728 x 90

بحران سياسي عراق,

نیویورک‌تایمز: جنگجویان عراق به سمت جنوب با هدف رسیدن به بغداد حرکت کردند

-

نیویورک تایمز
نیویورک تایمز
نیویورک تایمز، چهارشنبه:
جنگجویان سنی روز چهارشنبه مواضع خود در شمال عراق را تحکیم بخشیده و گسترش دادند و تکریت زادگاه صدام حسین را تسخیر کردند و بیجی شهر استراتژیک دارای پالایشگاه نفتی عراق را تهدید کرده‌اند و به سمت بغداد به‌عنوان هدف نهایی‌شان روانه هستند.
به‌گفته ابو کرام افسر بلندپایه سابق ارتش عراق؛ هدف همه این گروهها خلاصی از شر دولت فرقه‌یی حاکم است تا به‌کار ارتش فاسد عراق خاتمه داده شود. وی افزود طراحی این حمله از دو سال قبل شروع شده و نبرد اصلی در شمال بغداد تعیین می‌شود. وی گفت این گروهها در تکریت متوقف می‌شوند و به سمت بغداد حرکت خواهند کرد.
در حالیکه نیروهای امنیتی عراق قبل از این حمله، از هم پاشیده می‌شوند شایعاتی هم هست که؛ آنها ممکن است توسط فرماندهانشان دستور داشته‌اند که بدون درگیری سلاحشان را زمین بگذارند.
یک فرمانده محلی در صلاح‌الدین یعنی استانی که تکریت در آن واقع شده در مصاحبه‌یی روز چهارشنبه گفت ما تماسهایی داشتیم از فرماندهان بلندپایه که می‌خواستند مقاومتی نکنیم.
وی گفت وقتی از آنها در این رابطه پرسیدم گفتند به آنها گفته شده بود ”این دستور است“. ساکنان تکریت صحنه‌های قابل توجهی را در تکریت به نمایش گذاشتند که نشان می‌دهد سربازان عراقی سلاحهای و یونیفورمهای خود را تحویل جنگجویان می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34f5b909-de2f-4f1e-bc48-8018c77939e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات