728 x 90

اعتراضات در عراق,بحران سياسي عراق,اخبار عراق,

ایاد علاوی: صدر و حکیم، مالکی را در قدرت رد می‌کنند

-

ایاد علاوی رهبر ائتلاف الوطنیه
ایاد علاوی رهبر ائتلاف الوطنیه
ایاد علاوی طی گفتگویی با تلویزیون سی.ان.ان تشکیل یک دولت جدید ائتلافی را راه‌حل برون‌رفت عراق از شرایط کنونی دانست.

ایاد علاوی گفت: من طی سه روز گذشته با رهبران ارشد عراق صحبت کرده‌ام و به آنها گفته‌ام که باید چه چشم‌اندازی را داشته باشیم. ما باید یک تجمع کوچکی برگزار کنیم تا نقشه مسیر آینده را ترسیم کنیم و یک دولت «رهبری» تشکیل دهیم. منظور یک دولت از افراد دست دوم و سوم نیست، بلکه «رهبران» باید شرکت داشته باشند. این می‌تواند اوضاع را نجات دهد. حکیم و جعفری این را قبول کرده‌اند. سایرین هم قبول کرده‌اند. من از جعفری خواسته‌ام که با مالکی صحبت کند تا او هم این را قبول کند. اگر نکند، تنها گزینه از هم پاشیدگی کشور خواهد بود.

ایاد علاوی هر گونه ائتلاف با مالکی در شرایط کنونی را رد کرد و گفت: «این کار دیگر خیلی دیر شده است. هیچ‌کس دیگر به مالکی اعتماد نخواهد کرد و حرفش را باور نخواهد کرد. او شانس حضور در چنین اتحادی را در سال 2010 داشت، چه او و چه آمریکا، اما هر دو در کسب این فرصت و رسیدن به یک عراق متحد، شکست خوردند».

علاوی در پاسخ به سؤالی در مورد امکان حمله شورشیان به بغداد گفت: ، شبها منطقه کمربندی بغداد تحت کنترل نیروهای شبه‌نظامی سنی است. بدون شک کمربندی بغداد تحت کنترل آنهاست و دولت هم نمی‌تواند مانع آن شود. دولت قادر نیست مانع انفجارهای داخل بغداد شود، حتی در مناطقی در اطراف منطقه سبز. شیعیان احترامی برای این دولت ندارند. آنها دیده‌اند که مالکی به صدر حمله کرده است. اگر از حکیم هم بپرسید به‌روشنی خواهید دید که آنها مالکی را در قدرت رد می‌کنند. ولی مالکی روی ماندن در قدرت تأکید دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1b9b638-ec94-43e9-b3d1-a51dd64339d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات