومیه و اصفهان در این یک‌ماه در اعتصاب بوده‌اند. بارها و بارها در یک‌ماه گذشته بازاریان مورد تهدید وزارت بدنام اطلاعات و ادارهٴ مالیات قرار گرفتند و حتی امام جمعه‌های حکومتی بعضی شهرها، مانند اصفهان به بازاریان اعتصابی هشدار دادند. اما هیچ‌کدام از این تهدید و ارعابها نتوانسته اعتصاب بازاریان را بشکند. بلکه طی روزهای اخیر بازار مریوان و کارگاهای طلاسازی در کردستان هم به اعتصاب پیوستند. موضوع اخاذی مالیاتی تحت عنوان ”مالیات بر ارزش افزوده“ آن‌قدر مورد نیاز رژیم آخوندی است که به نحو مسخره‌ای حتی از مردگان هم مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرد. تلویزیون رژیم روز 19خرداد 93 گفت: ”حدود یک ماه پیش بود که رئیس سازمان مالیات خبر از معافیت اموات از دادن مالیات داده بود“ اما یک نفر گفت: ”خرج دفن و کفن را جداگانه می‌گیرند تازه لیستی به ما دادند که 8 درصد مالیات بر ارزش افزود بود.

یک نفر دیگر گفت: ارزش افزوده مال کسی است که تولید می‌کند آخر مرده که مشمول ارزش افزوده نمی‌شود!“

نیاز شدید دولت آخوند روحانی به دست کردن در جیب مردم تا جایی است که دو برابر معوقات مالیاتی جرایم آن است و عسگری رئیس امور مالیاتی رژیم با اعتراف به این اخّاذی گفت: ”تقریبا حدود 10هزار میلیارد تومان مالیات معوق داریم که در واحدهای وصول اجرای ما آمده… از این 10هزار میلیارد تومان حدود 60 درصدش جرایم است و تنها، 40 درصد اصل مالیات است“. (تلویزیون رژیم 21خرداد 93).

یکی از بازاریان صنف پارچه در مورد زورگوییهای مالیاتی رژیم گفت: ”پارچه‌فروشان الآن دو سه هفته است بسته‌اند، مالیات هم چیز ثابتی نیست که مثلاً یک عدد لباس من تولید می‌کنم یا اصلاً می‌خرم فرقی نمی‌کنه برایم 5 تومان در میاد 20 درصد روش می‌کشم می‌فروشم 6 تومان این 6 تومان هم بگیر نگیر داره کاری نیست که من حتماً این20درصد سود بگیرم مواردی شده من 4 تومن هم شده فروختم یعنی ضرر کردم. یعنی 1000 تومان شده من کاری رو ضرر بدم. ولی دولت میاد میگه تو باید 8 درصدتو بدی. وقتی کاری که من دارم ضرر میدم چه جوری مالیاتم رو بدم یعنی شاید 30 درصد 40 درصد از کاسبی تو سال اینجور چیزا اتفاق می‌افته. غیر از چکهای برگشتی و الآن چند ماه سال نشده من حساب کردم حول و حوش 6 و خرده‌ای (میلیون) چک برگشتی دارم هیچ کدومش هم وصول نشده باید بلند شم برم شهرستان یکی مهلت می‌خواد

نگاه می‌کنم می‌بینم همه هم کاسبن ولی ندارند، چرخش کاسبیشون طوری نیست که بتونن بدن. الآن من یه پارچه نخی نخ ترومله، کاریه که دائماً مصرف می‌شه یعنی ما 12ماه سال داریم مصرف می‌کنیم، نه تنها ما جای دیگه هم مصرف می‌کنن کارخونه شم ایرانیه الآن میان میگن باید جیرینگی پول بدین… ما داریم این کلاه به اون کلاه می‌کنیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cd5c3d0-787f-4961-9e79-f468fb34f84a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات